Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-09-24, 18:32
  #13
Medlem
FuriousRages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strandhugg
Det låter najs. Hur är den mot andra bilar du har haft? Är det en favorit?

Satt bra mycket skönare i min S60 från 2001 som jag hade ett par bilar innan.
Högt vägljud är ett stor minus, men den väger typ bara 1200-1300kg beroende på utrusning.

Den var kul att köra snabbt med, tog ett par rundor på slingerbulten i stockholm på somrarna
Citera
2018-09-24, 19:33
  #14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Strandhugg
Jag bumpar tråden eller vad det kallas. Jag kommer att behöva en bil ifrån aprilish nästa år och jag har börjat snegla åt en Seat Leon cupra med fyrhjulsdrift. Jag har precis som trådskaparen aldrig lagt någon vikt vid seat tidigare, men nu har en kompis pratat varmt om dem. Problemet med honom är att han kan sälja in vad som helst till vem som helst och enligt honom finns det inget negativt med en seat. Jag tänkte köpa mig en bil som inte har gått mer än ett par tusen mil och där det händer något när man trycker ner pedalen. Samtidigt som att det ska gå att lasta lite grann och dra på skidsemester eller fiskeresa. Har en budget runt 300 k. Utseende och wowfaktor är av mindre betydelse.

Nu till frågorna. Finns det något annat bättre alternativ än Seat Leon cupra? Vad är nackdelen med seat? Olja ska jag kunna byta tillräckligt ofta, men finns det andra kända risker? rost eller så? Hur kommer det sig att man/jag har en känsla av att seat skulle bygga skitbilar? Är det ett oförtjänt rykte?

//Strandhugg



En sådan här ungefär tänkte jag mig.
https://www.bytbil.com/vasterbottens...-3016-12350930

Är väl ungefär som en Golf, fast den spanska varianten. Föredrar du spanskt så kör på! Själv kör jag Golf, och är väl ungefär samma sak.
Citera
2018-09-24, 20:59
  #15
Medlem
Strandhuggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tungrojas
Är väl ungefär som en Golf, fast den spanska varianten. Föredrar du spanskt så kör på! Själv kör jag Golf, och är väl ungefär samma sak.

Jag har aldrig kört spanskt tidigare. Eller jo jag hade en polo som var tillverkad i Spanien, men jag vet inte om det räknas. Vad har golfen som inte seaten har? Är det värt att lägga ut de där extra pengarna som krävs?
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback