Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2018-04-14, 13:23
  #25
Medlem
evilbeavers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nordiad
Läs gärna det jag skrev i föregående inlägg!

Tack för att du tagit dig tid att svara, jag har läst inlägget men det verkar som att uppfattningarna går isär i denna tråd huruvida försäkringsbolaget kommer anmäla saken eller ej till polisen.

Saker jag tänker skriva när jag berättar om händelsen som jag tycker är till min fördel:
1. Det var gryning, cyklisten hade ej lampa, sågs dåligt
2. Det var halt
3. cyklisten kom i full fart, iaktog ej försiktighet i korsningen

Någon som har någon idé på något annat som kan vara med när man återger händelsen?
Citera
2018-04-14, 14:20
  #26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av evilbeaver
Tadet verkar som att uppfattningarna går isär i denna tråd huruvida försäkringsbolaget kommer anmäla saken eller ej till polisen.

Till polisen anmäler man brott.

Inget brott har begåtts. Det är inte ett brott att krocka med sin bil.
Citera
2018-04-14, 16:30
  #27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bodiejunior
Till polisen anmäler man brott.

Inget brott har begåtts. Det är inte ett brott att krocka med sin bil.

Krock kan ofta bedömas som brott, men här är det mest frågan om vem som skulle anmäla. Har aldrig hört talas om att försäkringsbolag gör någon anmälan så länge det inte beror på att de anser sig utsatta för bedrägeriförsök eller liknande.

Är däremot polisen kallad och gör en utredning på plats kan det snabbt klassas som vårdslöshet eller oaktsamhet. Halt väglag brukar inte vara bra som argument – botemedel: Lägre hastighet!
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback