Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-06-13, 08:39
  #49
Medlem
rostigamazons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av inkomsttagaren
Ånej, det är ingen som har framfört att bilar och lastbilar ska försvinna. Men de kommer att få mindre plats i städerna och till ett högre pris.

Ja politikerna måste räkna med att bygga en massa parkeringsplatser framöver, för annars kommer det inte fungera, man kan inte ha en bil, om man inte har någonstans att parkera den.
Citera
2018-06-13, 10:03
  #50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av inkomsttagaren
Ni får betala marknadspris, precis som alla andra.

Det måste bli ett slut på subventioner för alla bilister.
Vilka subventioner har bilister?
Citat:
Ursprungligen postat av inkomsttagaren
Det var inget förbud som nämndes, bara att man ska betala sina egna kostnader. I det här landet gör man rätt för sig.
Du menar att tex alla ensamkommande och ensamstående bidragsföräldrar bär sina egna kostnader?
Och vem bär sina egna kostnader i samhället?
Citat:
Ursprungligen postat av inkomsttagaren
Ja, bilister betalar mer skatt. Bilister smutsar också ner mer och framförallt så tar man upp väldigt mycket plats i våra städer.
Hur kommer tex varor in i städerna, häst och vagn?
Citat:
Ursprungligen postat av inkomsttagaren
Ånej, det är ingen som har framfört att bilar och lastbilar ska försvinna. Men de kommer att få mindre plats i städerna och till ett högre pris.
MP gör allt för att ta bort fordon i städer. Och då ser man hur det går för partiet.
Citera
2018-06-13, 17:29
  #51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rostigamazon
Ja politikerna måste räkna med att bygga en massa parkeringsplatser framöver, för annars kommer det inte fungera, man kan inte ha en bil, om man inte har någonstans att parkera den.
Nej, det ska absolut inte byggas några parkeringsplatser av politikerna. Det måste byggas av privata företag till marknadspris. Med färre bilar i städer så finns det ett minskat behov. Vi måste riva de kommunala som finns i städer.
Citera
2018-06-13, 17:37
  #52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TuffaViktor81
Vilka subventioner har bilister?
Det svarade jag på några inlägg upp. Bl.a. skatteavdrag för pendling.

Citat:
Ursprungligen postat av TuffaViktor81
Du menar att tex alla ensamkommande och ensamstående bidragsföräldrar bär sina egna kostnader?
Och vem bär sina egna kostnader i samhället?
Vi pratar om bilar och parkeringsplatser här. Från att ha tagit stor plats i kommunalbudget, så måste det nu privatfinansieras då utrymmet behöver utnyttas av mer effektiva transporter. Se t.ex. https://kit.se/2015/08/17/184/kampen...ckholms-gator/ eller boken "Alla behöver Närhet".

Citat:
Ursprungligen postat av TuffaViktor81
Hur kommer tex varor in i städerna, häst och vagn?
Inte via privatbilar, förhoppningsvis.

Citat:
Ursprungligen postat av TuffaViktor81
MP gör allt för att ta bort fordon i städer. Och då ser man hur det går för partiet.
Minskad privatbilism är ett globalt skifte som sker i nästan alla moderna storstäder, inget som bara MP gör lokalt i Sverige.
Citera
2018-06-13, 18:45
  #53
Medlem
rostigamazons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av inkomsttagaren
Det svarade jag på några inlägg upp. Bl.a. skatteavdrag för pendling.


Vi pratar om bilar och parkeringsplatser här. Från att ha tagit stor plats i kommunalbudget, så måste det nu privatfinansieras då utrymmet behöver utnyttas av mer effektiva transporter. Se t.ex. https://kit.se/2015/08/17/184/kampen...ckholms-gator/ eller boken "Alla behöver Närhet".


Inte via privatbilar, förhoppningsvis.


Minskad privatbilism är ett globalt skifte som sker i nästan alla moderna storstäder, inget som bara MP gör lokalt i Sverige.

Det där miljösnacket regeringen kör med är bara snack, dom vill inte ha bort bilarna, Miljöpartisterna kör själva omkring i egna bilar, du ska inte ta regeringens löften så hårt, det är mer ett spel för galleriet.
Citera
2018-06-13, 18:58
  #54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rostigamazon
Det där miljösnacket regeringen kör med är bara snack, dom vill inte ha bort bilarna, Miljöpartisterna kör själva omkring i egna bilar, du ska inte ta regeringens löften så hårt, det är mer ett spel för galleriet.
Jag håller med dig. Jag bryr mig inte ett skit om miljö och klimat. Men jag vill ha bra fungerande städer, då måste privatbilar ta mindre plats. Folk kan inte sitta fast i bilköer stora delar av livet.
Citera
2018-06-13, 19:06
  #55
Medlem
Muppers avatar
Varenda jävla, tråd, du skapar, så skriver du, så här. Det stör mig, väldigt mycket, då, när man försöker läsa, så hackar det i huvudet. Jag tycker, att det är synd, för du brukar ha, vettiga, saker, att prata om.

On topic;
Det behövs helt klart göras något med parkeringssituationen. Men är svårt att peka på ett problem och hitta den perfekta lösningen. Ofta är det en rad olika saker som behövs göras, samt att det ska kunna finansieras.

En åtgärd som prövas är att försöka få bort så mycket trafik från stadskärnorna som möjligt. Man kan inte bara smälla upp parkeringar överallt.
Citera
2018-06-14, 11:02
  #56
Medlem
rostigamazons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mupper
Varenda jävla, tråd, du skapar, så skriver du, så här. Det stör mig, väldigt mycket, då, när man försöker läsa, så hackar det i huvudet. Jag tycker, att det är synd, för du brukar ha, vettiga, saker, att prata om.

On topic;
Det behövs helt klart göras något med parkeringssituationen. Men är svårt att peka på ett problem och hitta den perfekta lösningen. Ofta är det en rad olika saker som behövs göras, samt att det ska kunna finansieras.

En åtgärd som prövas är att försöka få bort så mycket trafik från stadskärnorna som möjligt. Man kan inte bara smälla upp parkeringar överallt.

Okej jag ber om ursäkt, jag försöker svara på andras inlägg, då blir det så här.
Citera
2018-06-17, 21:42
  #57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mupper
Varenda jävla, tråd, du skapar, så skriver du, så här. Det stör mig, väldigt mycket, då, när man försöker läsa, så hackar det i huvudet. Jag tycker, att det är synd, för du brukar ha, vettiga, saker, att prata om.

On topic;
Det behövs helt klart göras något med parkeringssituationen. Men är svårt att peka på ett problem och hitta den perfekta lösningen. Ofta är det en rad olika saker som behövs göras, samt att det ska kunna finansieras.

En åtgärd som prövas är att försöka få bort så mycket trafik från stadskärnorna som möjligt. Man kan inte bara smälla upp parkeringar överallt.

Ja, nog prövas det alltid, finns väl inte ett nybygge längre som följer lagar om antal parkeringar. Allt är bort förhandlat och i Malmö finns det förslag på att det ska gå att köpa sig bort från att bygga parkeringar.

Dessutom tar kommunen bort fler o fler parkeringar och det byggs och försvåras för bilar hela tiden. Parkeringsskylten plockas ner och en huvudledsskylt sätts upp, vips så försvinner 10 - 20 platser som de när boende använder.
Citera
2018-06-23, 15:28
  #58
Medlem
TheSwedishEmpires avatar
Självklart måste det byggas fler parkeringsplatser, annars kan man inte parkera. Hur ska man annars åka till jobbet? Buss eller vadå?
Citera
2018-06-24, 09:18
  #59
Moderator
Neksnors avatar
Blev lite förvånad över att det tydligen planeras relativt centrala P-platser för pendlare i Göteborg, i det här fallet nära Wieselgensplatsen (alltså utanför trängselskattezonen).
Citat:
Johannes Hulter (S) valde också att flika in planerna på det nya parkeringsgaraget som han tycker ska bli, vad han kallar, en "parkeringsentré." Tanken är egentligen en form av pendelparkering som ligger längre in i stan. En lösning som socialdemokraterna vill se på fler ställen i staden.

– Vi ser att vi har ett behov eftersom vi tappar en hel del parkering inne i stan i och med att det är många arbeten som pågår. Då behöver vi alternativ som inte ligger en mil utanför stan, säger Johannes Hulter.
http://www.gp.se/nyheter/göteborg/hi...cken-1.6720354 (betallänk)
Citera
2018-06-25, 19:23
  #60
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Neksnor
Blev lite förvånad över att det tydligen planeras relativt centrala P-platser för pendlare i Göteborg, i det här fallet nära Wieselgensplatsen (alltså utanför trängselskattezonen).

http://www.gp.se/nyheter/göteborg/hi...cken-1.6720354 (betallänk)
Verkar vara riktiga stolpskott i S i Göteborg. Men det är väl känt redan.
Så trist, när det är en god möjlighet att få en bättre stad med mindre biltrafik.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback