Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-04-09, 12:41
  #1
Medlem
superfreak94s avatar
Hej, jag hoppas tråden ligger rätt.

Jag har en kontantkortstelefon med lycamobile som inte får någon signal just nu utan står bara nödsamtal. Någon mer som har samma problem just nu?
Citera
2018-04-11, 19:44
  #2
Medlem
bredbarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av superfreak94
Hej, jag hoppas tråden ligger rätt.

Jag har en kontantkortstelefon med lycamobile som inte får någon signal just nu utan står bara nödsamtal. Någon mer som har samma problem just nu?

Testade nu i södra Småland och där är Lycamobile helt dött.
Citera
2018-04-11, 20:10
  #3
Medlem
gudrss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bredbaren
Testade nu i södra Småland och där är Lycamobile helt dött.

I Kristianstad i nordöstra Skåne är det just nu likandant, iofs inte så hemskt långt ifrån södra Småland.
Citera
2018-04-12, 02:14
  #4
Medlem
superfreak94s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gudrs
I Kristianstad i nordöstra Skåne är det just nu likandant, iofs inte så hemskt långt ifrån södra Småland.

Citat:
Ursprungligen postat av bredbaren
Testade nu i södra Småland och där är Lycamobile helt dött.
Tack så mycket för svar! Då är det inte bara för mig det inte fungerar då, riktigt dåligt asså
Citera
2018-04-12, 17:28
  #5
Medlem
gudrss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av superfreak94
Tack så mycket för svar! Då är det inte bara för mig det inte fungerar då, riktigt dåligt asså

Fortfarande helt dött för mig. Har försökt ringa kundtjänst men bara fått stå i en till synes oändlig väntekö.
Citera
2018-04-12, 17:47
  #6
Medlem
gudrss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av superfreak94
Tack så mycket för svar! Då är det inte bara för mig det inte fungerar då, riktigt dåligt asså

Har nu testat ett antal olika Lyca-kort i ett antal olika mobiler, och det verkar som de stängt ner en del kort som är för lite använda. Alla våra kort som vi tidigare använt är döda och reagerar inte alls, inte ens felmeddelanden. Däremot packade jag upp ett par helt oanvända och de loggade in sig korrekt på Telias nät.
Lycamobile verkar ha gjort nån slags storstädning bland sina kunder och kastat ut dem som ringer för lite.
Citera
2018-04-12, 23:12
  #7
Medlem
gudrss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av superfreak94
Hej, jag hoppas tråden ligger rätt.

Jag har en kontantkortstelefon med lycamobile som inte får någon signal just nu utan står bara nödsamtal. Någon mer som har samma problem just nu?

Jag har löst det nu för våra icke-fungerande Lyca-kort. Det visar sig att Lycamobile behåller sina SIM-kort även efter bytet från Telenor till Telia. De gamla korten verkar vara fixerade vid Telenor och måste manuellt flyttas över till Telias nät.

Så här gjorde jag:

1. Gå in i mobilens menyer och välj Telias nät manuellt.
2. Välj appen eller menypunkten Lycamobile och välj Lycamobile Services
3. Välj Select Mode
4. Välj Manual
5.Välj Sweden

Nu fungerar alla våra kort, gamla som nya.
Citera
2018-04-13, 12:34
  #8
Medlem
superfreak94s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gudrs
Jag har löst det nu för våra icke-fungerande Lyca-kort. Det visar sig att Lycamobile behåller sina SIM-kort även efter bytet från Telenor till Telia. De gamla korten verkar vara fixerade vid Telenor och måste manuellt flyttas över till Telias nät.

Så här gjorde jag:

1. Gå in i mobilens menyer och välj Telias nät manuellt.
2. Välj appen eller menypunkten Lycamobile och välj Lycamobile Services
3. Välj Select Mode
4. Välj Manual
5.Välj Sweden

Nu fungerar alla våra kort, gamla som nya.
Wow, det var det som var problemet hela tiden! Jag gjorde som du sa och nu kan jag ringa igen! Detta är varför jag älskar flashback ibland asså, tusen tack för din hjälp verkligen!
Citera
2018-04-13, 12:36
  #9
Medlem
superfreak94s avatar
Jag tycker ju fortfarande Lycamobile kunde informerat i förväg om detta eller åtminstonde ha en fungerande kundtjänst, men men
Citera
2018-04-13, 18:16
  #10
Medlem
gudrss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av superfreak94
Jag tycker ju fortfarande Lycamobile kunde informerat i förväg om detta eller åtminstonde ha en fungerande kundtjänst, men men


Jag har plöjt genom Lycamobiles hemsida och inte hitta ett enda ord om detta problem.
Citera
2018-06-12, 20:05
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gudrs
Jag har plöjt genom Lycamobiles hemsida och inte hitta ett enda ord om detta problem.

Kul med andra som använder lyca, har nån lyckats använda lycachat appen i sverige? Lite som skype typ

Jag laddade på saldo men appen verkar inte koppla upp sig,
Den har ju ändå 100k nerladdningar på googleplay
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback