Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-04-28, 19:15
  #313
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Furienna
Jag har inte gnällt. Jag är faktiskt rätt nöjd med mitt liv, trots att jag har alla mina besvär. Men jag ville förklara att det inte är så lätt för alla kvinnor heller att vara attraktiv på marknaden.

Skulle du förresten ha sagt samma sak till en "misslyckad oskuldsman"?
Han var ju sarkastisk dumma fan. Att ni inte fattar det.
Citera
2018-04-28, 19:16
  #314
Medlem
Furiennas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vitbmw
Han var ju sarkastisk dumma fan. Att ni inte fattar det.
Hur skulle jag kunna veta om han var sarkastisk eller inte?
Citera
2018-04-28, 19:20
  #315
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Furienna
Hur skulle jag kunna veta om han var sarkastisk eller inte?
Därför att du själv ställde frågan "hade du sagt så till en manlig oskuld?"

Nej givetvis hade han inte sagt så till en manlig oskuld därför att han själv tycker att bitterkortet är så jävla urvattnat så det inte finns.

Han använder helt enkelt samma argument som ni kvinnor alltid brukar dra med när män gråter över att de saknar kärlek efter att du ställde frågan "överviktiga förtjänar också kärlek" vilket kan låta liknande som "sex är en rättighet" vilket de flesta inte håller med om.
Citera
2018-04-28, 20:47
  #316
Medlem
AdjooooglEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av proctorian
Forumkulturen är i vissa fall förödande för pojkars utveckling. Dom stagnerar, blir taniga och bleka och får noll social kompetens. Deras eget fel att ingen kvinna vill röra vid dom med tång ens.

Men men, jag har lärt mig från kvinnor att det är insidan som räknas.
Citera
2018-04-28, 21:09
  #317
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mooon
Du verkar helt ha missat att respektera människor. Respektera kvinnor och i förlängningen dig själv.
Fast det kommer man INTE långt på, eftersom unga, bittra män tolkar "respektera" som "vörda", och då blir det bara fel, fel, fel och åter fel. Du har rätt i att man inte bör gå fram och säga "Hörrudu din jävla subba skaru ha kuken upp i sketan eller?" Att däremot vara dominant, lätt nedlåtande på ett roligt sätt, avvisande o s v - är en utmärkt plan om man vill skaffa sig kvinnor.

För 70 år sedan kunde man säga åt unga killar att "respektera kvinnor" och förvänta sig ett gott resultat. Det kan man inte idag, där män hjärntvättats av feministisk propaganda i många år, och "respekt" inte längre betyder "respekt" utan det förskjuts och får en kraftigare betydelse en vad någon (du, t ex) försöker förmedla. Detta leder bara till ännu mer bitterhet för dessa bittra män.
Citera
2018-04-28, 21:13
  #318
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DoraF
Ett så stort problem måste synas i statistiken och i olika undersökningar.
Vad har du för belägg för att det är som du säger?
Använd ratsit och kolla fördelningen mellan män och kvinnor i icke-studentstäder. 5 män på 4 kvinnor är standard i åldersgruppen 18-30. Där jag själv bor är det 5,5 män per 4 kvinnor i åldersgruppen 18-30.
__________________
Senast redigerad av Konservburk 2018-04-28 kl. 21:17.
Citera
2018-04-28, 21:13
  #319
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AdjooooglE
Men men, jag har lärt mig från kvinnor att det är insidan som räknas.
Ja, för oss män är insidan betydligt mindre viktig än utsidan. Motsatsen gäller inte för kvinnor.

Sedan kan män också ta sig fram via skönhet, men ... inte ens kille som är 10/10 på utseendeskalan har lika många val som en kvinna på 7/10-skalan.

Könen bedöms efter olika kriterier, av det motsatta könet.
Citera
2018-04-29, 00:37
  #320
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Konservburk
Använd ratsit och kolla fördelningen mellan män och kvinnor i icke-studentstäder. 5 män på 4 kvinnor är standard i åldersgruppen 18-30. Där jag själv bor är det 5,5 män per 4 kvinnor i åldersgruppen 18-30.
Flytta om du lider, hur svårt kan det vara. Det är överskott på kvinnor i storstäderna.
Citera
2018-04-29, 00:39
  #321
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FFL96
Flytta om du lider, hur svårt kan det vara. Det är överskott på kvinnor i storstäderna.
Nej, där är det ca 50/50 i åldersgruppen 18-30. Liiitet kvinnoöverskott i Sthlm. Förövrigt tänker jag inte flytta då jag hatar städer och trånga lägenheter mer än vad jag älskar kvinnor.
Citera
2018-04-29, 01:02
  #322
Medlem
DoraFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Konservburk
Använd ratsit och kolla fördelningen mellan män och kvinnor i icke-studentstäder. 5 män på 4 kvinnor är standard i åldersgruppen 18-30. Där jag själv bor är det 5,5 män per 4 kvinnor i åldersgruppen 18-30.
Länka gärna till relevant ratsitsida.
Befolkningens fördelning på kön resp ålder har tröskats i den här tråden:
(FB) Varför skulle tjejer ha lättare att få killar än tvärtom?
Citera
2018-04-29, 02:44
  #323
Medlem
Furiennas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vitbmw
Därför att du själv ställde frågan "hade du sagt så till en manlig oskuld?"

Nej givetvis hade han inte sagt så till en manlig oskuld därför att han själv tycker att bitterkortet är så jävla urvattnat så det inte finns.

Han använder helt enkelt samma argument som ni kvinnor alltid brukar dra med när män gråter över att de saknar kärlek efter att du ställde frågan "överviktiga förtjänar också kärlek" vilket kan låta liknande som "sex är en rättighet" vilket de flesta inte håller med om.
För det första måste jag påpeka att kärlek inte bara består av sex. För det andra menade jag det inte så, utan jag ville bara påminna vissa om att överviktiga också är människor. Och att vi har samma känslor och samma längtan efter kärlek som "snygga brudar". Så det är kanske bra om någon ger oss en chans också?
__________________
Senast redigerad av Furienna 2018-04-29 kl. 02:54.
Citera
2018-04-29, 06:42
  #324
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Konservburk
Nej, där är det ca 50/50 i åldersgruppen 18-30. Liiitet kvinnoöverskott i Sthlm. Förövrigt tänker jag inte flytta då jag hatar städer och trånga lägenheter mer än vad jag älskar kvinnor.
Inskränkta bondhävel, sitter och gnäller och grinar för att du inte kan få sex och sedan vägrar du göra något åt saken. Enligt dig ska väl kvinnorna flytta till dig.

Sedan är överskottet i de tre största städerna ca 55% kvinnor i åldern 18-30. Sitt inte och sprid dina lögner här. Fjant!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback