Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2018-05-14, 14:39
  #25
Medlem
pyro860s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GoUoD
Yes. Precis, lagliga väggar är fames, spelade du dum bara för att påstå det eller förstod du inte det? Även om fames är fames så är det bra ytor att måla på, oavsett enl. dig äkthet.

Lagliga väggar är lagliga väggar och fames är olagliga lugna väggar.
Citera
2018-05-15, 00:38
  #26
Medlem
GoUoDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pyro860
Lagliga väggar är lagliga väggar och fames är olagliga lugna väggar.
Talar vi om etikett (regler) så har det ingen betydelse om väggen är laglig eller inte, ett fame är ett fame, lagligt eller olagligt. En olaglig vägg behöver inte vara ett fame och en laglig vägg behöver inte vara ett fame.
Citera
2018-05-15, 01:32
  #27
Medlem
pyro860s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GoUoD
Talar vi om etikett (regler) så har det ingen betydelse om väggen är laglig eller inte, ett fame är ett fame, lagligt eller olagligt. En olaglig vägg behöver inte vara ett fame och en laglig vägg behöver inte vara ett fame.

Du tänker på hall of fame.

Nån har skrivit på Wikipedia att ett sådant kan vara både lagligt eller olagligt. För 20 år sedan var det iallafall skillnad på hall of fame och fame iallafall..
Citera
2018-05-15, 04:49
  #28
Medlem
Tyvärr så sabbas nästan alla målningar vid fames av snorungar som måste skriva 'odz' med nån kvarlämnad burk som de hittat.. Men givetvis kör man inte över något som ser nygjort eller väldigt vackert ut. Men jag själv skulle aldrig ta något personligt i om någon kör över mig i fame.
Citera
2018-05-15, 11:33
  #29
Medlem
GoUoDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pyro860
Du tänker på hall of fame.

Nån har skrivit på Wikipedia att ett sådant kan vara både lagligt eller olagligt. För 20 år sedan var det iallafall skillnad på hall of fame och fame iallafall..
Va? Nej. Jag tänker på regler/etikett vad jag anser gälla på fame respektive lagliga väggar (edit: ) som jag misstänker reflekterar det mest uppskattade beteendet hos andra som målar där.

Ett hall of fame är något annat än fame och laglig vägg. Givetvis är jag i uppfattningen att man är en horunge som förtjänar spöstraff om man går in och fular sig i ett s.k. hall of fame.

Edit2: Du kanske menar att jag syftar på ett lagligt fame som i sin tur bör kallas för hall of fame?
__________________
Senast redigerad av GoUoD 2018-05-15 kl. 11:41.
Citera
2018-05-15, 16:46
  #30
Medlem
Walter_Sobchaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GoUoD
Talar vi om etikett (regler) så har det ingen betydelse om väggen är laglig eller inte, ett fame är ett fame, lagligt eller olagligt. En olaglig vägg behöver inte vara ett fame och en laglig vägg behöver inte vara ett fame.


En laglig vägg inte ett fame?
Citera
2018-05-15, 21:04
  #31
Medlem
carlss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dysforia
Men jag själv skulle aldrig ta något personligt i om någon kör över mig i fame.


Yes, dock skillnad på om någon kör en målning precis över eller om någon gör slajmbakgrund som sträcker sig flera meter ut från deras och sabbar ens egen.
Citera
2018-05-30, 21:04
  #32
Medlem
Hupats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av carls
Yes, dock skillnad på om någon kör en målning precis över eller om någon gör slajmbakgrund som sträcker sig flera meter ut från deras och sabbar ens egen.
Eller när ens ex kommer och drar massa sträck över ens nyligen lagda målning hann iaf ta bild så vad gör det egentligen. Men vafan.

I Stockholm verkar det vara fritt fram att köra hur som på lagliga väggar dock, men hör av dig till folk som målar bredvid så att det inte blir problem. Målade lagliga tåg i tyskland och gick över en wholecar med en egen, sket i att köra över hela dörren dock då den var rätt dålig och sög massa färg. Kom sedan en äkta famebög som målade något som kan klassas som streetart precis bredvid och sa att han skulle ringa de som lagt pisen och att vi skulle ge fan i wholecaren om vi inte täckte hela den tölp!
Citera
2018-08-10, 19:40
  #33
Medlem
Reglerna på lagliga väggar verkar iaf vara att man endast ska måla på dom lagliga väggarna och inte på det runtomkring (bänkar, papperskorgar, träd och tunnlar), det är just tyvärr så de flesta gör ändå, och nu kommer alla lagliga väggar i stockholm att rivas om moderaterna och liberalerna vinner valet i år

https://mitti.se/nyheter/allianspart...=farstaskondal
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback