Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-04-12, 14:07
  #1
Medlem
Hej, jag har ett problem.

En vän frågade om jag ville flytta in hos honom och det ville jag gärna göra. Såg kontraktet och jag kunde flytta in direkt.

Sa upp mitt hyreskontrakt och flyttade adress, allt frid och fröjd.
Tills han idag ändrade sig och säger att jag inte kan flytta in.

Vad ska jag göra, vad har jag rätt till? Alla tips och råd behövs. Mitt kontrakt där jag bor går ut sista april.

Personen som jag skulle flytta in i bor i andrahand om det har någon betydelse.

/grongron
Citera
2018-04-12, 14:14
  #2
Medlem
Du har väl inte rätt till någonting alls.

Möjligtvis kan du ångra din egen uppsägning, ifall lägenheten inte redan blivit uthyrd.
Citera
2018-04-12, 15:23
  #3
Medlem
skraxs avatar
Trolltråd. Vem i helvete är så korkad att dom säger upp sitt kontrakt för att flytta ihop med någon som bor i andrahand.
Citera
2018-04-12, 15:43
  #4
Medlem
lockouts avatar
Se det som något positivt istället.
Nu har du chansen att testa på tältlivet över sommaren
Citera
2018-04-12, 17:31
  #5
Medlem
Krusensnorres avatar
Skyll dig själv
Citera
2018-04-12, 17:46
  #6
Medlem
Det känns som du får skylla dig själv. Hur impulsiv och korkad får man bli? Kanske borde du tänka efter lite mer i fortsättningen. Du har inga rättigheter alls i den här situationen men det är ju för sent att tänka på det nu.
Citera
2018-04-13, 18:55
  #7
Avstängd
Lamrons avatar
Alltså läste du ens avtal om uppsägnings tid, fanns det någon sådan?
Normala boenden har ju tre månaders uppsägning.

Men har ingen aning om vad för påhitt det här var, eller hur du ens tänkte när du gick med på det från början?

Allting verkar jävligt skumt här måste jag säga, det hänger lixom inte ihop att en normal person bara gör så här som du gjorde.

Well too late now I guess.
Citera
2018-04-16, 16:57
  #8
Medlem
Får en känsla av att din vän lurade dig med tanke på att du hade ett förstahandskontrakt och blev avundsjuk. Ni borde flyttat till dig istället med tanke på detta. Hoppas du lärde dig någonting. Han verkar vara opålitlig och du borde aldrig sagt upp ditt kontrakt - förstår inte syftet mer än att ni ville bo tillsammans. Förhoppningsvis löser det sig.
__________________
Senast redigerad av -NeverLookBack- 2018-04-16 kl. 17:00.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback