Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-04-12, 20:01
  #1
Moderator
Humbugs avatar
Jag har börjat gå hos en psykoterapeut för att få ordning på lite personliga olater. Vi kom under ett av våra samtal in på ämnet sex. Ämnet är något jag tänkt på rätt mycket sedan jag förlorade svendomen för ett par år sedan. Tyckte inte att det var särskilt kul eller trevligt med kopulerandets ädla konst och gav väl mest med mig för att hon tvärtemot mig hade ett omättligt sexbehov. Hon tyckte uppenbarligen att jag var tråkig och saken som ännu ej hunnit utvecklas till något regelrätt förhållande rann så ut i sanden.

Efter detta äventyr har jag utforskat ämnet lite mer med ett par andra kvinnor för att se om jag kunde finna något som helst nöje i det hela. Men nej, ingen av de sexpartners jag idkat älskog med har gjort det för mig. Jag uppskattar det inte alls och vill väl mest att det ska vara över så snabbt som möjligt.
Min psykoterapeut föreslog att jag var asexuell. Tanken är inte helt dum och har slagit mig tidigare.

Här kommer vi till problemet. Av vad jag lärt mig om kvinnor de senaste två åren så är de föga intresserade av enbart socialt sällskap. Kvinnor kräver generellt sett sex av sin partner. De senaste två gångerna jag varit ut på klubb har jag fått nåt fruntimmer efter mig, som jag sedan varit tvungen att rymma ifrån för att jag inte har någon lust att behöva förklara att jag inte tänker ha sex med dem. Jag är inte redo att komma ut som asexuell inför världen riktigt ännu. Som man är det en ganska pinsam sak att medge. En av kvinnorna fattade dessutom inte vinken och kom och knackade på sent på natten. Vi delade säng. Vi somnade. Hon dröjde sig kvar hela söndagen, förmodligen i något form av hopp om att jag någon jävla gång skulle släppa till. Men det gjorde jag inte, så hon gick hem, antagligen djupt besviken över att hon inte fick smaka stock. Jag har inte hört något av henne sedan dess.

Samtidigt vill jag nog inte leva ensam resten av livet. Dels vill jag gärna att någon ska finna mig hyfsat fort när jag en gång lämnar jordelivet, så att jag slipper ligga kvar och ruttna i månader här i lägenheten. Städjobbet efter en sådan hädangång är inte särskilt trevligt att utföra, att döma av bilder jag sett. Dels vill jag ju precis som de flesta andra ha någon form av sällskap, någon att komma hem till. Någon att utbyta tankar och idéer med och någon att dela ett glas vin med över ett djupt samtal om livets vedermödor.
Jag borde därför se till att skaffa mig någon form av stadigt sällskap. En kvinna som kan överleva mig och som kan se till att min kropp hamnar på bårhuset i rimlig tid och en kvinna som vill lyssna på mina tankar om världen. Men var finner man kvinnan som är beredd att dela sitt liv med mig, men inte sitt underliv? Finns de ens?
Inte ens Hare Krishna-rörelsen ger upp tanken på ett liv utan sex. De kan leva ett helt liv utan sex, men så fort de gift sig kopuleras det vilt. Visserligen enbart i avlingssyfte, men ändå. Jag hävdar att det inte finns en vettig kvinna som kan tänka sig att leva med sin man utan sex.
__________________
Senast redigerad av Humbug 2018-04-12 kl. 20:05.
Citera
2018-04-12, 20:12
  #2
Medlem
NiveaBodylotions avatar
Pröva skriv som det är på datingsiter online? Kanske någon asexuell svarar? Kanske lite långsökt men jag brainstormar.

Annars kanske du kan hitta en tjej som du agerar försörjare åt och som har älskare. Hur ser du det på fysisk närhet? Vill du inte ens mysa och "cuddle" med tjejen eller du är okej med att inte ens röra varandra?
Citera
2018-04-12, 20:23
  #3
Moderator
Humbugs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NiveaBodylotion
Pröva skriv som det är på datingsiter online? Kanske någon asexuell svarar? Kanske lite långsökt men jag brainstormar.

Annars kanske du kan hitta en tjej som du agerar försörjare åt och som har älskare. Hur ser du det på fysisk närhet? Vill du inte ens mysa och "cuddle" med tjejen eller du är okej med att inte ens röra varandra?

Jag tror inte att vanliga datingsiter hyser särskilt många asexuella. Tinder är ju dessutom en köttmarknad utan dess like, så där har jag ingenting att hämta. Det ska isåfall vara någon specialinriktad datingsite. Det finns säkert, men jag har inte letat.
Generell fysisk närhet kan vara trevligt. Att hålla om någon, känna någon annans kroppsvärme och andetag. Det uppskattas. Kyssar finner jag dock inget syfte med och undviker helst.
Citera
2018-04-12, 20:30
  #4
Medlem
NiveaBodylotions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Humbug
Jag tror inte att vanliga datingsiter hyser särskilt många asexuella. Tinder är ju dessutom en köttmarknad utan dess like, så där har jag ingenting att hämta. Det ska isåfall vara någon specialinriktad datingsite. Det finns säkert, men jag har inte letat.
Generell fysisk närhet kan vara trevligt. Att hålla om någon, känna någon annans kroppsvärme och andetag. Det uppskattas. Kyssar finner jag dock inget syfte med och undviker helst.
En tjej med Asperger kanske kan vara något? Obs fördomar coming up.! Dom gillar mys men finner inte sex givande heller.
Citera
2018-04-12, 20:47
  #5
Moderator
Humbugs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NiveaBodylotion
En tjej med Asperger kanske kan vara något? Obs fördomar coming up.! Dom gillar mys men finner inte sex givande heller.

Inte helt tokigt. En aspiebrud, alltså? Den tanken slog mig aldrig.
Citera
2018-04-12, 20:56
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NiveaBodylotion
En tjej med Asperger kanske kan vara något? Obs fördomar coming up.! Dom gillar mys men finner inte sex givande heller.


Dra inte alla aspies över en och samma kam/kant.
Citera
2018-04-12, 21:14
  #7
Medlem
RonnyRasks avatar
Men hur ställer du dig till att skaffa barn i framtiden då?

Är det också uteslutet i och med att du är asexuell?
Citera
2018-04-12, 23:14
  #8
Medlem
Sommarsemesterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Humbug
Inte helt tokigt. En aspiebrud, alltså? Den tanken slog mig aldrig.

Din ålder?
Citera
2018-04-12, 23:32
  #9
Medlem
DoraFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Humbug
Jag tror inte att vanliga datingsiter hyser särskilt många asexuella. Tinder är ju dessutom en köttmarknad utan dess like, så där har jag ingenting att hämta. Det ska isåfall vara någon specialinriktad datingsite. Det finns säkert, men jag har inte letat.
Generell fysisk närhet kan vara trevligt. Att hålla om någon, känna någon annans kroppsvärme och andetag. Det uppskattas. Kyssar finner jag dock inget syfte med och undviker helst.
Jag har faktiskt stött på två asexuella män på dejtingsiter. De var helt öppna med hur de fungerade och med att de inte ville ha sex. Så varför skulle det inte finnas kvinnor på siterna som är likadana, tänker jag.
Värt att pröva.
Citera
2018-04-12, 23:35
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NiveaBodylotion
Pröva skriv som det är på datingsiter online? Kanske någon asexuell svarar? Kanske lite långsökt men jag brainstormar.

Annars kanske du kan hitta en tjej som du agerar försörjare åt och som har älskare. Hur ser du det på fysisk närhet? Vill du inte ens mysa och "cuddle" med tjejen eller du är okej med att inte ens röra varandra?

Haha! Bra svar. Precis vad TS borde göra om han nu inte var ett troll. Prova skriva på datingsajter, så får du se kvinnor som hatar sex.
Citera
2018-04-12, 23:46
  #11
Medlem
RobRoyss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Humbug
Jag tror inte att vanliga datingsiter hyser särskilt många asexuella. Tinder är ju dessutom en köttmarknad utan dess like, så där har jag ingenting att hämta. Det ska isåfall vara någon specialinriktad datingsite. Det finns säkert, men jag har inte letat.
Generell fysisk närhet kan vara trevligt. Att hålla om någon, känna någon annans kroppsvärme och andetag. Det uppskattas. Kyssar finner jag dock inget syfte med och undviker helst.
Vad jag har förstått så blir testosteronbrist vanligare bland män. Är du säker på att det inte är det?

Inget fel i att vara asexuell då - Tolstoj pratade om att när människan är fullt andligt utvecklad blir hon asexuell eftersom det inte finns någon anledning att fortsätta föröka sig när man är "färdig med utbildningen", så att säga. Gandhi slutade även han med sex som ett led i hans andliga utveckling.

I övrigt har jag ingen aning om specifika platser där man kan finna andra asexuella annat än typ nätet, vilket du redan har kollat antar jag.
__________________
Senast redigerad av RobRoys 2018-04-12 kl. 23:52.
Citera
2018-04-13, 05:36
  #12
Medlem
Skattebrotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NiveaBodylotion
En tjej med Asperger kanske kan vara något? Obs fördomar coming up.! Dom gillar mys men finner inte sex givande heller.

Finns många aspis-tjejer med stark sexdrift, speciellt inom fetisch- och kinksterkretsar.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback