Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-04-08, 03:18
  #1
Medlem
Någonting säger mig att vi kommer få se #22 & #33 på skridskor i Fjällräven Center till hösten

2008, Augusti - "Vi ska avsluta med spel i Modo och vi vill göra det innan vi är för gamla, säger de till Örnsköldsviks Allehanda."

- "Att det blir spel i Modo är självklart och vi vill komma hem medan vi är fräscha, men först blir det några år till i NHL, säger Daniel Sedin."

Jag kan förstå bröderna, det var hela 10 år sedan de gick ut med detta i media, mycket har ändrats på vägen, Modo spelar inte längre kvar i högsta ligan, nu ska inte det spela någon roll om man har ett äkta "Modo-hjärta" tycker jag, men undermedvetet spelar det nog roll hos alla, "SHL eller HA?" för en NHL-ikon spelar det såklart roll, men inte så stor roll tror jag.

Det vore skillnad om bröderna gick ut med en avslutning i Modo för låt säga för 2-3 år sedan, då kan man förstå modoiternas frustration mer.

Vad tycker ni?
Vad tror ni? Kommer vi få se dem i Modo-tröjan till hösten?

Om dem spelar, då tror jag knappast de kommer lira 52 matcher, kanske det blir lite inhopp här och där, när dem känner för det.
Citera
2018-04-08, 05:27
  #2
Medlem
AutumnInNewYorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av getupnow
Kommer vi få se dem i Modo-tröjan till hösten?
Nej. Dom har ju sagt att dom ska stanna i Vancouver. Inget Modo-hjärta på dom två.
Citera
2018-04-08, 06:26
  #3
Medlem
ThierryHenry14s avatar
Hjärta i hockey? Är väl bara jönssonbröderna som kan nämnas.
Citera
2018-04-08, 06:49
  #4
Medlem
RedXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ThierryHenry14
Hjärta i hockey? Är väl bara jönssonbröderna som kan nämnas.

Är det därför Rögleprodukten och skåningen Jörgen valde att flytta till en mer framgångsrik klubb i Värmland - och numera tränar Växjö?

Tillbaka till topic; det är nog en försvinnande låg sannolikhet att de har minsta avsikt att återkomma till Modo.
Citera
2018-04-08, 07:17
  #5
Medlem
dwgs avatar
Då dom inte har några planer att flytta hem så..

Dom har ju bott typ halva sina liv i Vancouver och ungarna är uppvuxna där.
Citera
2018-04-08, 07:28
  #6
Medlem
Pappersnesduks avatar
Det är 100 % osannolikt, sa Daniel.

Jag väljer ändå att hoppas på en comeback mot våren. En fin förstärkning till kvalet.
Citera
2018-04-08, 08:32
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pappersnesduk
Det är 100 % osannolikt, sa Daniel.

Jag väljer ändå att hoppas på en comeback mot våren. En fin förstärkning till kvalet.

Till Slutspelsserien* Min tanke om Modo 18/19.

Jag hoppas ni tar er till Direktkvalet, Modo är en anrik klubb som hör hemma i högsta serien, kul att eran länsrival gick upp måste jag säga, dem hör också hemma i SHL, fast till hösten ska dem få spö Upp med Modo, Löven & Leksand härnäst I vilken ordning spelar ingen roll för mig.
Citera
2018-04-08, 08:58
  #8
Medlem
welcometorealitys avatar
Va fan om en slutar, då ska den andra sluta också.Kan de aldrig klippa av navelsträngen? Jag har aldrig gillat dessa snubbar faktiskt.
Citera
2018-04-08, 09:47
  #9
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ThierryHenry14
Hjärta i hockey? Är väl bara jönssonbröderna som kan nämnas.

Struntprat. Hade Sedin-bröderna saknat hjärta hade dom såklart bytt lag när Vancouver blev kassa, istället för att spela hela sin NHL-karriär i samma klubb. Dom har spelat längre tid i Vancouver än i Modo, så det är väl inte konstigt att dom vill avsluta där?
Citera
2018-04-08, 09:55
  #10
Medlem
Pappersnesduks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trollfeeder
Struntprat. Hade Sedin-bröderna saknat hjärta hade dom såklart bytt lag när Vancouver blev kassa, istället för att spela hela sin NHL-karriär i samma klubb. Dom har spelat längre tid i Vancouver än i Modo, så det är väl inte konstigt att dom vill avsluta där?

Dom har bott halva sina liv i Vancouver. Barnen går i skolan där. Familjen trivs där. Man vill inte förstöra något som fungerar väl.
Man får andra prioriteringar när man blir vuxen och förälder. Vi får acceptera det.
Citera
2018-04-08, 12:23
  #11
Medlem
Knucklehugss avatar
Nej dom lär inte komma tillbaka till lilla modo, varför riskera skada sig när karriären officiellt är över? OT finns det någon NHLmodoit som kommit tillbaka efter avslutad karriär i NHL? Foppa? Näslund? Sundström?
Citera
2018-04-08, 14:34
  #12
Medlem
AutumnInNewYorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knucklehugs
Nej dom lär inte komma tillbaka till lilla modo, varför riskera skada sig när karriären officiellt är över? OT finns det någon NHLmodoit som kommit tillbaka efter avslutad karriär i NHL? Foppa? Näslund? Sundström?
Alla tre som du nämner avslutade karriären i Modo. Foppa gjorde visserligen två matcher i Colorado efteråt men det var knappt på allvar, om man ska vara ärlig.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback