Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 3
  • 4
2018-04-10, 22:11
  #37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av b00b00
I ursprungsartikeln står det sommarstuga. Det tolkar jag inte som ett åretruntboende. Och vilka rottweilers?

Paret har ju figurerat i andra trådar här genom åren. Där vimlar av information...använd sökfunktionen
Citera
2018-04-11, 03:45
  #38
Medlem
magiciadehexs avatar
Lite komiskt, hur tänkte han där?

2015 skrev Tommy Blomqvist i egenskap av SD-ledamot en motion till Södertäljes kommunfullmäktige om ”nolltolerans mot narkotika och droger – på riktigt”.

https://www.lt.se/logga-in/tommy-blo...ger-pa-riktigt
(Tyvärr bakom betalvägg)

"Vi måste ta narkotika och droger på ännu större allvar än tidigare. Vi behöver skapa nolltolerans på riktigt"

Tommy Blomqvists motion uppladdad här:
https://minfil.org/ia1ad6ecbe/Nollto..._Blomqvist.jpg
__________________
Senast redigerad av magiciadehex 2018-04-11 kl. 04:05.
Citera
2018-04-11, 18:20
  #39
Medlem
Två högst osannolika cannabisodlare, men däremot har jag hört att de har en son som bor/bott där. Det är väl inte omöjligt att LT hängt ut helt oskyldiga personer i ren vänstervriden glädjehysteri över möjligheten att sätta dit ett par Sverigedemokrater.
Citera
2018-04-13, 12:57
  #40
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av beyond
Fast det handlar ju inte om en Sverigedemokrat. Han är politisk vilde. Att han varit Sverigedemokrat är lika relevant som att Lasermannen II faktiskt var vänsterpartist.


Han var Sverigedemokrat när brotten begicks
Citera
2018-04-13, 14:18
  #41
Medlem
aina08s avatar
Träffade dessa för några år sedan då jag var och tittat på hund ifrån deras uppfödning, och senare också köpte hund där. Måste varit innan dom klev in i politiken.
Jag hade inte koll på vilka dom var och tyckte nog att han var lite "speciell" men verkade ha koll.
När jag väl bestämt att ja skulle köpa hunden fick ja veta att det var henne jag skulle skriva papper med. Hade bara träffat honom innan men tydligen var de henne kenneln stod på, även om han verkade sköta det mesta.
När hunden väl var köpt ringde han och påstod att ja förbundit mig att köpa hundfoder av honom också. Ja köpte en gång men inte mer trots tjat.
Jag fick skumma mail från honom, mail som egentligen inte var till mig (antar att han råkat lägga min mejladress i någon maillista). Mailen var riktigt äckliga med bilder på grovt sado-sex. Mins en bild där någon spikat fast pungen med stora spikar i en bräda. Mailade tillbaka och sa att jag inte ville ha hans mail och efter ett tag blev det helt tyst och ja hörde aldrig av honom eller henne mer.
Han berättade när jag var där att han var sjukpensioner och att hon arbetade i en matvarubutik i Södertälje centrum.
Han hade haft problem med grannarna runt sin gård som polisanmält honom då hans hundar rymt och bla jagat rådjur.
Han motionerade sina hundar genom att dom fick dra han i en stor vagn med bilhjul.
En hund skällde på kommando när han sa "turken" eller "turken kommer".
Senare hörde jag även att dom polisanmälts för att ha kuperat hundar trots att det var förbjudet.
Hörde även av en kompis som tränade på samma hundklubb som han att flera köpt hundar av dom som blivit "knäppa" och fått avlivas, men hur sant det var vet jag inte. Min hund var jättefin om så ganska tuff/aggressiv.
Blev lite förvånad när jag senare såg att dom höll på med politik.
Citera
2019-10-02, 12:01
  #42
Medlem
sajebiss avatar
Namn och bild, guldstjärna till SVT.

Citat:
Tommy Blomqvist, före detta gruppledare för Sverigedemokraterna i Södertälje, stod åtalad för narkotikabrott och vårdslöshet i trafik. Under onsdagen föll domen i Södertälje tingsrätt.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/so...d-ledaren-domd
__________________
Senast redigerad av sajebis 2019-10-02 kl. 12:36.
Citera
  • 3
  • 4

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback