Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-04-08, 18:25
  #1
Medlem
Levrettas avatar
Jag var med om lite drama i livet och blev deprimerad på riktigt och tappade min sexlust efter en förälskelse.
Jag bara undrar att brukar det komma tillbaka tillslut??
Citera
2018-04-08, 18:31
  #2
Medlem
HVIT.s avatar
Det kommer tillbaka. När är individuellt men du kommer förmodligen gå starkare ur detta än du var innan. Det händer jobbiga saker i livet, det påverkar ibland livslust och i ditt fall även sexlust. Prata med någon du har förtroende för, prata inte med för många - då får du mängder av olika svar, vilket förvirrar.

Du får tillbaka lusten, ge det och dig lite tid och nojja inte över det.
Citera
2018-04-08, 18:33
  #3
Medlem
spyder123s avatar
Det brukar det. Sexlusten är något som kroppen ibland stänger av "med flit", i samband med stress eller andra påfrestande händelser. Brukar komma tillbaka men det kan ta ett tag. Jag var själv i princip asexuell i två år efter en väldigt stressig period jag hade, har först nyligen börjat få tillbaks den lite smått.
Citera
2018-04-08, 18:40
  #4
Medlem
AX64s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spyder123
Det brukar det. Sexlusten är något som kroppen ibland stänger av "med flit", i samband med stress eller andra påfrestande händelser. Brukar komma tillbaka men det kan ta ett tag. Jag var själv i princip asexuell i två år efter en väldigt stressig period jag hade, har först nyligen börjat få tillbaks den lite smått.

Jag älskar hur din avatar speglar din nyligen återfunna sexlust ganska bra.
Citera
2018-04-08, 19:00
  #5
Medlem
spyder123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AX64
Jag älskar hur din avatar speglar din nyligen återfunna sexlust ganska bra.
Nja, avataren speglar snarare hur man borde bemöta livet i allmänhet oavsett asexualitet eller inte. Vissa finner den kanske smått sexuell, men det ligger hos dem.
__________________
Senast redigerad av spyder123 2018-04-08 kl. 19:04.
Citera
2018-04-08, 21:17
  #6
Moderator
Nospheratus avatar
Rubrik justerad

Brukar sexlusten komma tillbaka?? --> Brukar sexlusten komma tillbaka efter en depression?

//Mod
Citera
2018-04-08, 21:55
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Levretta
Jag var med om lite drama i livet och blev deprimerad på riktigt och tappade min sexlust efter en förälskelse.
Jag bara undrar att brukar det komma tillbaka tillslut??

Jadå, ha lite tålamod bara. Den kommer tillbaka när din stressnivå sjunker.
Citera
2018-04-08, 22:03
  #8
Medlem
MegaSkurts avatar
Ditt liv behöver komma igång i sin "vanliga lunk" igen så att du slappnar av. Om du inte redan tränar eller joggar etc. överväg om det skulle vara möjligt för dig, fysträning hjälper kroppens kemi otroligt mycket! Yoga, meditation, pilates etc. är också bra, om du inte redan gör det, se till att du äter och sover ordentligt, och glöm inte göra saker du tycker är kul, hänga med polare och göra sånt ni brukar göra osv.

Så ska du se att hormonerna vaknar till liv igen...

Lycka till!
Citera
2018-04-09, 21:00
  #9
Medlem
FETochFULs avatar
Det hoppas jag verkligen. Under en depression har man inte lust med någonting. Under 7 snart 8månader har min sexlust vart borta. Har inga vänner eller någon att prata med, då jag stöter bort alla. Har du någon kvar är det ett jääättte plus och ett steg in till någon socialt umgänge. Man behöver verkligen någon.. att gå runt med sina egna tankar jämt och ständigt och ej bolla med någon annan är ej sunt (pratar med mina egna tankar varje dag och inser hur knäppt och dåligt de är,,men är en pussy till o försöka skapa kontakt med någon annan irl) .. Nu har jag druckit något glas vin och faktiskt svarat och skapat frågot till en annan men det dog. Fattar serisöt inte varför och vad jag gör fel. OT kanske men aja
Citera
2018-04-10, 08:32
  #10
Avstängd
Jag förstår din fråga! Och givetvis kommer sexlusten tillbaka. Tro inte annat! :-)

Om ni vill lyssna vill jag berätta en liten grej jag minns för 15 år sen när jag bodde i Umeå.

Lokaltidningen VK.se rapporterade om ett olyckstillbud där en person hade rammlat i älven.

Fast, det var en okänd kille som drog upp den där killen. Och sedemera gick vidare. Det är lite humor.. Men han kastade ut den där räddningsbojjen, drog in killen, och gick sedan vidare som om inget hade hänt!

Det är en helt sann historia!

Men det är så fint tycker jag! :-) och lite mysko! :-)

En okänd person som hux flux räddar livet på en människa. Och sedan bara går sin väg.

Det är ganska ovanligt! Men det händer tydligen! Och lite mysko minsan! :-)
__________________
Senast redigerad av Goldriver 2018-04-10 kl. 09:19.
Citera
2018-04-10, 16:23
  #11
Medlem
Levrettas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Goldriver
Jag förstår din fråga! Och givetvis kommer sexlusten tillbaka. Tro inte annat! :-)

Om ni vill lyssna vill jag berätta en liten grej jag minns för 15 år sen när jag bodde i Umeå.

Lokaltidningen VK.se rapporterade om ett olyckstillbud där en person hade rammlat i älven.

Fast, det var en okänd kille som drog upp den där killen. Och sedemera gick vidare. Det är lite humor.. Men han kastade ut den där räddningsbojjen, drog in killen, och gick sedan vidare som om inget hade hänt!

Det är en helt sann historia!

Men det är så fint tycker jag! :-) och lite mysko! :-)

En okänd person som hux flux räddar livet på en människa. Och sedan bara går sin väg.

Det är ganska ovanligt! Men det händer tydligen! Och lite mysko minsan! :-)


Hahaha Jeff who lives at home ffs xD!!!
Citera
2018-04-10, 20:44
  #12
Medlem
Ja, den kommer tillbaks. Men: det är inte den första lusten som kommer tillbaka. Det kan t o m vara en av dom sista. Du behöver ha annat på plats först...lusten att sova - för att det är skönt, inte som en transportsträcka till nästa dag. Lust att läsa, för att just läsa, inte för att slå ihjäl tid eller kunna somna. Äta, inte bara för att överleva. Bara vara. Och ja, det kommer nog ta ett tag. Men det kommer.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback