Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-04-11, 06:41
  #1
Medlem
Okej, detta jag drömde jag alltså inatt.

Drömscenariot var som följande: Ett virus gör att kvinnor blir helt galna och mördar endast kvinnor. I min dröm var jag alltså i en trappuppgång och ett gäng kvinnor jagade och slog ihjäl en annan kvinna med hammare, helt fucked up. Måste vara att att de kan känna lukten av fermioner eller liknande.

Kan man omsätta detta i en hollywood-zombie-rulle? Handlingen ligger kanske inte rätt i tiden med feminism på frammarsch men om man vill kan man ju tolka handlingen ur ett feministiskt perspektiv också där viruset är det patriarkala förtrycket som gör att kvinnor vänder sig mot varandra eller nått sånt.
Citera
2018-04-11, 07:03
  #2
Medlem
Shitcys avatar
cool dröm, skulle gärna drömma sånt ist för mina drömmar där jag bara käkar glass.

för att din film ska bli belönad samt hyllad borde du först byta ut zombierna till män och låta kvinnorna vara överlevarna och viktigast av allt ha en kvinnlig regissör. Jag tror inte vi är så smarta och kan tolka själva ur ett feministiskt prespektiv, du kommer nog bli slaktad.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback