Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-04-11, 14:56
  #1
Medlem
Jag var ny på ett jobb och skulle göra en rundpall, stressad och sen och helt ny ort. (dålig ursäkt)
Gjorde en sväng in på en gata för att göra rundpall, inte en enda bil på vare sig den väg jag kom på eller svängde in på.
Bilens svängradie räckte inte så jag la i backen för en halvmeters extra och ratta runt. Då kom det en bil ut från jag vet inte var och jag körde på den i typ bara tuscha.
Gick givetvis ur min bil och presenterade mig, lämnade personnummer och telefonnummer.
Smutsen gick inte ens bort på min bil och den jag backade på var inte en ny bil och hade lite småsaker och var också ganska skitig. Jag såg inga som helst skador och antog at den jag backat på helt enkelt struntade i det, det hade jag gjort om jag haft en bil i den prisklassen och skicket. (ja, jag kör en skräpbil själv privat)

Nu 65 dagar senare ringer den jag backade på och vill ha mitt reggnummer på den tjänstebil. jag körde den dagen.
Ska kontakta sitt försäkringsbolag nu!

Säger försäkringsbolag att detta är OK med så långt tidsglapp?
Det kan ju ha hänt andra saker med den bilen sen jag backade på den!
Citera
2018-04-11, 15:29
  #2
Medlem
Det är ju möjligt att motparten gjort anmälan direkt, men fått brev med krav om kompletterande uppgifter först nu.
Citera
2018-04-11, 18:24
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PatricHbg
Det är ju möjligt att motparten gjort anmälan direkt, men fått brev med krav om kompletterande uppgifter först nu.

Hoppas så är fallet så det inte är så at den som jag tucshade har gjort mera skador och först nu vill göra allt på en gång..
Jag trodde inte ens ägaren av den bilen brydde sig då det var lika med inget alls. Smutsen satt ju liksom kvar!
Citera
2018-04-11, 20:48
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ba'loba
Hoppas så är fallet så det inte är så at den som jag tucshade har gjort mera skador och först nu vill göra allt på en gång..
Jag trodde inte ens ägaren av den bilen brydde sig då det var lika med inget alls. Smutsen satt ju liksom kvar!

I nuläget lär det ju vara en ska för din arbetsgivares försäkringsbolag att reglera, inget som du själv behöver åtgärda på något sätt.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback