Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2021-03-04, 17:34
  #1837
Moderator
yz44s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kämpendahl
Jag kan väl bara gissa, men för pengarna får vi både radio och tv. Både SVT och SR har dessutom webbplatser med mycket innehåll. De flesta andra media tar i olika omfattning betalt via betalväggar och det tenderar att bli vanligare. På SVT Play kan man streama program och SR har poddar och avsnitt som man kan lyssna på i efterhand. De flesta tar del av SVT:s och SR:s innehåll oavsett vad de säger, möjligen med undantag för en handfull Flashbackare. Sedan gissar jag att fler tycker att systemet är bättre nu när man betalar efter bärkraft, dvs. vi som tjänar bra betalar mer och fattigpensionärer betalar betydligt mindre.
En direkt lögn, det är enbart bidragstagare och nolltaxerare som slipper undan tvångsskatten.
Citera
2021-03-04, 17:48
  #1838
Medlem
SittFints avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yz44
En direkt lögn, det är enbart bidragstagare och nolltaxerare som slipper undan tvångsskatten.
Kan inte direkt se hur det Kämpendahl säger emot det du säger nu.
Citera
2021-03-04, 20:52
  #1839
Medlem
Kämpendahls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yz44
En direkt lögn, det är enbart bidragstagare och nolltaxerare som slipper undan tvångsskatten.

Citat:
Ursprungligen postat av SittFint
Kan inte direkt se hur det Kämpendahl säger emot det du säger nu.
Nej, jag fattar ingenting?? Kan yz44 citerat fel? I övrigt tänker jag inte ens på att jag betalar avgift numera. Lönespecen är elektronisk och den tittar man ju aldrig på ens. Bara räknar pengarna som strömmar in på kontot. Det var bra surt att betala fakturorna från Rånartjänst tidigare.
Citera
2021-03-05, 09:15
  #1840
Medlem
thebandit777s avatar
Då kom deklarationen, 1397 för att sponsra extremvänsterns propaganda. Vidrigt och odemokratiskt. Avskyr SVT & SR, tittar aldrig på kommunist-hjärntvätten.

SD 2022 (inte för att det kommer att förändra något, Svetsar-Steffe vinner igen). Bara att bita ihop och betala, både för massinvandringskaoset + propagandan. "Det är häftigt att betala skatt"!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback