Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-04-09, 18:07
  #1
Medlem
(Första inlägget och ingen aning om det är i rätt kategori)

Hallå där, jag har börjat filosofera hur Sverige skulle bli om cannabis blev legalt. Jag har tänkt och funderat hur det skulle fungera i trafiken, såklart skulle det vara olagligt att köra hög(?), men om vi säger att cannabis blev lagligt och polisen stoppar en när man är berusad. Hur ska de kunna kontrollera om man verkligen rökt?

Ögontest och gå rakt på en linje? känns tunt

Hittar inte någonstans hur det fungerar i andra länder inte heller något på flashback.
Citera
2018-04-09, 18:09
  #2
Medlem
landofmoronss avatar
Skulle misstänka snabbtest för droger. Kissa i en kopp, doppa ner stickan, svar inom 3 minuter. Har även för mig (men osäker) att det går att spåra via utandningsluft...
Citera
2018-04-09, 18:10
  #3
Medlem
PsychoChillers avatar
Utandningsprov.
Citera
2018-04-09, 18:14
  #4
Medlem
I Australien använder man en pryl som "topsas" i munnen och sedan analyseras i en större apparat, detta tar inte mer än en kafferast.

Finns också breathalyzers för cannabis, vet inte hur rättssäkra dessa är än.
Citera
2018-04-09, 18:18
  #5
Medlem
199702042s avatar
https://testdig.dk/information/spytt...n-spore-10102/
Citera
2018-04-09, 18:19
  #6
Medlem
Okej, grymt tack för alla svar. Men sån där provsticka kan väl visa flera veckor tillbaka, hur långt bak visar breathalyzern då? Samma sak gäller "topsen", så man inte åker dit för att man har rökt dagen innan tänkte jag.
Citera
2018-04-09, 18:22
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 199702042
https://testdig.dk/information/spytt...n-spore-10102/

Tack, gav en klarare bild!
Citera
2018-06-01, 06:50
  #8
Avstängd
Plaguetongues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Idiotdummer
(Första inlägget och ingen aning om det är i rätt kategori)

Hallå där, jag har börjat filosofera hur Sverige skulle bli om cannabis blev legalt. Jag har tänkt och funderat hur det skulle fungera i trafiken, såklart skulle det vara olagligt att köra hög(?), men om vi säger att cannabis blev lagligt och polisen stoppar en när man är berusad. Hur ska de kunna kontrollera om man verkligen rökt?

Ögontest och gå rakt på en linje? känns tunt

Hittar inte någonstans hur det fungerar i andra länder inte heller något på flashback.

pissprov och/eller blodprov? inte säker på hur det funkar.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback