Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-04-13, 23:53
  #25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DoungA
Stefan Löfven la upp en bild på sin Facebook om att om det finns folk i Sverige som kan utföra ett jobb så ska vi inte ha någon arbetskraftsinvandring inom det området.
Det känns lite som en Socialdemokratisk paradgren á la 50-tal. Trots allt borgerligheten som velat ha billig arbetskraft hit för att pressa ner lönerna rent historiskt.

I sedvanlig ordning kritiserar Vänsterpartiet, trots att jag egentligen tror de håller med men inte vågar stå för det.

Vad tycker ni? Här är länk till bilden, ta gärna back up: https://www.facebook.com/stefanlofve...type=3&theater

Om han talar sanning vore det bra. Men det gör han inte. Han ljuger och hycklar.
Citera
2018-04-15, 17:46
  #26
Medlem
Nu verkar medierna vända även vad gäller arbetskraftsinvandring som Alliansen och MP kom överens om. Expressens Anna Dahlberg säger att arbetskraftsinvandringen ska inte gå med förlust och med nuvarande reglerna skapar fusk, exvis att det säljs jobb. Vänsterns Lisa Pelling slingrar sig men verkar inse att arbetskraftsinvandringen innehåller mycket fusk. Carl Rudbeck från Sydsvenskan tycker att Löfven har rätt i sak.

Undrar vad Centerns LO Almega, tror att Reinfeldt reser, tycker nu. Ska de nu Almega nu alliera sig med MP för Almega är den stora sponsorn av nuvarande havererade arbetskraftsinvandringspolitik?

http://sverigesradio.se/sida/artikel...rtikel=6927968

Och Kapital intervjuas förra moderata migrationsministern Tobias Billing som tar ett större grepp. Sverige varit extremist i EU vad gäller invandring, flyktingar etc. Han verkar tycka att det är våra extremmediernas fel att det blev som det blev. Någonstans låter han som socialdemokraterna i SVT-dokumentären tvärvändningen där S-politikerna var mer oroade över vad ledarsidorna skulle säga än vad väljarna tyckte.

https://kvartal.se/fredagsintervjun/...om-migranterna
Citera
2018-04-15, 20:39
  #27
Medlem
bl1nks avatar
”Inget behov av diskare från andra kontinenter”

Finansminister Magdalena Andersson (S) vill förändra reglerna för arbetskraftsinvandring – och stänga dörren för lågutbildad arbetskraft till Sverige.

https://www.svd.se/inget-behov-av-di...ra-kontinenter
Citera
2018-04-15, 20:51
  #28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DoungA
Stefan Löfven la upp en bild på sin Facebook om att om det finns folk i Sverige som kan utföra ett jobb så ska vi inte ha någon arbetskraftsinvandring inom det området.
Det känns lite som en Socialdemokratisk paradgren á la 50-tal. Trots allt borgerligheten som velat ha billig arbetskraft hit för att pressa ner lönerna rent historiskt.

I sedvanlig ordning kritiserar Vänsterpartiet, trots att jag egentligen tror de håller med men inte vågar stå för det.

Vad tycker ni?

Han klarade inte ens av att gå ut svetsarutbildning som arrangerades av Samhall och klarar inte ens av att snacka och skriva på korrekt svenska. Att komma med påståenden som de flesta fattar är en lögn tyder på vilken korrupt analfabet han är. Nästa inlägg som traineen lägger ut handlar väl om att islam är fredens religion och att de muslimer som kommer hit är riktiga läkare och ingenjörer. jag har aldrig hört något om att han som bjudit in dem avdelar sin lön eller sitt boende till dem och att han ska ta mer ansvar för sina "strategiska" beslut. Om man jobbar för väljarna behöver man inte en massiv lön och man insfriar sina vallöften. Kommunisten smutskastade Trump men Trump jobbar för en dollar per år och har infriat en hel del av sina vallöften redan första året fast det är skillnad på att vara en korrupt lögnare och analfabet och vara ärlig och ha en hög relevant utbildning med examen.
Citera
2018-04-18, 12:04
  #29
Medlem
TKD_1337s avatar
Det är ett väldigt bra förslag. Det finns såklart ingen fördel för samhället och landet att ta in lågkvalificerade folk.
Citera
2018-04-18, 12:09
  #30
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TKD_1337
Det är ett väldigt bra förslag. Det finns såklart ingen fördel för samhället och landet att ta in lågkvalificerade folk.
Speciellt inte när vi redan har en miljon lågkvalificerat folk som bara slår dank, begår brott & lever på bidrag.
Citera
2018-04-18, 12:10
  #31
Medlem
Han låter radikalare än SD. Han låter som AFS om inte ens radikalare en dem. Dock så tror jag inte på hans skitsnack. Om han ska få min röst så får han nu börja införa en återvandrings politik över 2 miljoner på lång sikt.
Citera
2018-04-18, 12:13
  #32
Medlem
mmais avatar
För mig spelar det ingen roll om det är rätt eller fel! Allt som kommer från Statsministerns läppar är bara förfinade ord som ska låta bra! Jag litar mer på ett barn än en politiker.
Citera
2018-04-18, 18:12
  #33
Medlem
pinger99s avatar
Jag tycker mig ana att Stefan är väldigt obekväm (närmast generad) att tala om den här självklarheten.

Stefan och Maggan bör ha eloge för att visa lite ledarskap i en organisation som kryllar av aktivister som likt Maria Ferm anser att det här är mossigt och ålderdomligt, närmast rasistiskt, även om de inte vill använda de uttrycken om just sin egen ledning.
Citera
2018-04-19, 11:45
  #34
Medlem
Det är väl bara att konstatera att Löfven/Sossarna gått och blivit främlingsfientliga.

Lite dumt såhär i efterhand att M agerat stödparti när dogmerna ändå tillåtits falla en efter en. Men att "fiska i grumliga vatten" är juu det nya svarta.

Löfven är ju som ett rö för vinden, det går inte att utläsa några fasta principer hos den mannen, hans ord saknar all tyngd.
Som en nedtonad variant på Trump - fast som suttit två år längre på sin post.
Citera
2018-04-19, 20:05
  #35
Medlem
DoungAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pinger99
Jag tycker mig ana att Stefan är väldigt obekväm (närmast generad) att tala om den här självklarheten.

Stefan och Maggan bör ha eloge för att visa lite ledarskap i en organisation som kryllar av aktivister som likt Maria Ferm anser att det här är mossigt och ålderdomligt, närmast rasistiskt, även om de inte vill använda de uttrycken om just sin egen ledning.
Jag hade nog också känt mig obekväm om jag visste att allt jag säger kommer mötas av kritik från MP även om det är realistiska krav och nödvändiga förändringar.

Innan den förra borgerliga regeringen avreglerade arbetskraftsinvandringen hade vi behovsprövning. Det funkade jävligt bra. Visst kom EU-medborgare hit och arbeta men det var inte alls dessa floder.
Citera
2018-04-19, 20:14
  #36
Avstängd
För sent för psykopaten att vända kappan efter vinden och tro att folk ska gå på det. Hade han velat hade han gjort det och inte bara sagt det och det för längesedan. Nej det är bara valfläsk och sen gör de som alltid och bryter vad de sagt. Det enda sjukare är svenskarna som ändå litar och röstar på partier med sådana ledare som konstant sviker de och ljuger. Guldfisks minne.
__________________
Senast redigerad av LaderKent 2018-04-19 kl. 20:19.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback