Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-04-08, 18:21
  #1
Medlem
MrDases avatar
Jag var ute och åkte på E18 igår. Och då susade jag förbi en liten ensam stolpe med ett runt orange lysande ljus på. Har sett detta på ett par ställen till. Har sökt lite men hittar inget svar vad dessa betyder eller va de används för

Någon som vet?
Citera
2018-04-08, 18:27
  #2
Medlem
SilentVictorys avatar
De är till för länsbussarna. Markering som visar om det står någon och väntar på bussen eller inte.
Oftast ligger hållplatserna på ett sådant sätt att bussen måste svänga av, vilket är onödigt om ingen väntar på bussen.
Citera
2018-04-08, 18:40
  #3
Avstängd
Orange/gul blinkande belysning betyder att man ska iaktta extra försiktighet samt uppmärksamhet. Vad som gäller vid fast sken vet jag inte och gissar därför att det bara är att tuta och köra...
Citera
2018-04-08, 21:35
  #4
Medlem
_killahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Magban
Orange/gul blinkande belysning betyder att man ska iaktta extra försiktighet samt uppmärksamhet. Vad som gäller vid fast sken vet jag inte och gissar därför att det bara är att tuta och köra...

Fast så är det ej, utan det är som föregående säger, lampor som gäller kollektivtrafiken.

Blinkande/Släckt lampa = Kör in till hållplats.
Fast sken = Skippa hållplats.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback