Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-04-12, 11:32
  #1
Medlem
Vi alla vet att droger kostar. I Sverige kan dom såklart leva på socialbidrag, och klara sig på den vägen, men antar att man inte får tillräckligt för drogerna dom tar.

1. Hur brukar drogmissbrukare oftast "tjäna" pengar, för att ha råd med drogerna? Om dom stjäl eller rånar åker dom fast för snabbt.

2. Säljer många brukare droger/gräs?

3. Tänk om dom inte bruka droger själva. Skulle dom inte ha massor med pengar över varje månad?

Undrar med hur det är mellan dom olika missbrukarna. Kan tänka mig att det finns olikheter mellan dom som röker gräs, tar opiater, eller amfetaminer?

Länkar till artiklar och statistik är välkomna också.
Citera
2018-04-12, 11:53
  #2
Medlem
FETochFULs avatar
Fått många påsar med 50/50 aaffe och dextro i säkert något annat i också.
Men man köper väl rent och blandar ut så mycket det går och säljer för samma pris, eller mer.

In i någon affär och sno kläder gärna till någon som beställt så man vet att man blir av med de.

Sno en kasse kött o sälj.

Buy low, sell high
__________________
Senast redigerad av FETochFUL 2018-04-12 kl. 11:55.
Citera
2018-04-12, 12:07
  #3
Avstängd
creepingdeaths avatar
3. Tänk om dom inte bruka droger själva. Skulle dom inte ha massor med pengar över varje månad?


Pablo Emilio Escobar Gaviria, född 1 december 1949 i Medellín, Colombia, död 2 december 1993 i samma stad, var en colombiansk gangster och narkotikahandlare, ledare för Medellínkartellen.

Kokaintrafiken från Colombia till framför allt USA gjorde Escobar till en av världens rikaste människor (1989 listade Forbes honom som världens sjunde rikaste man). Enligt uppskattningar tjänade Medellínkartellen 25 miljarder USD under sin glansperiod. För sina enorma inkomster köpte Escobar en exklusiv hacienda, en privat djurpark, flygplan, helikoptrar, bilar och mycket annat.
Citera
2018-04-12, 12:12
  #4
Medlem
Mr.J.Pilvikukkas avatar
Opiater och speciellt cannabis är så gott som gratis om man har lite gröna fingrar....

Edit: sen har ju många välbetalda jobb också.
__________________
Senast redigerad av Mr.J.Pilvikukka 2018-04-12 kl. 12:18.
Citera
2018-04-12, 13:07
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FETochFUL
Fått många påsar med 50/50 aaffe och dextro i säkert något annat i också.
Men man köper väl rent och blandar ut så mycket det går och säljer för samma pris, eller mer.

In i någon affär och sno kläder gärna till någon som beställt så man vet att man blir av med de.

Sno en kasse kött o sälj.

Buy low, sell high

Om man blandar. Blir inte produkten sämre, och då kommer ingen vilja köpa?

Vart eller till vem skulle du sälja kött till? Jag tror knappast någon skulle vilja köpa kött svart.

Citat:
Ursprungligen postat av Mr.J.Pilvikukka
Opiater och speciellt cannabis är så gott som gratis om man har lite gröna fingrar....

Edit: sen har ju många välbetalda jobb också.

Med gröna fingrar menar du att dom odlar det själva? Frön kostar väl en del, samt processen att odla tar tid/pengar? Ser inte hur det kan vara så gott som gratis.

Ja. Har läst att vissa har jobb.
Citera
2018-04-12, 13:19
  #6
Medlem
Mr.J.Pilvikukkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gameday
Om man blandar. Blir inte produkten sämre, och då kommer ingen vilja köpa?

Vart eller till vem skulle du sälja kött till? Jag tror knappast någon skulle vilja köpa kött svart.



Med gröna fingrar menar du att dom odlar det själva? Frön kostar väl en del, samt processen att odla tar tid/pengar? Ser inte hur det kan vara så gott som gratis.

Ja. Har läst att vissa har jobb.

Vissa? Jag skulle nog säga att majoriteten av alla som brukar illegala droger har nåt slags jobb.

Skall vi hårdra de där kostnaderna?

Frön kan man ju alltid få, folk är rätt givmilda i den här hobbyn, dessutom förökar de sig hejvilt med tiden om man vill. Och kostnaden för sol, urin, mört och annan skräpfisk (för fosfor) och vatten vill jag nog påstå är försumbar. Visserligen förlorar man några timmar man kunde tjänat mer pengar när man tvingas vara ute i naturen, men många som röker cannabis gör det bland annat just för att komma ur det tänket.
Citera
2018-04-12, 13:25
  #7
Medlem
FuGeeLalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gameday
Om man blandar. Blir inte produkten sämre, och då kommer ingen vilja köpa?

Vart eller till vem skulle du sälja kött till? Jag tror knappast någon skulle vilja köpa kött svart.



Med gröna fingrar menar du att dom odlar det själva? Frön kostar väl en del, samt processen att odla tar tid/pengar? Ser inte hur det kan vara så gott som gratis.

Ja. Har läst att vissa har jobb.
Att knarka gratis 101: Köp in större mängd för bulkpris. Sälj av i mindre mängder för standardpris tills du fått tillbaka pengarna du la ut.
Sköts det rätt blir resultatet en liten profit och/eller gratis knark.

Men är det värt risken?
Citera
2018-04-12, 15:00
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gameday
Vart eller till vem skulle du sälja kött till? Jag tror knappast någon skulle vilja köpa kött svart.
Det är väldigt många krögare som kan tänka sig köpa stulet kött, 50% av försäljningspriset brukar folk kunna få.

Det finns också såna där riktigt nedgågna människor som stjäl kött och använder det som betalmedel till dealern, alla måste äta vettu.
Citera
2018-04-12, 16:00
  #9
Medlem
1. Jag jobbar.

2. Vet inte, jag gör det inte.

3. Stämmer bra det.
Citera
2018-04-23, 02:58
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gameday
Om man blandar. Blir inte produkten sämre, och då kommer ingen vilja köpa?

Vart eller till vem skulle du sälja kött till? Jag tror knappast någon skulle vilja köpa kött svart.



Med gröna fingrar menar du att dom odlar det själva? Frön kostar väl en del, samt processen att odla tar tid/pengar? Ser inte hur det kan vara så gott som gratis.

Ja. Har läst att vissa har jobb.

Vissa har jobb? Beskriver somalier och zigenare men knappast narkomaner, majoriteten av missbrukare jobbar nog, inte för att de märks utåt...
Citera
2018-04-23, 04:39
  #11
Medlem
199702042s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gameday
Vi alla vet att droger kostar. I Sverige kan dom såklart leva på socialbidrag, och klara sig på den vägen, men antar att man inte får tillräckligt för drogerna dom tar.

1. Hur brukar drogmissbrukare oftast "tjäna" pengar, för att ha råd med drogerna? Om dom stjäl eller rånar åker dom fast för snabbt.

2. Säljer många brukare droger/gräs?

3. Tänk om dom inte bruka droger själva. Skulle dom inte ha massor med pengar över varje månad?

Undrar med hur det är mellan dom olika missbrukarna. Kan tänka mig att det finns olikheter mellan dom som röker gräs, tar opiater, eller amfetaminer?

Länkar till artiklar och statistik är välkomna också.

1. utgår vi ifrån heroin eller? Du tar ju så mycket i relation till pengar så du klarar dig flytande(försöker?).
Men säg 20-60 papp i månaden för att inte bli "sjuk".
Med det sagt så gnagar du elsladdar rena ifrån gummi med tänderna - till att ha ett välbetalt jobb som finansierar ditt missbruk.

2. Det är A-O om du tar heroin, cannabis rökare säljer till dig om du inte har något. I alla fall dem som fattar grejjen.

3. Jo, det är klart, såvida dem inte blir spelmissbrukare, alkoholister,sjukskrivna eller pillertrillare istället.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback