Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-04-08, 09:55
  #13
Medlem
Returpappers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bullfetta
Du är som majoriteten, likgiltig inför vem som vinner nästa val. Den genomsittlige väljaren sitter som en fågelunge och gapar med öppen mun.

Han förväntar sig bli matad med ledarskap och samhällsordning från "dom där som bestämmer".

Du beskriver en sossetant i 75-års åldern. Varken orkar eller vill engagera sig utan hoppas och tror att de där uppe bryr sig om henne och vill hennes bästa. Sedan har du den sjuka tanten i 90-års åldern som hoppas på sossesamhälles nåd och förbarmande men skulle inte orka byta parti när hemvårdarna stjäl alla hennes saker och hon går med fotvårtor och öppna sår i veckor utan att få hjälp. Har man inte mål i mun och inga anhöriga som kan hjälpa då tynar man sakta bort tack vara brister i systemet.

Sedan finns gruppen som har en fåtal villkor som de stämt av att deras parti uppfyller men mer orkar inte de engagera sig. Den gruppen byter parti då och då när de inser att det blev på tok fel.

De flesta går inte till valstugan för de vet vilka självklara svar de kommer att få. En mindre grupp går dit är för att få en stunds samvaro med det parti de redan har valt eller för att gå till motståndarnas valstuga för att ställa retoriska frågor. Men det är knappt en procent av valmanskåren.
Citera
2018-04-08, 11:11
  #14
Medlem
Varför skall man lita på att det inte blir en ny DÖ?
Citera
2018-04-08, 16:37
  #15
Medlem
OstermalmWeeknds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlueMarlin123
Vilka frågor ställer ni i valstugorna?



Alla undersökande-murvel-wannabees tränar redan idag intensivt på hur lyckas provocera SD:s valarbetare göra en mindre lyckad formulering lr bara råka yppa ett enda olämpligt ord inför skogen av dolda kameror och dolda mikrofoner som påpassligt inför valet kommer planteras i SD:s valstugor och bäras runt i concealed carry av envar-sin-egen Janne Josefsson.

Att i ett (in-)slag fälla "högerkrafterna", som när (M) och dess dåvarande Bo Lundgren dagar inför valdagen fick utstå totalraset i opinionen för någon enskild valarbetares kritiserade uttrycksätt är fortsatt än idag De Röda Murvlarnas mest omhuldade våta riksdagsvals-scoop.
Citera
2018-04-09, 01:18
  #16
Medlem
Bullfettas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Returpapper
...text...De flesta går inte till valstugan för de vet vilka självklara svar de kommer att få. En mindre grupp går dit är för att få en stunds samvaro med det parti de redan har valt eller för att gå till motståndarnas valstuga för att ställa retoriska frågor. Men det är knappt en procent av valmanskåren.

Givetvis inte, och majoriteten vet inte ens vad det nuvarande partiprogrammet handlar om. Vi socialdemokrater har ju fördelen att partivalet går i arv från föräldrarna till barnen.
Frågar du en genomsnittlig socialdemokrat varför han röstar på Löfven, så svarar han: Jag röstar inte på partiledaren, utan på socialdemokratin. Precis som mor min och far min gjorde.


Citera
2018-04-09, 01:30
  #17
Medlem
8711s avatar
Skulle inte besöka några valstugor annat än Sverigedemokraternas för att prata lite möjligtvis. Sverigedemokraternas information behöver jag inte, eftersom jag redan känner till vad jag behöver veta. Men kan väl vara kul att läsa igenom och sen lämna tillbaka så någon annan kan ta den istället

Andra utdelare från andra partier antingen ignorerar jag eller om dom är störande kan dom få en sur blick och jag tar deras blad och kastar det i papperskorgen där denna "information" från landsförrädarna i sjuklövern hör hemma.
Citera
2018-04-09, 01:49
  #18
Medlem
Det är alltid intressant att höra om hur man tänkt det med skola, sjukvård och äldreomsorg? Efter denna film så har jag insett hur normaliserad vanvården av äldre är och har blivit idag. Lyssna bara på sektorchefen, vilken ton och nonchalant svar till en förtvivlad anhörig.
Jag kommer att rösta annorlunda i år.
https://youtu.be/00OgcqDxC4M
Citera
2018-04-09, 07:31
  #19
Medlem
Returpappers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bullfetta
Givetvis inte, och majoriteten vet inte ens vad det nuvarande partiprogrammet handlar om. Vi socialdemokrater har ju fördelen att partivalet går i arv från föräldrarna till barnen.
Frågar du en genomsnittlig socialdemokrat varför han röstar på Löfven, så svarar han: Jag röstar inte på partiledaren, utan på socialdemokratin. Precis som mor min och far min gjorde.

Det går i arv vi vet det när det gäller sossar. Finns inte på karta att man kan tänka nytt, att partiet inte längre är adekvat i en föränderlig värld. Går man generation efter generation i ledband från rasforskning på 30-talet, till nutidens invandringsvurmande och uppgivande av nationell identitet då sitter socialdemokratin i det genetiska arvet och inte i hjärnan.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback