Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-04-09, 19:55
  #13
Medlem
caecos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AX64
Vad säger dig att jag inte läst trådstarten?

Akrylfärg är hobbyfärg. Jag har runt 75 tuber hemma och de går fint att späda ut med vatten, eller alkohol, beroende på vad man vill göra. Dessa används bland annat för målning med paintbrush som också kräver extremt tunn färg av rätt uppenbara skäl.

En dyr färg är dålig för utspädning? Nej. En dyr färg har fler färgpigment, därför är den dyrare, och därmed kan den spädas bättre.

Så vad är problemet tycker du? Är du tapetserare eller något?

Ja, hobbyfärg.. Grattis till dina 75 färger - talar ju dock inte för din kunskap till ämnet i frågan.

Användandet var fortfarande inte till AirBrush eller krukor utan att användas i en diskborste - troligtvis på en gatumiljö.


Akrylfärg är väldigt oprisvärd färg om den ska späs ut, att du säger motsatsen bevisar bara din kunskap. Snälla, sluta citera mig. Det här är Graffitiforumet och du hör uppenbarligen inte hemma här
Citera
2018-04-09, 20:29
  #14
Medlem
AX64s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av caeco
Ja, hobbyfärg.. Grattis till dina 75 färger - talar ju dock inte för din kunskap till ämnet i frågan.

Användandet var fortfarande inte till AirBrush eller krukor utan att användas i en diskborste - troligtvis på en gatumiljö.


Akrylfärg är väldigt oprisvärd färg om den ska späs ut, att du säger motsatsen bevisar bara din kunskap. Snälla, sluta citera mig. Det här är Graffitiforumet och du hör uppenbarligen inte hemma här

Har några andra i tråden samma problem som du verkar ha.. ?
Citera
2018-04-09, 20:54
  #15
Medlem
caecos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AX64
Har några andra i tråden samma problem som du verkar ha.. ?

Hade du läst tråden hade du insett att det är inte jag som haft problem, men nog om det och sluta citera mig tack. Har ingen lust att få en varning för off topic.
Citera
2018-04-09, 21:06
  #16
Medlem
sweden_lands avatar
Hej igen!

Nu har jag experimenterat en del och min slutsats är att detta var en dålig idé. Mellan handtaget och tvättsvampen rann det ut färg. Det var jätte svårt att få till en bra konsistens, antingen för tjock och då hände inget eller för lös och då rann det överallt. Det andra problemet var också att tvättsvampen inte gav en jämn utdelning. Det kunde vara i mitten eller på sidan som det mesta av färgen samlades vid.

Den får 0 av 5 stjärnor.
Citera
2018-04-09, 22:05
  #17
Medlem
caecos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sweden_land
Hej igen!

Nu har jag experimenterat en del och min slutsats är att detta var en dålig idé. Mellan handtaget och tvättsvampen rann det ut färg. Det var jätte svårt att få till en bra konsistens, antingen för tjock och då hände inget eller för lös och då rann det överallt. Det andra problemet var också att tvättsvampen inte gav en jämn utdelning. Det kunde vara i mitten eller på sidan som det mesta av färgen samlades vid.

Den får 0 av 5 stjärnor.

Lät faktiskt som en urbota dum idé. Hade nog vart en bättre idé att blanda färgen i en hink, ta med den ut och använda diskborsten som pensel hade nog funkat bättre...

Som jag sa, ta resten av färgen och använd den i en squeezer. Lycka till
Citera
2018-04-20, 12:38
  #18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sweden_land
Hej igen!

Nu har jag experimenterat en del och min slutsats är att detta var en dålig idé. Mellan handtaget och tvättsvampen rann det ut färg. Det var jätte svårt att få till en bra konsistens, antingen för tjock och då hände inget eller för lös och då rann det överallt. Det andra problemet var också att tvättsvampen inte gav en jämn utdelning. Det kunde vara i mitten eller på sidan som det mesta av färgen samlades vid.

Den får 0 av 5 stjärnor.

idén i sig tycker jag är bra, bara att utförandet inte gick vägen!
Håller med om att akryl inte är den färg du ska ha! Färgen bör ju ha ungefär samma konsistens som såpan! Det hade varit ruskigt ballt med silverfärg! Häll i lacknafta så den rinner fint. MEn du verkar ju redan ha gett upp! Tycker du borde ge det ett försök till, du vill ju använda borsten till stenciler men jag tänker att det hade varit en riktigt fet markör att måla med! Bor du i sthlms området kan du få en halvliter vatttenlösligt bläck! Det är tunt som fan så det borde rinna rakt igenom, blanda ut det emd tex majsstärkelse om det är FÖR tunnt
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback