Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-04-07, 23:05
  #1
Medlem
Kod:
<div class="rate" data-average="10" data-id="5" data-ip="X" data-visitor="HÄR VILL JAG ÄNDRA" style="height: 20px; width: 230px; overflow: hidden; z-index: 1; position: relative;"

Går det att ändra detta med hjälpa av javascript? I så fall länka länkar och info.

Tack <3
Citera
2018-04-07, 23:15
  #2
Moderator
Protons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flach1337
Kod:
<div class="rate" data-average="10" data-id="5" data-ip="X" data-visitor="HÄR VILL JAG ÄNDRA" style="height: 20px; width: 230px; overflow: hidden; z-index: 1; position: relative;"

Går det att ändra detta med hjälpa av javascript? I så fall länka länkar och info.

Tack <3
Ändra vad? Alla attribut går att ändra med JavaScript, även innehållet i divven går att manipulera med JavaScript.

Bara att googla på change div attribute JavaScript och välja en lämplig träff i listan.
Citera
2018-04-07, 23:22
  #3
Medlem
Jag hadde väl inte frågat om jag visste exakt hur man gör?!
Förstår ni programmerare hur ni låter? Ja du kan fixa det med hjälp av javascript, detta är inget svar.
Jag googlar självklart men lyckas inte få det fungera.

Försöker med detta tex.

Kod:
document.getElementByClassName("rate").setAttribute("data-visitor""54.568.566.87");
document.getElementsByClassName("rate")[0].setAttribute("data-visitor""54.568.566.87"); 
__________________
Senast redigerad av Flach1337 2018-04-07 kl. 23:26.
Citera
2018-04-07, 23:37
  #4
Moderator
Protons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flach1337
Jag hadde väl inte frågat om jag visste exakt hur man gör?!
Förstår ni programmerare hur ni låter? Ja du kan fixa det med hjälp av javascript, detta är inget svar.
Jag googlar självklart men lyckas inte få det fungera.

Försöker med detta tex.

Kod:
document.getElementByClassName("rate").setAttribute("data-visitor""54.568.566.87");
document.getElementsByClassName("rate")[0].setAttribute("data-visitor""54.568.566.87"); 
Den andra ser ju mer riktig ut i sammanhanget eftersom getElementsByClassName kommer ge dig en array av element som är av den angivna klassen.

Du bad ju dessutom om länkar och info hur man gjorde, jag talade om för dig vad du skulle googla på.
Citera
2018-04-07, 23:57
  #5
Medlem
Ursäkta men jag sa ju att det ej fungerade.

Jag försöker rösta flera gånger här: https://bit.ly/2JqlrGB

Försöker manipulera
Kod:
data-visitor="HÄR VILL JAG ÄNDRA" 

Skriptet verkar köra igång men ändrar inte värdet.
__________________
Senast redigerad av Flach1337 2018-04-08 kl. 00:04.
Citera
2018-04-08, 00:16
  #6
Medlem
MeshuggahXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flach1337
Ursäkta men jag sa ju att det ej fungerade.

Jag försöker rösta flera gånger här: https://bit.ly/2JqlrGB

Försöker manipulera
Kod:
data-visitor="HÄR VILL JAG ÄNDRA" 

Skriptet verkar köra igång men ändrar inte värdet.

Koden fungerar för mig. Jag skrev följande i consolen. (ctrl+shift+i tar fram "dev tool" i chrome och firefox)
Kod:
document.getElementsByClassName('rate')[0].setAttribute('data-visitor', 'value')
Värdet uppdateras till mitt definerade värde.
Citera
2018-04-08, 01:27
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MeshuggahX
Koden fungerar för mig. Jag skrev följande i consolen. (ctrl+shift+i tar fram "dev tool" i chrome och firefox)
Kod:
document.getElementsByClassName('rate')[0].setAttribute('data-visitor', 'value')
Värdet uppdateras till mitt definerade värde.

Fungerar för dig ja men jag vill ju helst köra skriptet genom tempermonkey.
Kolla här detta har har jag testat.

https://imgur.com/a/gyYZt

Ja jag kan ändra värdet manuellt CTRL + SHIFT + I men jag behöver att värdet ändras vid onload.
__________________
Senast redigerad av Flach1337 2018-04-08 kl. 01:31.
Citera
2018-04-08, 07:30
  #8
Medlem
Ok jag var för snabb med mitt svar.

Det fungerade men går ej att rösta igen.
Kanske för att den ändrar värdet några milliseknuder efter onload?

Jag vill testa att rösta 50 gånger. Tänkte att det var ett bra sett att göra som jag gjirde men verkar inte funka.
Ni som kan det här bättre. Gör jag nåt fwl? Tänker jag rätt när jag sägee att värset ändras lite efter att sidan har laddats?

Kanske är det inte äns det som behöver ändras?

Har testat följande.

Ändra värdet som du visade.
Ändra min ip.
Rensa cache.
Rensa cookies.
Auto proxy switcher.
Vpn.
Ändra mac.

Kan inte rösta helt enkelt.
Hur vet sidan att jag har redan röstat om jag har öndrat allt jag kan komma på.
__________________
Senast redigerad av Flach1337 2018-04-08 kl. 07:33.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback