Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-04-08, 00:22
  #1
Medlem
Pulitzers avatar
Tja, ni vet.. Har alltid tänkt att det är gamla tanter som får slemhosta av rökning. Men hur vanligt är det i 30-40-års ålder?
Citera
2018-04-08, 00:56
  #2
Medlem
Hur högt är ett träd ?
Citera
2018-04-08, 01:19
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pulitzer
Tja, ni vet.. Har alltid tänkt att det är gamla tanter som får slemhosta av rökning. Men hur vanligt är det i 30-40-års ålder?

Dom som rökt väldigt mycket under 10-20 år får nog en rejäl hosta.
Citera
2018-04-08, 01:27
  #4
Medlem
NotBads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pulitzer
Tja, ni vet.. Har alltid tänkt att det är gamla tanter som får slemhosta av rökning. Men hur vanligt är det i 30-40-års ålder?
Är du bara nyfiken eller kan du själv relatera till detta? Allt beror ju på hur mycket du rökt, hur länge du rökt, och vem du är som person. Vissa kan säkert röka hela livet utan någon större fara medan andra blir helt förstörda efter 10 år. När jag hade rökt i ”bara” 3 år upptäckte jag att det sved i mina lungor när jag tog djupa andetag. Börja med snus istället, rökning är en dålig vana medan snus är en rolig hobby!
Citera
2018-04-08, 02:10
  #5
Medlem
AA-suiteds avatar
Om du har slemhosta nu så ja, det är av rökningen, oavsett hur ung du är och hur "lite" du har rökt.
Citera
2018-04-08, 08:36
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AA-suited
Om du har slemhosta nu så ja, det är av rökningen, oavsett hur ung du är och hur "lite" du har rökt.

Slemhosta kan indikera lungcancer som tyvärr är en av de dödligaste formerna. Så om inte förr, lägg av med rökat och sök för kontroll.
Citera
2018-04-09, 12:06
  #7
Medlem
Pulitzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NotBad
Är du bara nyfiken eller kan du själv relatera till detta? Allt beror ju på hur mycket du rökt, hur länge du rökt, och vem du är som person. Vissa kan säkert röka hela livet utan någon större fara medan andra blir helt förstörda efter 10 år. När jag hade rökt i ”bara” 3 år upptäckte jag att det sved i mina lungor när jag tog djupa andetag. Börja med snus istället, rökning är en dålig vana medan snus är en rolig hobby!

Jo jag kan relatera... Försöker att använda snus allt mer. Man blir ju lite orolig. Det finns ju KOL också.
Ja, det är väl olika från person till person.
Citera
2018-04-09, 15:23
  #8
Medlem
NotBads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pulitzer
Jo jag kan relatera... Försöker att använda snus allt mer. Man blir ju lite orolig. Det finns ju KOL också.
Ja, det är väl olika från person till person.
Detta är inte en tröst, men lungorna reparerar sig aldrig helt. Däremot kan de repareras en bra bit om du slutar röka. Ingenting blir bättre av rökning mer än i stunden obetydande angående dina lungor eller ej.

Edit: Ett väldigt bra tips för dig/er som försöker sluta röka är att konstant tugga tuggummi (inte nikotintuggummin) tills du utvecklar ett beroende för tuggummin.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback