Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-04-10, 05:42
  #1
Medlem
Tulenloimus avatar
Detta är väl en större skandal. Men frågan är, hur många andra av landets politiker som skor sig genom att de tjänar grova pengar inom asylindustrin?

Citat:
Örebro kommun har de tre senaste åren köpt boendeplatser åt ensamkommande för över 16 miljoner kronor. Nu visar SVT:s granskning att mer än tredjedel gick till ett bolag som ägs av en av kommunens främsta politiker.

Kristdemokraten Anders Hagström har i 30 års tid drivit vandrarhem och hotell i Örebro. För några år sedan gav han sig in i politiken och har bland annat kandiderat till riksdagen.

Numera sitter han som ordförande i vuxen- och arbetsmarknadsnämnden som ansvarar för försörjningsstöd, integration och kommunens flyktingmottagande.

Samtidigt visar vår granskning att Örebro kommun under de senaste tre åren har betalat ut över sju miljoner kronor till hans bolag Hepa fritid AB. Pengarna har huvudsakligen gått till boendeplatser för ensamkommande på hans hotell och vandrarhem.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/or...ngmiljonbelopp
__________________
Senast redigerad av Tulenloimu 2018-04-10 kl. 05:51.
Citera
2018-04-10, 06:13
  #2
Medlem
Ultrasmisks avatar
Bara att adda honom till "röda listan".
Citera
2018-04-10, 10:38
  #3
Medlem
Vi har en lokal C-politiker (flitigt förekommande med invandringsprisande utspel i lokaltidningen) som drivit ett par större och mycket lönsamma boenden för ensamkommande i flera år. Ganska nyligen politiskt engagerad inom C om jag minns rätt...
Citera
2018-04-10, 20:48
  #4
Medlem
Även L:s näringslivspolitiske talesperson har gjort detta. Han blev hyllad som gasellföretagare:

(FB) Said Abdu (L) hyr ut asylpersonal för 12 milj. Dagens Industri & Trollhättan grattar
Citera
2018-04-11, 00:38
  #5
Medlem
Tulenloimus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Diamantpojken
Även L:s näringslivspolitiske talesperson har gjort detta. Han blev hyllad som gasellföretagare:

(FB) Said Abdu (L) hyr ut asylpersonal för 12 milj. Dagens Industri & Trollhättan grattar

Vilket påhitt - "gasellföretagare", låt mig skratta. Och givetvis invandrare som hyllas.
Citera
2018-04-11, 14:12
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LordBrettSinclair
Vi har en lokal C-politiker (flitigt förekommande med invandringsprisande utspel i lokaltidningen) som drivit ett par större och mycket lönsamma boenden för ensamkommande i flera år. Ganska nyligen politiskt engagerad inom C om jag minns rätt...

Så klart att den här politikern är engagerad inom C. Ett bland de "godaste" partierna.
Citera
2018-04-12, 09:33
  #7
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle-P
Så klart att den här politikern är engagerad inom C. Ett bland de "godaste" partierna.

Centern är ett ruttet parti! Består bara av skinkprinsliberaler och gubbar som hoppas få smaka på Annie Lööfs mus. Vi måste tillsammans se till att C får en enkelbiljett ur riksdagen. Är ni med?
Citera
2018-04-12, 20:44
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Diamantpojken
Även L:s näringslivspolitiske talesperson har gjort detta. Han blev hyllad som gasellföretagare:

(FB) Said Abdu (L) hyr ut asylpersonal för 12 milj. Dagens Industri & Trollhättan grattar


Jäpp, kollar man listor över "gasellföretagare" är det påfallande att listorna ofta toppas av företag som säljer tjänster baserade på skattepengar, i län efter län... Nästa kategori på listorna är byggföretag som baseras på lånade pengar istället - så att något är galet tror jag de mesta med sunt förnuft kan skönja. Hade varit härligt att se ett producerande exportföretag på någon gasell-lista eller ett substantiellt förädlande företag (jag menar m a o inte nagelskulptörer o dyl).
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback