Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-04-10, 15:57
  #1
Medlem
Tja. visste inte vart jag skulle sätta tråden men flytta den om den är fel. Men iallafall, för runt en vecka sen så satt jag vid datorn och drack monster. klumpig som jag var så garva jag till och spillde ut en massa monster över tangentbordet. till en börja med försökte jag dricka upp det jag spillt ut och såg det som en förlorad monster. Men jag skyndade mig till badrummet och drog igång hårtorken och råka tydligen sätta på varmaste och med det samma så smälte tangenterna: A,Z, och X. Nu måste jag trycka hårt som fan på dom tangenterna vilket ser jävligt konstigt ut men framförallt är jävligt irriterande. Har detta hänt någon eller vad hade ni gjort?
Citera
2018-04-10, 17:37
  #2
Moderator
MondoBizarros avatar
Övriga dator- och IT-diskussioner --> Hårdvara: Mac
/Moderator
Citera
2018-04-10, 18:13
  #3
Medlem
Vad man gjort?


Sett till att byta de skadade tangenterna såklart.

Om du inte bor så långt från en MacSupport-butik eller liknande, så kan du ju ringa och höra om de har någon skrotad Air som de kan ta tangenter ifrån. Vet att de brukar ha en hel del gamla ”kadaver” i t ex Västerås på MacSupport. Fick själv en A-tangent av dem gratis för några år sen.

Hur man byter finns det guider på nätet och YouTube, man knäpper försiktigt loss överdelen och klickar på den nya.

Annars finns det firmor som säljer lösa tangenter.
Citera
2018-04-10, 18:22
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr Tinnitus
Vad man gjort?


Sett till att byta de skadade tangenterna såklart.

Om du inte bor så långt från en MacSupport-butik eller liknande, så kan du ju ringa och höra om de har någon skrotad Air som de kan ta tangenter ifrån. Vet att de brukar ha en hel del gamla ”kadaver” i t ex Västerås på MacSupport. Fick själv en A-tangent av dem gratis för några år sen.

Hur man byter finns det guider på nätet och YouTube, man knäpper försiktigt loss överdelen och klickar på den nya.

Annars finns det firmor som säljer lösa tangenter.

Tack man!!
Citera
2018-04-12, 17:41
  #5
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av anzo009
Har detta hänt någon eller vad hade ni gjort?

Dragit plastfolie över tangentbordet, lagt farliga saker i en barnsäker låda, slutat röka gräs.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback