Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-04-14, 20:05
  #13
Medlem
sajebiss avatar
Är det av en vanlig människa så gör jag nog det om jag känner att jag har tid. Om GM däremot är från en könsstympande storfamilj eller från ett s.k. Mc-gäng, då vet ej fan, troligtvis inte.

Önskar för övrigt att samhället såg ut så att mitt svar blev omvänt.
__________________
Senast redigerad av sajebis 2018-04-14 kl. 20:10.
Citera
2018-04-14, 20:09
  #14
Medlem
Varför anmäla om man utsätts för brott, Polisen skiter ju i det ändå. Jag vet av egen erfarenhet.
Citera
2018-04-14, 21:49
  #15
Medlem
Katzyns avatar
Det beror på brottet och om jag hade pengar från försäkring att vänta i så fall.

Alla typer av brott jag kunde tänkas faktiskt bry mig om att se GM dömd hade jag inte anmält. Folk blir sällan dömda och blir dem det vore inte straffet nog ändå. Jag hade hellre sökt privat hämnd, och en anmälan hade försvårat det.
Citera
2018-04-14, 21:55
  #16
Medlem
Höjas avatar
Anmäler bara när det kan ge vinning åt mig i form av försäkringspengar. Krävs anmälan för försäkring så anmäler jag. Annars skiter jag i det. Meningslöst att anmäla misshandelsbrott och dylikt.
Citera
2018-04-14, 21:57
  #17
Medlem
Jag skulle bara anmäla ett brott om det gällde att jag kunde få ett större skadestånd. Hittills har jag aldrig gjort en polisanmälan.
Citera
2018-04-14, 21:58
  #18
Medlem
TuckerandDales avatar
Beror på vad det är och om jag vet vem som gjort det.

Våldtäkt, misshandel,stöld osv av okända så definitivt anmälan även om det inte leder någonstans.

Vet jag vem, vilka i övrigt så fixar jag en gruvlig hämnd själv .

Är inte någon trevlig person i vissa fall
Citera
2018-04-14, 22:33
  #19
Medlem
MrBulldoggs avatar
Är du etnisk svensk är det meningslöst att anmäla. Blir du rånad är det bättre att gå runt hörnet, dra på rånarluva och plocka fram puffran; sen springer du tillbaka till idioten som rånat dig och gapar på dålig engelska om hur du ska skjuta fanskapet i huvudet om han inte langar fram allt av värde på studs. Oddsen är 1000:1 att fegisen skiter knäck och slänger tillbaka både mobil och plånbok utan protest.

Dumsvennar som kastrerats av ett århundrade av sossestyre: Lätta offer.
Maskerade desperados utan något att förlora: Respekt och fruktan.

Skriv ut fusklapp och bär med i fickan om minnet sviker.
Citera
2018-04-18, 23:40
  #20
Medlem
Anmält massor med gånger, främst våld/hot mot tjänsteman.

Men aldrig något privat, gått att lösa utan myndigheter än så länge, men det kommer väl det med.

Vittnat mer gånger än jag orkar räkna, men aldrig blivit hotad eller liknande i samband med detta.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback