Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-04-12, 08:08
  #1
Medlem
Jag har fått tillbaka kontakten med en tjej som jag låg med flera år sedan, vi har nu umgåtts i ca 1,5år och blivit skit tighta som vänner. Men nu för någon helg sen så var vi på fest och hon försvann så jag letade reda på henne, hittade hon en bit bort från festen, sittandes på en trottoarkant och jag fråga om något var fel?
Hon svarade bara att hon behövde luft för hon fått i sig lite för mycket, sen därifrån så gav jag henne en kram för hon såg lite ledsen ut, kramen gick övergick till hångel och sedan är minnet lite luddigt, vi satte oss ner på trottoarkanten och pratade om varandra osv, vad vi egentligen har för relation. För vi sover ihop imellan åt och har inget sex. Skedar/myser bara. Eftersom jag var så berusad denna kvällen så minns jag inte allt hon sa, men hon nämnde något om att hon får en extra glad/speciell känsla när hon träffar mig utöver hennes andra vänner. Jag försöker komma ihåg allt hon sa men de är fortfarande luddigt.
Vi bestämde oss sedan för att gå hem och lägga oss. De slutade med att saker eskalerade och vi låg. Dagen efter var vi med varandra som vanligt och inget verkade konstigt.

Så nu känner jag att något har väckt till liv hos mig, vet inte om det är känslor eller inte. Men jag vill typ ha henne som partner...
Så de hon sa vet jag inte till 100% om hon menar de åt kärlekshållet?
Jag vill gärna ta upp det med henne, men hon är svår att prata med ansikte till ansikte och håller tillbaka väldigt mycket som hon egentligen vill säga men vågar inte.

Ska jag fråga henne vad de är för sorts relation vi har? Har hon börjat få känslor för mig?

För jag går omkring och mår dåligt av att inte veta... känns skit!
Citera
2018-04-12, 08:26
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trempan
Jag har fått tillbaka kontakten med en tjej som jag låg med flera år sedan, vi har nu umgåtts i ca 1,5år och blivit skit tighta som vänner. Men nu för någon helg sen så var vi på fest och hon försvann så jag letade reda på henne, hittade hon en bit bort från festen, sittandes på en trottoarkant och jag fråga om något var fel?
Hon svarade bara att hon behövde luft för hon fått i sig lite för mycket, sen därifrån så gav jag henne en kram för hon såg lite ledsen ut, kramen gick övergick till hångel och sedan är minnet lite luddigt, vi satte oss ner på trottoarkanten och pratade om varandra osv, vad vi egentligen har för relation. För vi sover ihop imellan åt och har inget sex. Skedar/myser bara. Eftersom jag var så berusad denna kvällen så minns jag inte allt hon sa, men hon nämnde något om att hon får en extra glad/speciell känsla när hon träffar mig utöver hennes andra vänner. Jag försöker komma ihåg allt hon sa men de är fortfarande luddigt.
Vi bestämde oss sedan för att gå hem och lägga oss. De slutade med att saker eskalerade och vi låg. Dagen efter var vi med varandra som vanligt och inget verkade konstigt.

Så nu känner jag att något har väckt till liv hos mig, vet inte om det är känslor eller inte. Men jag vill typ ha henne som partner...
Så de hon sa vet jag inte till 100% om hon menar de åt kärlekshållet?
Jag vill gärna ta upp det med henne, men hon är svår att prata med ansikte till ansikte och håller tillbaka väldigt mycket som hon egentligen vill säga men vågar inte.

Ska jag fråga henne vad de är för sorts relation vi har? Har hon börjat få känslor för mig?

För jag går omkring och mår dåligt av att inte veta... känns skit!


De låter ju onekligen som att hon har några underliggande känslor för dig men kan vara svårt att veta exakt då alkohol spelade en stor roll till att ni låg. Jobbigt att de är svårt att snacka med henne så fråga först och sen om hon inte vill svara så får du säga de att om de är så att hon vill utveckla relationen så får HON ta initiativet då ni spelar efter hennes regler när de kommer till kommunikationen.
Citera
2018-04-12, 08:41
  #3
Medlem
SkepticalHippos avatar
Ni har ju haft sex (igen) redan så gränsen är redan passerad. Det kan liksom inte bli värre av att du säger att du gillar henne och skulle vilja ta det ett steg längre och se om ni kan bygga en relation på detta.

Kör hårt! Du har inget att förlora, er vänskap är redan förstörd. Om du inte säger något kommer du må dåligt kring henne och ni kommer sluta umgås. Säger du något och hon reagerar på värsts tänkbara sätt så kan ni inte umgås mer. Värstascenariot är liksom detsamma medan bästascenariot är betydligt bättre i det fall att du skulle prata med henne.

Lycka till! Våga satsa!
Citera
2018-04-12, 09:05
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lilljansson
De låter ju onekligen som att hon har några underliggande känslor för dig men kan vara svårt att veta exakt då alkohol spelade en stor roll till att ni låg. Jobbigt att de är svårt att snacka med henne så fråga först och sen om hon inte vill svara så får du säga de att om de är så att hon vill utveckla relationen så får HON ta initiativet då ni spelar efter hennes regler när de kommer till kommunikationen.

Hon har berättat jag är den enda hon kan vara sig helt själv med, sen om jag skulle bli arg eller något så blir hon jätte orolig och vill verkligen lösa problemet. För hon sa att jag är det enda hon verkligen bryr sig om och hon vill inte förlora mig. Så asså de är många tecken som kan tyda på känslor från hennes håll. Jag får helt enkelt verkligen slänga fram alla korten på bordet.
Citera
2018-04-12, 09:53
  #5
Medlem
Mintafs avatar
Nått verkar hon ju känna iaf, ta upp det med henne. Du har inte mycket att förlora på det.
Citera
2018-04-12, 10:05
  #6
Medlem
Släng ut frågan, det kan inte vara fel. Hon kanske redan tror att ni har den relationen som du önskar att ni ska ha.
Citera
2018-04-15, 16:05
  #7
Medlem
UPPDATERING: Har pratat med henne nu om allting och de har löst sig bra, vi träffar nu varandra på ett dejtande stadie. Tack för hjälpen allihopa!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback