Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-04-09, 11:48
  #1
Medlem
Kom hem idag, efter att ha varit iväg i drygt två veckor och så tar inte tvättmaskinen in något vatten. Jag skruvade loss slangen som går från kranen till maskinen och kranen levererar vatten men det går inte att få ut något ur slangen. Är det bara å köpa en ny slang eller kan jag göra något för att få ordning på den?
Citera
2018-04-09, 11:51
  #2
Medlem
Du menar att det är stopp i till-lopps slangen?
Låter konstigt att det skulle kunna bli stopp i den, det är större risk att magnetventilen som släpper in vattnet i maskinen har gått sönder.
Citera
2018-04-09, 11:53
  #3
Medlem
Ja, tilloppsslangen. Sitter ett filter i ena änden, glömde säga det. Men om det inte var stopp i slangen, borde det inte finns vatten genom den då?
Citera
2018-04-09, 11:54
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mattoys
Du menar att det är stopp i till-lopps slangen?
Låter konstigt att det skulle kunna bli stopp i den, det är större risk att magnetventilen som släpper in vattnet i maskinen har gått sönder.

Ja, tilloppsslangen. Sitter ett filter i ena änden, glömde säga det. Men om det inte var stopp i slangen, borde det inte finns vatten genom den då?
Citera
2018-04-09, 12:17
  #5
Medlem
http://vitvaruprofessorn.se/felsokni...inte-vatten-i/

t
Citera
2018-04-09, 13:23
  #6
Medlem
toppslatskivlins avatar
Långskott men jag hade problem med att det inte kom vatten i maskinen och fick felmeddelande. Det visade sig att jag var tvungen att trycka in luckan extra så den fick kontakt och kände att luckan var stängd och kunde låsas med magnet, sen jävlar kunde jag tvätta
Citera
2018-04-09, 14:05
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tiger-Lily
Ja, tilloppsslangen. Sitter ett filter i ena änden, glömde säga det. Men om det inte var stopp i slangen, borde det inte finns vatten genom den då?

Sitter inte filtret i änden som du kopplar mot kranen?
Då är det lätt att se om det igensatt.
Citera
2018-04-09, 16:42
  #8
Medlem
Megaforces avatar
Sitter det en Auqastop eller liknande ventil i tvättmaskinens anslutning mot kranen? Om det har gått hål i slangen så kan stoppet ha löst ut och helt enkelt stängt av vattnet.
Citera
2018-04-09, 19:33
  #9
Medlem
Snowsmiles avatar
Ingen felkod på maskinen?

Om det är en nyare maskin så sitter det en magnetventil på slangen.

Sist jag hade samma fel (i somras) på en Siemens.
Då fick jag ett felmeddelande E15tror jag det va som var jävla kryptisk. Man skulle luta maskinen framåt för att återställa felet och koden. Men det kom tillbaka

Men efter en jefla massa mekande med maskinen ner plockad i atomer så kom jag fram till
att hela botten med utlopp och pump läkte lite granna så att det fyllde upp en spillkopp i botten med en flottör som stoppar tillflödet.

Kolla den
Citera
2018-04-11, 15:38
  #10
Medlem
Tack för alla svar! Jag bytte slangen och nu fungerar maskinen igen. 👍
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback