Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-04-08, 00:17
  #1
Medlem
ipaddas avatar
Hej! Nu är det såhär att jag går sista året på gymnasiet och såklart så spiller jag cola i skoldatorn medans jag använde den, den kortslöts direkt. Jag vet att den är körd.
Det är en dyr dator som kostade runt 10k för skolan, kommer jag få betala hela själv eller har de försäkring?
Tacksam för svar!
Citera
2018-04-08, 00:19
  #2
Avstängd
finanshajen-s avatar
Självrisk på 0-750:-. Allt lugnt!
Citera
2018-04-08, 00:23
  #3
Medlem
ipaddas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av finanshajen-
Självrisk på 0-750:-. Allt lugnt!
Hoppas verkligen på det! Tack så mycket
Citera
2018-04-08, 00:46
  #4
Medlem
Hände EXAKT samma sak för mig när jag gick i gymnasiet, självrisken låg på hela 2000 vill jag minnas. Fy fan alltså.
Citera
2018-04-08, 00:48
  #5
Medlem
MegaSkurts avatar
Värt att läsa:

http://www.laholmstidning.se/2018/03...r-skoldatorer/
Citera
2018-04-08, 01:11
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ipadda
Hej! Nu är det såhär att jag går sista året på gymnasiet och såklart så spiller jag cola i skoldatorn medans jag använde den, den kortslöts direkt. Jag vet att den är körd.
Det är en dyr dator som kostade runt 10k för skolan, kommer jag få betala hela själv eller har de försäkring?
Tacksam för svar!

Torka rent den och låtsas att du inte vet varför den krånglar.
Citera
2018-04-08, 01:20
  #7
Medlem
NotBads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 20152015
Torka rent den och låtsas att du inte vet varför den krånglar.
Sant, det hade jag också gjort.

Har ni ingen IT-support eller liknande på er skola? Gå dit och säg att den sakta men säker blivit mer och mer konstig på sistone.
Citera
2018-04-08, 01:23
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NotBad
Sant, det hade jag också gjort.

Har ni ingen IT-support eller liknande på er skola? Gå dit och säg att den sakta men säker blivit mer och mer konstig på sistone.

Låter som vi har en plan till ts
Citera
2018-04-08, 01:25
  #9
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NotBad
Sant, det hade jag också gjort.

Har ni ingen IT-support eller liknande på er skola? Gå dit och säg att den sakta men säker blivit mer och mer konstig på sistone.

..och sen öppnar de upp den, hittar klibbigt socker i den och finner därmed fog för att debitera TS HELA summan rakt av och relegera honom för bedrägeriförsök en månad innan examen.
Citera
2018-04-08, 01:28
  #10
Medlem
NotBads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltestet
..och sen öppnar de upp den, hittar klibbigt socker i den och finner därmed fog för att debitera TS HELA summan rakt av och relegera honom för bedrägeriförsök en månad innan examen.
”Shit juste jag spillde kola i den för ett tag sedan, det tänkte jag inte på!”

Värt ett försök iallafall?
Citera
2018-04-08, 01:32
  #11
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NotBad
”Shit juste jag spillde kola i den för ett tag sedan, det tänkte jag inte på!”

Värt ett försök iallafall?


Mycket dålig idé, eftersom jag kan satsa tånaglar på att det står i elevens avtal om lånet av datorn att saker som drycker och godis skall hållas långt borta från datorn vid användning.

"Warranty Void", liksom.
Citera
2018-04-08, 01:33
  #12
Medlem
NotBads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltestet
Mycket dålig idé, eftersom jag kan satsa tånaglar på att det står i elevens avtal om lånet av datorn att saker som drycker och godis skall hållas långt borta från datorn vid användning.

"Warranty Void", liksom.
Det där avtalet tänkte jag inte ett dugg på!
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback