Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-04-10, 15:11
  #1
Medlem
Försökt söka här och på resten av nätet men tycker informationen man får är otillräcklig.

Det bästa jag verkar ha hittat är Elgiganten som säljer 10kg tub för 1295 är den full eller tom då?

De tar 399kr för påfyllning, var tredje är gratis
Citera
2018-04-10, 15:16
  #2
Medlem
sommarlovs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dariño
Försökt söka här och på resten av nätet men tycker informationen man får är otillräcklig.

Det bästa jag verkar ha hittat är Elgiganten som säljer 10kg tub för 1295 är den full eller tom då?

De tar 399kr för påfyllning, var tredje är gratis
Bauhaus.

Det är olyckligt att Elgiganten skriver påfyllning, då de byter tub, och det finns firmor som faktiskt fyller!
Fördelen med att fylla är att tuben inte behöver vara tom...
Citera
2018-04-10, 15:29
  #3
Medlem
Studioworkss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sommarlov
Bauhaus.

Det är olyckligt att Elgiganten skriver påfyllning, då de byter tub, och det finns firmor som faktiskt fyller!
Fördelen med att fylla är att tuben inte behöver vara tom...

Jag brukar också åka och få tuben fylld.
Kanske jag bara inbillar mig men kan ibland få för mig att det är sämre kvalitet på gasen när man fyller istället för att få färdigfylld tub.
Någon som märkt samma eller är jag helt ute och cyklar?
Citera
2018-04-10, 16:33
  #4
Medlem
psflaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dariño
Försökt söka här och på resten av nätet men tycker informationen man får är otillräcklig.

Det bästa jag verkar ha hittat är Elgiganten som säljer 10kg tub för 1295 är den full eller tom då?

De tar 399kr för påfyllning, var tredje är gratis


Det skadar nog inte om du berättar var du bor.
Citera
2018-04-10, 17:06
  #5
Medlem
Utanför Stockholm närmre södertälje
__________________
Senast redigerad av Dariño 2018-04-10 kl. 17:09.
Citera
2018-04-10, 18:27
  #6
Medlem
sommarlovs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Studioworks
Jag brukar också åka och få tuben fylld.
Kanske jag bara inbillar mig men kan ibland få för mig att det är sämre kvalitet på gasen när man fyller istället för att få färdigfylld tub.
Någon som märkt samma eller är jag helt ute och cyklar?
Nej verkligen inte!
Jag fyller på http://gasolfyllarna.se/
Citera
2018-04-10, 20:31
  #7
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dariño
Försökt söka här och på resten av nätet men tycker informationen man får är otillräcklig.

Det bästa jag verkar ha hittat är Elgiganten som säljer 10kg tub för 1295 är den full eller tom då?

De tar 399kr för påfyllning, var tredje är gratis

Som sagt är påfyllning oftast ett gravt felanvänt ord. På de flesta platser byts tuber och patroner istället för att fyllas.

Byter själv på närmsta mack. De är faktiskt billigast i närområdet på såväl gasol som kolsyra.
Citera
2018-04-10, 21:36
  #8
Medlem
Kennethkvartings avatar
För dig som arbetar i/nära byggbranschen kan jag varmt rekommendera att testa på din närmsta AGA-depå och utnyttja ditt företags rabatt.

Jag minns inte i absoluta tal vad jag betalade, men det var i storleksordningen 60% av priset på bensinmacken för ett utbyte av flaska.
Citera
2018-04-10, 21:47
  #9
Avstängd
är 800kr bra pris vid byte av P19 tub ?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback