Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-04-15, 13:36
  #13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av in84ever
Tråkigt att höra. Var det länge sedan du gjorde värnplikten? Min tilldelade stridsparskamrat var en gänglig hen-snubbe, men han var OK. Resten av gruppen, plutonen, kompaniet var en riktigt blandad grupp. Jag gjorde lång värnplikt (+400 dagar) som befäl och under gröntjänsten var det skärpta killar som var där. När vi sedan blev tilldelade våra soldater så var det kanske lite mer blandad kompott, men bland befälen var det schysst stämning.





De eller oss. Har du fått några andra signaler när du tittar på Libanon, Balkan, tidigare Egypten osv. Tror du vi kommer kunna samexistera i harmoni när våra kulturer skiljer sig så mycket från varandra.

Jag försvarar verkligen inte alla delar av vår nuvarande kultur men deras sätt att lösa det är primitiv och barbarisk. Vårt land är kidnappat av folk som vill oss illa och vi har fått hit andra folk som gör oss illa. Antingen reser vi oss eller ger vi upp. Vi har ett otroligt vackert land och jag avser kämpa för att vi ska få leva vårt liv, med vår kultur och våra traditioner här i generationer som kommer.

Ja, det var längesen. Min tilldelade kamrat var bra, men det var inte världens bästa stämning överlag.
Var lite för mycket tävling internt som tog fokus ifrån den riktiga uppgiften.

Kulturkrock är verklig och påverkar såklart, men det är ändå våra politiker som styr och ställer i det här landet. Min fråga var ju om det fanns några bra konstruktiva lösningar på "problemet"
Vissa kulturer kan inte leva i symbios med varandra, men att deportera alla bara sådär fungerar inte riktigt. De här samhällsproblemen vi ser nu är ju ett resultat av flera år av brister i politik.

Kan tycker det är lite väl dystopisk syn att säga att vårt land är kidnappat. Jag hoppas och tror att det går att vända dessa negativa trender med en hårdare politisk linje.
Citera
2018-04-15, 13:40
  #14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrBulldogg
Vad är din approach till att göra "vi och dem" till "oss" om "dem" redan betraktar "oss" som underlägsna djur? Anta att du inte innehade högsitsen; hur övertygar du de som anser sig högre stående att sänka sig till "vår" nivå?

Fungerande integration är en början. Och alla är inte adidasbrallmuppar..ju flera man kan vända desto bättre. De här pojkarna ser inte oss som underlägsna. De flesta har otroligt dålig självkänsla.
Innerst inne skulle de vilja ha villa, volvo, ett normalt jobb och ett lugnt familjeliv..
Citera
2018-04-15, 13:44
  #15
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Just att dom har en lättigenkännlig uniformering är ju gynnsamt ur ett perspektiv när man snabbt skall identifiera & repatriera dom.
Citera
2018-04-15, 18:12
  #16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Just att dom har en lättigenkännlig uniformering är ju gynnsamt ur ett perspektiv när man snabbt skall identifiera & repatriera dom.

Trenden är inte direkt synonymt med trevliga skötsamma unga män. Men man kan bryta trender..
Många av fjantarna är födda i Sverige, så att repatriera är väl uteslutet i många fall.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback