Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-04-12, 18:10
  #13
Avstängd
Svarta.Panterns avatar
Tanken var att diskutera hennes uttalande, snarare än lärarförbundet. Därför jag inte citerade de delarna.

Men vad säger det om samhällsklimatet när demokratiskt valda politiker går emot demokratins grundpelare och vill förbjuda vissa politiska åsikter i skolan? För det bör rimligtvis vara just åsikterna hon ogillar och inte någon specifik person.

Kan bli lite skenheligt att lära studenter om demokrati, när vissa företrädare förvägras vissa yrkesroller.
Citera
2018-04-12, 18:43
  #14
Medlem
Neroxxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av beyond
Noll påverkan? De här människorna hjärntvättar en hel generation och du rycker på axlarna? Har du barn? Fundera i så fall på vad ditt barn ”lär sig” i skolan.

Det är sant, den delen tänkte jag inte på ska ärligt sägas. Men görs detta i dagsläget?
Citera
2018-04-12, 22:07
  #15
Medlem
OliverCromwells avatar
Kristdemokraterna har förövrigt redan tagit avstånd från hennes uttalanden.

Vore bra om de uteslöt henne för att ha henne som ett exempel på hur man bör behandla dessa auktoritära typer.
Citera
2018-04-12, 22:10
  #16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OliverCromwell
Kristdemokraterna har förövrigt redan tagit avstånd från hennes uttalanden.

För sent. Hon avslöjar bara hur många i 7 klövern tänker då de är rädda om sin plats vid köttgrytorna.
Citera
2018-04-13, 20:42
  #17
Medlem
seriously?s avatar
En kommunistisk infiltratör som inte kunde hålla masken. Hon har inte många borgerliga åsikter om man skummar genom twitter.

One down, xxx to go.
Citera
2018-04-13, 20:49
  #18
Medlem
Bergakungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svarta.Pantern
Tanken var att diskutera hennes uttalande, snarare än lärarförbundet. Därför jag inte citerade de delarna.

Men vad säger det om samhällsklimatet när demokratiskt valda politiker går emot demokratins grundpelare och vill förbjuda vissa politiska åsikter i skolan? För det bör rimligtvis vara just åsikterna hon ogillar och inte någon specifik person.

Kan bli lite skenheligt att lära studenter om demokrati, när vissa företrädare förvägras vissa yrkesroller.

Intressant. Blir du överraskad av att "demokratiskt valda politiker" vill "förbjuda vissa politiska åsikter i skolan" ?

Man skulle annars kunna tro att den ena politikern rent faktiskt tycker att andra politiker har fel ?
Citera
2018-04-13, 21:21
  #19
Medlem
Carbuncles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OliverCromwell
Kristdemokraterna har förövrigt redan tagit avstånd från hennes uttalanden.

Vore bra om de uteslöt henne för att ha henne som ett exempel på hur man bör behandla dessa auktoritära typer.
Länk?

Jag är Facebook- och Twitter-analfabet. Jag klarar bara av att sondmatas med länkar när det handlar om fjortisarnas, HBTQ-dårarnas och batikhäxornas arenor.
Citera
2018-04-13, 22:20
  #20
Medlem
OliverCromwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carbuncle
Länk?

Jag är Facebook- och Twitter-analfabet. Jag klarar bara av att sondmatas med länkar när det handlar om fjortisarnas, HBTQ-dårarnas och batikhäxornas arenor.

https://twitter.com/kdriks/status/98...-och-larare%2F
Citera
2018-07-07, 12:21
  #21
Medlem
Europes avatar
Schedvin tycker som bekant att allt som går i riktning mot det normala är obehagligt. Den här gången normaliseringen i form av att hon såg politiker från Sverigedemokraterna och deras ungdomsförbund på MUF:s mingel:

https://twitter.com/jessicaschedvin/...17403158712322
Citera
2018-07-08, 17:46
  #22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av beyond
Noll påverkan? De här människorna hjärntvättar en hel generation och du rycker på axlarna? Har du barn? Fundera i så fall på vad ditt barn ”lär sig” i skolan.
Exakt!
När mitt barn gick sista terminen i grundskolan förra året så hade dom s.k"val", dom som röstat på SD fick "långa samtal" med lärare om värdegrund och vikten av att INTE rösta på SD.
Citera
2018-07-10, 22:55
  #23
Medlem
Darkwing Ducks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Europe
Schedvin tycker som bekant att allt som går i riktning mot det normala är obehagligt. Den här gången normaliseringen i form av att hon såg politiker från Sverigedemokraterna och deras ungdomsförbund på MUF:s mingel:

https://twitter.com/jessicaschedvin/...17403158712322
Allra bäst är att i samma tråd så reagerade SD:s Paula Bieler, som tydligen brukar umgås med Jessica: https://twitter.com/PaulaBieler/stat...85731282116610
Citat:
Ursprungligen postat av Paula
Märkligt, förra året satt vi bredvid varandra på en rätt trevlig tillställning. Var det obehagligt då också?
Citat:
Ursprungligen postat av Jessica
Min kritik är mot MUF som organisation. Du är alltid supertrevlig! :-) Kvar hela veckan? Hojta om du hinner säga hej!
...sedan kommer de överens om att träffas och ta en glass dagen efter. Jessica Schedvin verkar inte precis tänka sig för när hon brunstämplar allt och alla... utom sig själv och sina egna kompisar, förstås.
Citera
2024-01-24, 00:17
  #24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Darkwing Duck
Allra bäst är att i samma tråd så reagerade SD:s Paula Bieler, som tydligen brukar umgås med Jessica: https://twitter.com/PaulaBieler/stat...85731282116610


...sedan kommer de överens om att träffas och ta en glass dagen efter. Jessica Schedvin verkar inte precis tänka sig för när hon brunstämplar allt och alla... utom sig själv och sina egna kompisar, förstås.
Kolla upp hennes äckel till farsa!
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback