Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-04-09, 15:39
  #1
Medlem
Stridshingstens avatar
Vad tycker ni om låten som spelas på Viasat sportskanaler när det är sändningsuppehåll?

https://m.youtube.com/watch?v=0pUA5rHUZSM

Själv är jag väldigt ambivalent inställd till denna låt eftersom när man hör den på en molnig tisdagseftermiddag kan man faktiskt bli lite självmordsbenägen. Den är också sinnessjukt deprimerande när man tror att en match fortfarande är igång eftersom det står att sändningen inte slutat än, men sedan när man trycker på kanalen mötts man av en sorglig schematablå och denna låt.

Men andra dagar kan den vara mysig eller göra en taggad. Exempelvis innan eller efter en match när ens favoritlag har vunnit.
__________________
Senast redigerad av Stridshingsten 2018-04-09 kl. 16:21.
Citera
2018-04-09, 16:17
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stridshingsten
Vad tycker ni om låten som spelas på Viasat sportskanaler när det är sändningsuppehåll?

https://m.youtube.com/watch?v=0pUA5rHUZSM

Själv är jag väldigt ambivalent inställd till denna låt eftersom när man hör den på en molnig tisdagseftermiddag kan man faktiskt bli lite självmordsbenägen. Den är också sinnessjukt deprimerande när man tror att en match fortfarande är igång eftersom det står att sändningen inte slutat än, men sedan när man trycker på kanalen mötts man av en sorglig schematablå och denna låt.

Men andra dagar kan den vara mysig eller göra en taggad. Exempelvis innan en match eller efter en match när ens favoritlag har vunnit.

Jag hatar den där delen där det kommer in något slags blåsinstrument och låter "wah wah wah waaaah". Får en depressiv attack varje gång jag hör det.
Citera
2018-04-09, 17:08
  #3
Avstängd
Vatos.Locoss avatar
Tack för du gjorde denna tråd, har länge velat ha den. Tycker den är lugnade och riktigt mysig
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback