Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-04-10, 15:46
  #13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SpaceBase
Sett många människor falla runt 6års strecket.
Jag tror det kan vara så att runt däromkring så brukar man börja glömma på riktigt hur jävligt allt verkligen var.
Skippa det där alltså.
Så jävla ovärt att ta återfall efter 6 år.
Håll i nu istället.
Till din glädje kan jag säga att det är väldigt få människor jag sett ta återfall efter ca 8 år och längre tid.
Du kommer till 99,999999% knulla upp allting du kämpat för om du tar återfall nu.
Du kanske kör ett race på några dagar och så är det bra med det.
Sen gör du samma sak med bra självförtroende 1 år senare. Sen är det två gånger på ett år och vips så är du där igen utan att du fattade vad som hände.
Eller så skevar du ut direkt.
Sannolikheten för att du ska kunna köra ett race nu efter 6 år utan konsekvenser är inte jättestor.
Skippa det bara.
Du vet det själv innerst inne.

Intressant att det är vanligt att återfalla runt 6år, och att 8 år kan ses som en milstolpe där återfall är ovanligt. Det får mig faktiskt att känna mer motivation att hålla mig borta.

I övrigt har du helt rätt, det kommer skita sig rätt fort om jag hamnar i gamla vanor. Får försöka hålla ut .

Tack för svar!

Och tack till övriga som har tagit sig tid att svara!
Citera
2018-04-10, 15:51
  #14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av justinsane420
Varför slutade du med tjacket från början?

Ekonomin var nerkörd i botten, sa upp mig från jobbet och sålde tillgångar för att finansiera det, sket i att anmäla mig till a-kassa. Idiotiskt men var rätt personlighetsförändrad vid det laget, sket i allt.

Mina föräldrar hjälpte mig med räkningar mot att jag skulle gå hos en terapeut för att få hjälp, samt söka jobb vilket jag fick omgående. Har ett bra CV.

Citat:
Ursprungligen postat av justinsane420
Hur lång tid tog det dig att lyckas bli ren?

Som jag skrev så hade jag inga återfall, men det tog ca. 9 månader innan jag kände mig trygg att jag inte skulle ta återfall.

Citat:
Ursprungligen postat av justinsane420
Vill du göra den resan en gång till?

Verkligen inte, men beroendedelen av hjärnan försöker intala mig att jag kan sköta det denna gång, något som jag egentligen vet att jag inte kommer att göra. Finns en anledning till att jag gör denna tråd istället för att gå lös på en gång.

Men känns bättre nu och motivationen fick en nystart tack vare svaren i denna tråd!

Tack så mycket!
Citera
2018-04-10, 15:56
  #15
Medlem
farfars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SleePy1
Ekonomin var nerkörd i botten, sa upp mig från jobbet och sålde tillgångar för att finansiera det, sket i att anmäla mig till a-kassa. Idiotiskt men var rätt personlighetsförändrad vid det laget, sket i allt.

Mina föräldrar hjälpte mig med räkningar mot att jag skulle gå hos en terapeut för att få hjälp, samt söka jobb vilket jag fick omgående. Har ett bra CV.



Som jag skrev så hade jag inga återfall, men det tog ca. 9 månader innan jag kände mig trygg att jag inte skulle ta återfall.



Verkligen inte, men beroendedelen av hjärnan försöker intala mig att jag kan sköta det denna gång, något som jag egentligen vet att jag inte kommer att göra. Finns en anledning till att jag gör denna tråd istället för att gå lös på en gång.

Men känns bättre nu och motivationen fick en nystart tack vare svaren i denna tråd!

Tack så mycket!

Vad kul att det känns bättre. Känner inte mycket till sug själv, 3.5 år fri från tjacket.

Jag antar att när man börjar förhandla med sig själv så är det fara å färde, för själva suget i sig går ju att stå ut med, det har alltid gått över för mig iaf.
Citera
2018-04-11, 00:26
  #16
Avstängd
nils.flygels avatar
Den där grejen kör de jämt.
Var ren ett bra djävla tag och tro att allt är lugnt och sen kommer det sig smygande på en igen.
Fall eller fortsätt.
Begäret vill bara få dig att tro att det är omöjligt att besegra oavsett hur många dagar man kryssat.

Jag har gått på det varje gång, bli inte som mig :-)
Citera
2018-04-11, 07:57
  #17
Medlem
justinsane420s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SleePy1
Ekonomin var nerkörd i botten, sa upp mig från jobbet och sålde tillgångar för att finansiera det, sket i att anmäla mig till a-kassa. Idiotiskt men var rätt personlighetsförändrad vid det laget, sket i allt.

Mina föräldrar hjälpte mig med räkningar mot att jag skulle gå hos en terapeut för att få hjälp, samt söka jobb vilket jag fick omgående. Har ett bra CV.



Som jag skrev så hade jag inga återfall, men det tog ca. 9 månader innan jag kände mig trygg att jag inte skulle ta återfall.



Verkligen inte, men beroendedelen av hjärnan försöker intala mig att jag kan sköta det denna gång, något som jag egentligen vet att jag inte kommer att göra. Finns en anledning till att jag gör denna tråd istället för att gå lös på en gång.

Men känns bättre nu och motivationen fick en nystart tack vare svaren i denna tråd!

Tack så mycket!

Tack för att du tog dig tid att svara.
Jag har själv varit ren i åtta månader efter 10 års bruk/missbruk och du ger mig styrka att fortsätta på denna vägen.

Du är grymt stark min vän. Keep on rocking like a rockstar (utan knaark dårå)

Mvh
Justin
Citera
2018-05-03, 14:10
  #18
Medlem
Skartaks avatar
Om du har närstående som du kan prata om dessa saker med skulle jag även råda dig till det. Sjukt skönt att låta sig själv vara helt ärlig med vad man känner. Ensam är inte stark.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback