Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-04-09, 11:05
  #1
Medlem
Jag pallar inte riktigt förklara så mycket. Jag älskar dehär, more music less talk. All kritik är bra kritik. Hoppas ni gillar, all kärlek till er /Torsten

https://soundcloud.com/torstn96/the-madman
Citera
2018-04-09, 11:15
  #2
Medlem
svartenQQQs avatar
Citera
2018-04-09, 11:29
  #3
Medlem
kalkryggars avatar
Lägg ner lite mer tid på att få till ljuden. Det låter lite som att du använder defaultljuden från syntar typ. Lite trist så att säga.

Trummorna går fetebort. Låter som disko-techno från slutet av 80-talet. På ett dåligt vis. Lite trist så att säga.

I övrigt så ..ja om du får till det lite som jag skriver så kommer du att skapa hits för en liten cirkel människor tror jag. Fortsätt för fan...
Citera
2018-04-09, 11:49
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kalkryggar
Lägg ner lite mer tid på att få till ljuden. Det låter lite som att du använder defaultljuden från syntar typ. Lite trist så att säga.

Trummorna går fetebort. Låter som disko-techno från slutet av 80-talet. På ett dåligt vis. Lite trist så att säga.

I övrigt så ..ja om du får till det lite som jag skriver så kommer du att skapa hits för en liten cirkel människor tror jag. Fortsätt för fan...
Dehär med mixningen av ljuden. "computer too slow too play song". Jag är på en för låg budget för att kunna förvandla ljud som jag vill just nu. Men jag förstår vad du menar, och håller med helt. Men det går inte att lösa för tillfället.
Citera
2018-04-09, 14:52
  #5
Medlem
Overklighetss avatar
De instrumentala var helt okej. Gillade sista stycket på the madman. Är det fl du använder eller?
Citera
2018-04-09, 16:02
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Overklighets
De instrumentala var helt okej. Gillade sista stycket på the madman. Är det fl du använder eller?
Aaa jag med haha. Var helt inne i själva flowet då, kändes underbart. Nää jag använder reason. Inte hållit på sålänge, är självlärd men funderar på om det börjar bli dags att fördjupa sig i teori. Så jag blir ju alltid missnöjd med beatsen när jag kollar tillbaks en vecka senare. Plus att det är ju en väldigt dålig dator jag använder när det kommer till produktion så jag kan ju inte maxa mixningen, köra alla vsts och sånt. Jag får nöja mig med defaultljud med någon liten touch av valfri plugin. Producerar du? Och isf vilken dator använder du?
Citera
2018-04-09, 16:30
  #7
Medlem
Overklighetss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Torst
Aaa jag med haha. Var helt inne i själva flowet då, kändes underbart. Nää jag använder reason. Inte hållit på sålänge, är självlärd men funderar på om det börjar bli dags att fördjupa sig i teori. Så jag blir ju alltid missnöjd med beatsen när jag kollar tillbaks en vecka senare. Plus att det är ju en väldigt dålig dator jag använder när det kommer till produktion så jag kan ju inte maxa mixningen, köra alla vsts och sånt. Jag får nöja mig med defaultljud med någon liten touch av valfri plugin. Producerar du? Och isf vilken dator använder du?

Du kan ju försöka få lite lo-fi-feel över låtarna. Tror inte det ska vara så avancerat. Använd audacity kanske. Tror det soundet hade passat din musik bättre.

Nja, jag gjorde lite musik härom året som jag blev ganska nöjd med. Men jag ledsnar så snabbt.
Citera
2018-04-09, 17:21
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Overklighets
Du kan ju försöka få lite lo-fi-feel över låtarna. Tror inte det ska vara så avancerat. Använd audacity kanske. Tror det soundet hade passat din musik bättre.

Nja, jag gjorde lite musik härom året som jag blev ganska nöjd med. Men jag ledsnar så snabbt.
Jaa jag har försökt filtrerat så det ska bli lite mer sån känsla liksom men datorn pallar ju inte trycket. Tack för tipset, ska ladda ner och prova!
Aa shit, tråkigt att höra
Citera
2018-04-16, 23:59
  #9
Avstängd
kvackbos avatar
Du kanske ska satsa på något annat?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback