Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-04-12, 17:48
  #1
Medlem
Har fått problem med en dator skärm. Det är en Samsung Syncmaster bx2335. När man kopplar in allting och startar i detta fall mitt ps4 så fungerar allt som det ska i ca. 1 sekund. Efter det så dör inte skärmen utan den har ingen signal bara oavsett hur jag vrider och trycker i kabeln där bak. Denna skärm har endast ett dvi intag och jag har en Dvi-hdmi konverterare så kan det vara det som är problemet? Att själva konverteraren är kass? Jag har verkligen försökt hitta felet på nätet i flera dagar men kan fan inte förstå ett skit. Tack som fan på förhand!
Citera
2018-04-12, 18:04
  #2
Avstängd
Plaguetongues avatar
testat en annan skärm? annars kan det vara grafikkortet?
Citera
2018-04-12, 18:09
  #3
Medlem
Kaustis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Denkonstigasnubben
Har fått problem med en dator skärm. Det är en Samsung Syncmaster bx2335. När man kopplar in allting och startar i detta fall mitt ps4 så fungerar allt som det ska i ca. 1 sekund. Efter det så dör inte skärmen utan den har ingen signal bara oavsett hur jag vrider och trycker i kabeln där bak. Denna skärm har endast ett dvi intag och jag har en Dvi-hdmi konverterare så kan det vara det som är problemet? Att själva konverteraren är kass? Jag har verkligen försökt hitta felet på nätet i flera dagar men kan fan inte förstå ett skit. Tack som fan på förhand!


Slå på PS4an på strömknappen på konsolen men håll inne knappen i tio sekunder när du startar. Då letar PS4an reda på skärmen dom är inkopplad och anpassar upplösningen. Kan nog lösa ditt problem.
Citera
2018-04-12, 21:27
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Plaguetongue
testat en annan skärm? annars kan det vara grafikkortet?
provat på tvn och det funkar galant, men de e själva datorskärmen som e fucked på något sätt. Kan det vara konverteraren möjligtvis?
Citera
2018-04-12, 21:29
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kausti
Slå på PS4an på strömknappen på konsolen men håll inne knappen i tio sekunder när du startar. Då letar PS4an reda på skärmen dom är inkopplad och anpassar upplösningen. Kan nog lösa ditt problem.
hahaha vet du möjligen hur man kan göra detta utan själva knappen? Den är i tryckt och får inte ut den oavsett hur jag än vrider och öppnar Har kollat yt men det finns ingen tutorial på den modellen jag har för att fixa själva knappen.
Citera
2018-04-13, 12:48
  #6
Medlem
Kaustis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Denkonstigasnubben
hahaha vet du möjligen hur man kan göra detta utan själva knappen? Den är i tryckt och får inte ut den oavsett hur jag än vrider och öppnar Har kollat yt men det finns ingen tutorial på den modellen jag har för att fixa själva knappen.

Kolla om du kopplar in dosan via USB och sen håller inne PS-knappen på dosan lika länge. Finkar inte det är du nog körd dock :/
Citera
2018-04-13, 19:14
  #7
Moderator
MondoBizarros avatar
Övriga dator- och IT-diskussioner --> Hårdvara: PC
/Moderator
Citera
2018-04-15, 18:16
  #8
Avstängd
Plaguetongues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Denkonstigasnubben
provat på tvn och det funkar galant, men de e själva datorskärmen som e fucked på något sätt. Kan det vara konverteraren möjligtvis?

testa en annan skärm med dvi ingång så märker du det, annars är väl skärmen kaputt? testa koppla skärmen till nåt annat, ex. en dator
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback