Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-04-11, 21:57
  #1
Medlem
D_V_Ss avatar
Läste detta citatet i den nu populära tråden om den Blå Jättepenisen..

Angående [citatet] att flashbackare blev upprörda över den Blå Jättepenisen som är målad i huvudstaden, ISTÄLLET för på gammal "klassisk "tar du den i tvåan"-manér" yttra sig något i stil med:"sicken fb-dase!" (Vilket förvisso några gjort i tråden).

Det citatet fick mig att fundera.. Inte på Flashback i synnerhet, men på vad baksidan av att reagera på ett dekadent, liberalt, mångkulturellt och kulturmarxistiskt samhälle gör med oss.

Ibland postar jag lite "hets" på Facebook. För jag blir trött på gulligullandet.. Detta har bl a lett till att jag på mer rumsrena poster numera genererar mindre likes, samt att jag fått griniga kommentarer som: "hur gammal är du egentligen? En 70 år gammal gubbe?" Detta ska menas att det är bara gamla stofiler som klagar och är o-progressiva.

Så.. efterhand nu när Sverige ändå OBJEKTIVT sett är ett så bisarrt land som det faktiskt är; Vad gör det med människor - denna driften att tillslut bli arg på riktigt och ventilera det, och riskera att kallas bl a "stofil"?

Jag menar, man vill ju inte gnälla för mycket, men att inte gnälla alls känns kontraproduktivt.
Citera
2018-04-11, 22:17
  #2
Medlem
Skogsvattes avatar
Förr fanns det ju åtminstone utrymme för humor och "låtsas-dekadens" i det vardagliga livet. Numera är man ju helt matt i kroppen och hopplös dagarna i ända. Det är inte lika kul att skämta om FB-dasar när man sitter på det sjunkande Titanic.
Citera
2018-04-11, 22:23
  #3
Medlem
Som-Gjutens avatar
Gnäll o gnäll vet jag inte...
Men majoriteten av trådstartarna den senaste tiden verkar vara av samma kaliber..

Nu riktar jag inte kritiken mot DIG som startat tråden, jag belyser bara det stora flödet av "trams & offtopic" trådar som sköljer över forumet
Citera
2018-04-12, 05:24
  #4
Medlem
114060s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Som-Gjuten
Gnäll o gnäll vet jag inte...
Men majoriteten av trådstartarna den senaste tiden verkar vara av samma kaliber..

Nu riktar jag inte kritiken mot DIG som startat tråden, jag belyser bara det stora flödet av "trams & offtopic" trådar som sköljer över forumet
Precis. Så är det.
Citera
2018-04-12, 05:54
  #5
Medlem
Pitschkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skogsvatte
Förr fanns det ju åtminstone utrymme för humor och "låtsas-dekadens" i det vardagliga livet. Numera är man ju helt matt i kroppen och hopplös dagarna i ända. Det är inte lika kul att skämta om FB-dasar när man sitter på det sjunkande Titanic.

Fan vilket bra inlägg!

Kudos!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback