Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-04-12, 09:40
  #13
Medlem
SameOldStorys avatar
När man målar lagligt kan du med gott samvete köra över vem som helst.
Citera
2018-04-13, 16:12
  #14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av White.thrash
Vet du hur det är vid väggen under liljeholmsbron?

Det är bara måla över allt som sitter där är ju ändå ospittat i max två timmar sommartider. Sånna väggar är ju ändå bara blajj samt ett foto. Känner du att nåt är fett kan du ju alltid fota ifall nån skulle komma tillbaka typ, Rågsved däremot bör du gå över folk i din egen liga
Citera
2018-04-13, 16:24
  #15
Medlem
deyys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Horriblewriter
Det är bara måla över allt som sitter där är ju ändå ospittat i max två timmar sommartider. Sånna väggar är ju ändå bara blajj samt ett foto. Känner du att nåt är fett kan du ju alltid fota ifall nån skulle komma tillbaka typ, Rågsved däremot bör du gå över folk i din egen liga

Bättre dock att öva på ett helt lagligt alternativ. Lätt hänt vid öppna fames såsom vid liljeholmsbron att det blir hetsigt.

Hade alla dagar i veckan rekommenderat lagligt före fame som ny
Citera
2018-04-14, 15:58
  #16
Medlem
korvryttarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av deyy
Bättre dock att öva på ett helt lagligt alternativ. Lätt hänt vid öppna fames såsom vid liljeholmsbron att det blir hetsigt.

Hade alla dagar i veckan rekommenderat lagligt före fame som ny

Väggen "under" Liljeholmsbron aka Tantoväggen är ju ett av dom lagliga alternativen i Stockholm.
Men jag kanske har jag missat nåt fame som ligger i närheten?

Skulle va intressant att höra vad du menar med att det lätt blir hetsigt när en kör fame?
Har aldrig riktigt upplevt det och har kört ganska många fames runt om Stockholm, i många år och ganska ofta.
Föredrar personligen fame eftersom det ofta är lite mer avskilt och en får stå ifred på ett annat sätt. Speciellt dom gångerna en har känt att det resultaten blir sådär.

Skulle nästan vilja rekommendera Snösätra som ett mycket bra ställe att köra för en osäker nybörjare.
__________________
Senast redigerad av korvryttaren 2018-04-14 kl. 16:13.
Citera
2018-04-14, 18:57
  #17
Medlem
samverkans avatar
Vid fame gäller väl kanske reglerna om att inte måla en sliten rack och slattpjäs över den fetaste målningen lite mer, jag vet fames där målningar suttit i flera år just pga respekt till de sjukt vackra konstverk de är. Så om nu ägaren av denna målning dyker upp lite flummig på folköl och ikto med sina 2 nymuckade polare och du står och kör en trefärgs grej över snubbens 3 meter höga brännare som suttit i 3 år, ja då kan det kanske bli lite jidder, allt handlar om vem det är du träffar. Vid lagliga väggar spelar det ingen roll hur mycket du bränner, den kommer försvinna och det finns inga belägg att klaga (någon dum jävel kan säkert alltid göra det men i det långa loppet är det dem som framstår som töntar i sådana fall).
Citera
2018-04-20, 12:53
  #18
Medlem
Beror lite på vad det är för vägg. Är det ett fame nånstans ska du kanske inte köra över nåt som suttit länge men går du tex tanto väggen i sthlm kan du köra vad du vill. Väggen här i uppsala är det ju bara att kladda på. Skulle nån komma fram och jiddra över att man kör över deras piece är de ju största töntarna nånsin. Väggen är ju där för att du ska få träna inte för att dom som målat i 100år ska få visa upp sig. eller ja, lite av båda kanske men hela poängen med väggarna är ju att det ska vara ett flöde av målningar. Inget ska få sitta kvar!
Citera
2018-04-20, 14:13
  #19
Moderator
evilhoneys avatar
Låt folk hinna fota innan du drar över det!
Har sett vissa som börjat rolla över en nylagd piece innan den som la den hunnit packa bort sina saker och tagit ett kort.

Visst är det snudd på regel-löst område men lite sunt förnuft skadar inte.
Citera
2018-05-12, 03:00
  #20
Medlem
Schnyggves avatar
Som sagts tidigare, är det en laglig vägg, så kör bara! Men lite god sed enligt mig är att om det finns gott om plats, så måste man ju inte köra över en bra piz...kör då någon annanstans...(finns det inte plats, kör vart du vill typ)

Det är ju alltid kul att okynnesspraya lite efteråt, men gör det då, antingen på en redan spittad målning, eller där det bara är kladd, inte rätt över den nygjorda fina målningen som någon annan precis gjort...

Lite så jobbar jag...
Citera
2018-05-13, 01:10
  #21
Medlem
GoUoDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av evilhoney
Låt folk hinna fota innan du drar över det!
Har sett vissa som börjat rolla över en nylagd piece innan den som la den hunnit packa bort sina saker och tagit ett kort.
Stockholm? Dem är stressade där.

Har själv (börjat måla) målat över en piece som någon lade som bakgrund till ett nygift pars bröllopsfoto, att fotografera sig framför. Paret blev sura och jag fick snällt förklara att det var den fulaste yta på hela väggen, som jag valde att måla över (lite snällare uttryckt) - ändock kan det vara gott som grundregel på, egentligen alla väggar att:

Kör där det är (som mest) okört, söndetaggad målning över clean piece osv.
Citera
2018-05-13, 01:10
  #22
Medlem
erikp121s avatar
"Lagliga" väggar låter som famebögeri. Undvik.
Citera
2018-05-13, 11:27
  #23
Medlem
GoUoDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av erikp121
"Lagliga" väggar låter som famebögeri. Undvik.
Yes. Precis, lagliga väggar är fames, spelade du dum bara för att påstå det eller förstod du inte det? Även om fames är fames så är det bra ytor att måla på, oavsett enl. dig äkthet.
Citera
2018-05-14, 10:24
  #24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av thds
Skär i ögonen att se toys så optimalt sätt upp ett plank djupt in i skogen och klottra


Tycker det är optimalt att gå ut i skogen och smälla upp ett plank/lite plast att måla på, oavsett om jag målar själv, med nån yngre eller nån gammal räv! De klart soft med "vanliga" fames i skogen men imo finns inget som klår att stå mitt i skogen med en homie och kladda på nånting, käka lunch knäcka nån bira kanske kicka spliff! Hade ett plank i skogen förut men det försvann... antagligen nån som rev ner det. Men det blir "min" spot på riktigt då! Men för mig är det inte så jätteviktigt att folk ser mig, klart kul å möta folk som sett mig men som sagt, står hellre i skogen med en vän!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback