Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-04-10, 23:51
  #13
Medlem
Rufoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nils.flygel
Fienden har kartlagt våra hjärnor och vet exakt hur vi reagerar på gammel-psykedelia. Vi tillåts komma en bit, men inte hela vägen fram. Men de nya och outforskade har han inte full kläm på än.

En dag tar Messias den rätta substansen, hittar nycklarna och befriar oss alla ur våra fängelser.
Menar du allvar?
Citera
2018-04-10, 23:54
  #14
Avstängd
nils.flygels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rufos
Menar du allvar?

Självklart. Jag hade lite tveksamheter för inlägget, om jag skulle fresta någon som inte är redo att ta steget än utan att det istället leder till hennes undergång.

Men världen är ju så jävla körd redan som den är. Är övertygad om att Jesus sitter där ute nånstans och inte fattat vem han är än, utan bara behöver en spark i arslet via en tripp.
Citera
2018-04-10, 23:59
  #15
Medlem
Rufoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nils.flygel
Självklart. Jag hade lite tveksamheter för inlägget, om jag skulle fresta någon som inte är redo att ta steget än utan att det istället leder till hennes undergång.

Men världen är ju så jävla körd redan som den är. Är övertygad om att Jesus sitter där ute nånstans och inte fattat vem han är än, utan bara behöver en spark i arslet via en tripp.
Vad har du tagit ikväll då?
Citera
2018-04-11, 00:01
  #16
Avstängd
nils.flygels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rufos
Vad har du tagit ikväll då?

Folköl och nazipunk.
Köpte 2C-T-21 från Vikingchem en gång i tiden och de hade ju oftast bra produkter, men ibland blev det inte riktigt rätt vilket kan förklara uteblivna effekter för en annan.
Citera
2018-04-11, 02:09
  #17
Medlem
Lekbarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nils.flygel
Folköl och nazipunk.
Köpte 2C-T-21 från Vikingchem en gång i tiden och de hade ju oftast bra produkter, men ibland blev det inte riktigt rätt vilket kan förklara uteblivna effekter för en annan.


Vikingchem!

Stängde ner 2003 efter Uppdrag gransking sände ett reportage : https://www.youtube.com/watch?v=0C5wGT5tIvA

Läder Lars är med samt Smart Bar Henke. Riktiga pionjärer inom den branschen !

Jag med flera med flera får våra poster upplästa utav några muppiga 12 åringar.... såg detta när det sändes på tv trippad på 2C-I och under inslaget får jag höra mitt eget inlägg bli uppläst medans jag trippar på substansen som dem beställer under reportaget, för att visa vilket hemskt knark det är.

Riktig jävla mindfuck haha!

-------

On topic: Så verkar Ephylone lovande :
https://erowid.org/experiences/exp.php?ID=111755
__________________
Senast redigerad av Lekbarn 2018-04-11 kl. 02:33.
Citera
2018-04-11, 02:17
  #18
Avstängd
nils.flygels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lekbarn
Vikingchem!

Stängde ner 2003 efter Uppdrag gransking sände ett reportage : https://www.youtube.com/watch?v=0C5wGT5tIvA

Läder Lars är med samt Smart Bar Henke. Riktiga pionjärer inom den branschen !

Jag med flera inlägg läses upp utav några muppiga 12 åringar.... såg detta när det sändes på tv trippad på 2C-I och under inslaget får jag höra mitt eget inlägg bli uppläst medans jag trippar på substansen som dem beställer under reportaget, för att visa vilket hemskt knark det är.

Riktig jävla mindfuck haha!

Många hånar Lädret för att han hade hjärtat på rätt ställe och var en profet under rc-branschens gyllene tidsålder. Thaitjejer och solbrillor på så de inte kommer åt dig, precis som Pinochet och Öberg.
Tack för allt Lars.

Jo, dom är bra på att regissera ens flipp, det får man ge dom :-)
Citera
2018-04-11, 17:11
  #19
Medlem
trueforgoods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rufos
Sorry men varför håller man på att experimentera med ny psykadelika när det redan finns LSD och svamp? Något som dessutom är väldokumenterat och i stort sett harmlöst för kroppen.

Kan någon förklara detta för mig?

Exakt vad får man ut av "4-ACO-DPT, 2C-T-21", eller andra underliga bokstavskombinationer, som man inte får ut av en redig dos LSD, svamp eller DMT?

Är det spänningen?

Många tar väl RC för att man inte riskerar juridiska konsekvenser kan jag tänka. Det är också lättillgängligt, just av den anledningen.

För min egna del kan jag utan problem få tag i både svamp och LSD när jag så behagar, och föredrar absolut svamp före allt jag provat inom denna genre. Men. Dessa droger är liksom som helt andra droger, och det är anledningen till att jag då och då testar dom.

Ett exempel är 4-aco-met, som syntetiserades först av Alexander Shulgin som sedermera testade den och dokumenterade i boken "Tryptamines I Have Known and Loved" (samma man som lyfte fram MDMA, och sedermera skapade närmare 250 olika psykedeliska droger under 50 års tid). Det är alltså inte nya droger vi pratar om där random kines ändrat någon molekyl för att komma undan lagstiftning (även om det syftet också finns hos många, så klart).

Just 4-aco-met testade jag två gånger tillsammans med min tjej, och det var en fantastiskt intressant psykedelisk substans. Grym eufori, väldigt vackra och speciella visuals och ett headspace som påminde om MDMA. Man kunde vara helt klar i ruset och ändra uppleva allt det vackra och det fanns inte tillstymmelsen till risk för snedtripp. Den gick helt enkelt inte introspektivt som svamp och LSD har en tendens att göra, vilket jag vid dessa tillfällen verkligen uppskattade. Som grafisk designer kunde jag sitta och iaktta otroligt vackra skapelser och teckna av dom samtidigt. Det var ett skådespel som jag aldrig någonsin upplevt (betydligt mer visuellt än både svamp och LSD), och just att slippa det filosofiska mindfucket var för detta syfte helt perfekt.

Så, det var ett exempel till varför man provar alternativa psykedeliska droger. Det är helt enkelt nya upplevelser som du inte kan få på andra substanser. Återigen - vet man vad man gör, har koll på dosering, läser på och allergitestar osv så riskerar man inte mycket, om ens något, genom att prova ett par gånger.

Kan då tillägga att jag som person är väldigt ansvarstagande och "skötsam" och inte någon ansvarslös pundare för fem öre. Inte heller är jag någon nyfiken 18-åring, utan en snart medelålders stabil person som dock är väldigt nyfiken av mig och vill ta del av livets goda innan man trillar av pinn.
__________________
Senast redigerad av trueforgood 2018-04-11 kl. 17:16.
Citera
2018-04-11, 21:09
  #20
Medlem
Rufoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trueforgood
Många tar väl RC för att man inte riskerar juridiska konsekvenser kan jag tänka. Det är också lättillgängligt, just av den anledningen.

För min egna del kan jag utan problem få tag i både svamp och LSD när jag så behagar, och föredrar absolut svamp före allt jag provat inom denna genre. Men. Dessa droger är liksom som helt andra droger, och det är anledningen till att jag då och då testar dom.

Ett exempel är 4-aco-met, som syntetiserades först av Alexander Shulgin som sedermera testade den och dokumenterade i boken "Tryptamines I Have Known and Loved" (samma man som lyfte fram MDMA, och sedermera skapade närmare 250 olika psykedeliska droger under 50 års tid). Det är alltså inte nya droger vi pratar om där random kines ändrat någon molekyl för att komma undan lagstiftning (även om det syftet också finns hos många, så klart).

Just 4-aco-met testade jag två gånger tillsammans med min tjej, och det var en fantastiskt intressant psykedelisk substans. Grym eufori, väldigt vackra och speciella visuals och ett headspace som påminde om MDMA. Man kunde vara helt klar i ruset och ändra uppleva allt det vackra och det fanns inte tillstymmelsen till risk för snedtripp. Den gick helt enkelt inte introspektivt som svamp och LSD har en tendens att göra, vilket jag vid dessa tillfällen verkligen uppskattade. Som grafisk designer kunde jag sitta och iaktta otroligt vackra skapelser och teckna av dom samtidigt. Det var ett skådespel som jag aldrig någonsin upplevt (betydligt mer visuellt än både svamp och LSD), och just att slippa det filosofiska mindfucket var för detta syfte helt perfekt.

Så, det var ett exempel till varför man provar alternativa psykedeliska droger. Det är helt enkelt nya upplevelser som du inte kan få på andra substanser. Återigen - vet man vad man gör, har koll på dosering, läser på och allergitestar osv så riskerar man inte mycket, om ens något, genom att prova ett par gånger.

Kan då tillägga att jag som person är väldigt ansvarstagande och "skötsam" och inte någon ansvarslös pundare för fem öre. Inte heller är jag någon nyfiken 18-åring, utan en snart medelålders stabil person som dock är väldigt nyfiken av mig och vill ta del av livets goda innan man trillar av pinn.
Ok, det där var ju en väldigt bra beskrivning / förklaring. Måste faktiskt medge att jag blev en aning intresserad av att testa.

Jag kanske förhastade mig när jag dömde ut preparat som är "mindre populära".
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback