Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-04-07, 20:25
  #1
Medlem
Woopiis avatar
Funderar på köpa ett aktivitetsarmband o ha på jobbet då jag går mycket på jobbet så vill hålla koll steg osv..

Kollat runt lite på nätet och finns massor av varianter som man ska koppla till telefon (Android i mitt fall) och de ja undrar är hur lång räckvidd är det på dessa ?

Jag får nämligen inte ha privat mobil på jobbet så låser alltid in den i ett skåp å tänkte då om bandet slutar fungera vid en viss räckvidd ?

/Woopii
Citera
2018-04-07, 20:55
  #2
Medlem
spara på pengarna. det är ointressant hur många steg du går.
Citera
2018-04-07, 20:59
  #3
Medlem
Hegamons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Woopii
Jag får nämligen inte ha privat mobil på jobbet så låser alltid in den i ett skåp å tänkte då om bandet slutar fungera vid en viss räckvidd ?

Min Fitbit Charge HR2 funkar så att den lagrar alla fakta i sig. Sedan när telefonen kommer i närheten då tankar den över. Jag behöver egentligen slå på appen i mobilen så börjar den tanka över info automatiskt.

Jag är väldigt nöjd med det här aktivitetsarmbandet jag har.

Citat:
Ursprungligen postat av lastmohikan
spara på pengarna. det är ointressant hur många steg du går.

Om han är en person som är intresserad av siffror kan det hjälpa just han att bli mera hälsosam. Jag har stor användning av att få siffror på saker för att motivera mig. Är personen "kreativt lagd" kan jag förstå det totalt ointressanta i siffror och diagram hit och dit.
Citera
2018-04-07, 21:06
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hegamon

Om han är en person som är intresserad av siffror kan det hjälpa just han att bli mera hälsosam. Jag har stor användning av att få siffror på saker för att motivera mig. Är personen "kreativt lagd" kan jag förstå det totalt ointressanta i siffror och diagram hit och dit.

ingen aning vad du menar med "kreativt lagd", men jag tror inte hälsa har så mycket med siffror att göra.
Citera
2018-04-07, 21:10
  #5
Medlem
Hegamons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lastmohikan
ingen aning vad du menar med "kreativt lagd", men jag tror inte hälsa har så mycket med siffror att göra.

Alltså, du bör ju röra på dig. Enligt kinesisk traditionell hälsokonst bör en man gå 10 000 steg per dag. Sedan finns det något som heter lågintensiv träning och cardio. Jag tror att en kropp bör tränas på olika sätt. Appen håller koll på det vi själva inte fattar, dvs när uppnår vi cardio. Mitt armband visar att jag går lagom men kommer inte upp i cardio. Jag maxar mest 120 i puls om dagen. Vill gärna komma upp i 150-160 några gånger i veckan.

Sen håller den koll på min sömn i timmar och tidpunkter, vilket gör jag lättare förstår sambanden mellan att lägga sig i tid och gå upp i tid. Likaså har jag lärt mig inte äta på kvällen för det sabbar min sömn, vilket armbandet visar.

Med kreativ lagd person menar jag en person som är helt ointresserad av siffror, som alltså inte klarar av att tillgodose sig materialet av ointresse eller okunskap.
Citera
2018-04-07, 21:39
  #6
Medlem
EckiEckis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Woopii
Kollat runt lite på nätet och finns massor av varianter som man ska koppla till telefon (Android i mitt fall) och de ja undrar är hur lång räckvidd är det på dessa ?

Jag får nämligen inte ha privat mobil på jobbet så låser alltid in den i ett skåp å tänkte då om bandet slutar fungera vid en viss räckvidd ?

/Woopii

Några meter med fri sikt. Det är ju blåtand liksom.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback