Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2018-04-09, 18:32
  #25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SophieNeveu
För dessa 11 tusen kr får din dotter gratis skolgång, du har någorlunda hög standard på infrastrukturen osv. Det hade väl ändå varit värre att få betala 80 000 kr per termin? (Ungefär vad det skulle kosta om hon studerade i USA), Är man under 25 får man också fri tandvård i Sverige, tandställning är väldigt dyrt om man måste finansiera det själv. Har du bara ett barn eller fler som också tagit del av det svenska samhället?
Men tyvärr tror jag att större delen av skatten för tillfället går till att finansiera invandringen.

Men det finns mycket som storebror staten ger som man tar för givet.

Nej fan det är bara skitsnack. Storebror tar mer av kakan än vad du tror.
Citera
2018-04-09, 18:36
  #26
Medlem
SophieNeveus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harenstorkuk
Nej fan det är bara skitsnack. Storebror tar mer av kakan än vad du tror.
Så länge du bara betalar 11 tusen i skatt varje månad så har du bara kommunalskatt och slipper den statliga skatten. Så dina skattepengar går mestadels till projekt inom din egen kommun.
Även om sjukvården i sverige för tillfället är ett skämt är den fortfarande gratis. Om man inte väljer att gå via en privat aktör.
Citera
2018-04-17, 12:52
  #27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SophieNeveu
Så länge du bara betalar 11 tusen i skatt varje månad så har du bara kommunalskatt och slipper den statliga skatten. Så dina skattepengar går mestadels till projekt inom din egen kommun.
Även om sjukvården i sverige för tillfället är ett skämt är den fortfarande gratis. Om man inte väljer att gå via en privat aktör.

Vi betalar nästan 50% skatt och du vill att jag ej ska säga ifrån när man får inget tillbaks? Det är folk som du som förstör Sverige.
Citera
2018-04-17, 13:17
  #28
Medlem
SophieNeveus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harenstorkuk
Vi betalar nästan 50% skatt och du vill att jag ej ska säga ifrån när man får inget tillbaks? Det är folk som du som förstör Sverige.
Nej jag säger att oavsett om vi betalar 50% i skatt så har din dotter inte rätt att få bostadsbidrag så länge hon bor hemma
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback