Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-04-09, 15:57
  #1
Medlem
kackes avatar
Tjena!

Köpte en dosa grov lös precis. Vill minnas att när jag köpte det förr tog det bara max 2-3 dagar innan den började torka och det blev svårare att få till prillan. Är det bara o ha den i kylskåpet som är tipset eller finns det något annat så den håller sig fuktig?
Citera
2018-04-09, 16:02
  #2
Avstängd
Polemikas avatar
Skylskåpet.
Citera
2018-04-09, 16:10
  #3
Medlem
4yoonlys avatar
Som ovan kylskåpet... men ett tips är att handla på ställen där det är hög omsättning på snus i övrigt. Den du köpte sist kan varit redan gammal när du köpte den...
Citera
2018-04-09, 16:39
  #4
Medlem
Bluebeast72s avatar
körde alltid längst ner i kylen då där är kallast på den tiden när stjärnsnus stod på menyn
Citera
2018-04-09, 16:43
  #5
Medlem
Andersdamaans avatar
Kylen är bäst, men om snuset ändå hinner börja torka innan det är slut så kan du slänga i en tunn skiva gurka eller potatis i dosan. Funkar som återfuktare utan att påverka smaken nämnvärt.
Citera
2018-04-09, 17:56
  #6
Medlem
AX64s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DyslexiKungen
Visst eller en Ananas ring i dosan.

Då tycker jag nog några droppar whisky är bättre för återfuktning plus smak.
Citera
2018-04-09, 18:37
  #7
Medlem
Snusa mer så löser det sig!
Citera
2018-04-09, 18:56
  #8
Avstängd
finanshajen-s avatar
Man kan krama ur en använd tampong i dosan för återfuktning.

Seriöst TS, om du stänger dosan efter användning så blir det inte torrt lika fort.
Citera
2018-04-09, 19:00
  #9
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kacke
Tjena!

Köpte en dosa grov lös precis. Vill minnas att när jag köpte det förr tog det bara max 2-3 dagar innan den började torka och det blev svårare att få till prillan. Är det bara o ha den i kylskåpet som är tipset eller finns det något annat så den håller sig fuktig?

Köp en prismaster så funkar gammsnuse.
Varför snusar du så lite?
Citera
2018-04-09, 19:01
  #10
Medlem
Saltkatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Andersdamaan
Kylen är bäst, men om snuset ändå hinner börja torka innan det är slut så kan du slänga i en tunn skiva gurka eller potatis i dosan. Funkar som återfuktare utan att påverka smaken nämnvärt.

Jag undrar lite hur många som på riktigt har provat det här gurk/potatisknepet, och hur många som bara återberättar det utan att ha någon erfarenhet. Räck upp en hand, alla som har gjort det.
Mitt problem är att jag nästan alltid har tre-fyra dosor igång samtidigt, eftersom jag vill växla mellan lös och portion, och mellan olika märken, för att få lite omväxling, och då hinner det nästan alltid torka.
Kort sagt: vad är det bästa återfuktningsknep som ni verkligen har provat?
Citera
2018-04-09, 20:33
  #11
Medlem
JoeDevolas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saltkatt
Jag undrar lite hur många som på riktigt har provat det här gurk/potatisknepet, och hur många som bara återberättar det utan att ha någon erfarenhet. Räck upp en hand, alla som har gjort det.
Mitt problem är att jag nästan alltid har tre-fyra dosor igång samtidigt, eftersom jag vill växla mellan lös och portion, och mellan olika märken, för att få lite omväxling, och då hinner det nästan alltid torka.
Kort sagt: vad är det bästa återfuktningsknep som ni verkligen har provat?

Jag räcker inte upp handen. Tycker att det fungerar alldeles utmärkt med några droppar av den dyraste spriten man har hemma. Det tar tyvärr inte upp särskilt mycket smak. Vatten funkar nog lika bra, men det känns bättre med finsprit.
Citera
2018-04-09, 21:22
  #12
Medlem
Eller köp från butiken på kungsgatan stockholm direkt fr fabriken 2 ggr i veckan turbutiken tror jag de är.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback