Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-04-16, 07:08
  #37
Medlem
Linguass avatar
Det handlar om att få bort obekväm fakta genom att hänvisa den till ett delforum med namnet "konspirationsteorier." På så sätt kan man effektivt ogiltligförklara fakta som inte stämmer in på rådande konsensus.

Lägg även märket till att forumet "konspirationsteorier" aldrig hamnar på heta ämnen medan politisk korrekt information (oftast utan fakta) alltid hamnar på heta ämnen och lockar till sig läsare.

Det är extremt uppenbart att flashback kastat in handduken och bytt sida. En handling säger helt enkelt mer än tusen ord.
Citera
2018-04-17, 12:31
  #38
Medlem
PK-befriads avatar
I tråden om bombningarna i Syrien så verkar alla inlägg som handlar om Israels och judars del i konflikten raderas. Det är knappast upp till flashbacks moderatorer att på förhand avgöra vilka som ska vara en del i världskonflikter. Israel spelar en central roll i den konflikten, så ser verkligheten ut, så detta beteende från flashbacks moderatorer är skamligt och bedrägligt.

Jag antar att det även sitter en massa judar och rapporterar inlägg som off topic men ni får inte falla till föga för detta.
__________________
Senast redigerad av PK-befriad 2018-04-17 kl. 12:37.
Citera
2018-04-17, 12:57
  #39
Medlem
PsychoChillers avatar
Det här är dåligt, riktigt jävla dåligt. En fd spion, som lär ha fler fiender än jag har hår på pungen, har blivit förgiftad och det finns inte bevis som pekar åt något speciellt håll, men på Flashback är domen redan inne - Ryssland är ensamt skyldig och allt annat är konspirationsteorier. Det är så jäkla yttrandefrihetsfientligt att jag vill kräkas.
Citera
2018-09-15, 14:01
  #40
Medlem
Arbetarbroders avatar
Postade tråden (FB) Varför hacka sönder/styra diskussioner som tex. tråden om Skripal-Fallet? som kan sammanfogas hit, samma ämne.
Man talar om krav på ”verfiable fakta” och de är väl vad admin också är inne på här:

Citat:
Ursprungligen postat av admin
Förklaring: vanligen svar på frågan varför en viss händelse inträffade eller varför något förhåller sig på ett visst sätt.

Den som påstår att Sverige har 13 miljoner invånare berättar inte "varför något förhåller sig på ett visst sätt" eftersom uppgiften kraftfullt avviker från den offentliga, och uppgiften bör därför tolkas som felaktig. Med undantag för ifall det är en teori om att den offentliga uppgiften inte stämmer.

Teori: en grupp antaganden eller påståenden som förklarar företeelser av något slag och systematiserar vår kunskap om dem.

kan inte hänvisa till fakta, men däremot lyfta frågan gällande en konspiration. Förutsatt att det finns ett godtagbart källmaterial som stödjer detta, för annars skulle det troligtvis raderas som trams.

Vad du egentligen säger är att teorier ska kunna bevisas med verifiabla fakta, källmaterial?
Varför då? Spekulationer måste väl vara okej på ett diskussionsforum, om man inte rent tramsar eller sprider DisInfo vilket flashback har regler för.

Gällande Skripals är detta en Konspirationsteori för båda parter, brittisk som rysk. Det finns verkligen ingen skillnad där. Vi såg samma sak vid det så kallade RussiaGate, där Bernard & Co hade som sanning att ryska bots påverkat, allt annat var alternativ teori och i klass med ”tomtar på LSD, Vi i Femman och Gunde Swan” eller vad för ramsa det är han brukar dra.

Du har ju släppt lös klåfingriga moderator med frikort att radera precis vad som helst som de inte tycker passar i princip, och i varje diskussion snabbt framstår som Flashbacks mest extrema censureringsförespråkare dessutom.

Syrien-tråden likaså, enormt svart minneshål av inlägg som av en slump raderats då det rör Israel även om det varit topic. Men de skrivs inte om det i BBC så censurera är ok typ.

Vad ni gör är att Bonnifiera Flashback, diskussioner är enormt styrda och det ska ligga i linje med den godkända narrativ som råder annars ska det censureras eller tas i en egen tråd i Konspirationsteorier aka ”KoKo BänG Forum3T”

Detta lär ju förklara en stor procent av den extrema censur som råder iallafall. Vilket dock är en teori så du får möjlighet att censurera detta inlägg också fall du vill.

Vad är det för fel att hålla sig till Flashback Regler, som innefattar 0.03 (Trams) och 0.09. Falsk Ryktesspridning/DisInfo. Arbeta FÖR fria och öppna diskussioner MED olika åsikter, tankar och teorier istället.

Fattar inte vad fördelen är med att ni håller på såhär iallafall.
Citera
2018-09-15, 14:13
  #41
Medlem
Arbetarbroders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PK-befriad
I tråden om bombningarna i Syrien så verkar alla inlägg som handlar om Israels och judars del i konflikten raderas. Det är knappast upp till flashbacks moderatorer att på förhand avgöra vilka som ska vara en del i världskonflikter. Israel spelar en central roll i den konflikten, så ser verkligheten ut, så detta beteende från flashbacks moderatorer är skamligt och bedrägligt.

Jag antar att det även sitter en massa judar och rapporterar inlägg som off topic men ni får inte falla till föga för detta.
Har du något belägg för detta? Annars är det ju en konspirationsteori, dessutom en antisemtisk konspirationsteori, och då helt legitimt skulle kunna raderas. (Nu tycker jag inte det, givetvis)

Situationen i tråden om Syrien har dock blivit bättre, enda jag frekvent besöker numera på Flashback. Men censuren har varit galen och de handlar väl om detta med ”verifiabel fakta”
Dvs. har BBC/CNN/SVT tagit upp det? Annars är det alternativt och i minneshålet.

Bättre att agera på Flashbacks Regler, hålla sin egen bias borta och inte censurera det man finner obekvämt.

Även om det finns massa judar som sitter och anmäler allt (trippelparanteser förbjöds ju för de försvårade för dem att söka) så verkar moderatorerna enormt triggerhappy på censureringsknappen även utan hjälp från andra, känsliga och förhudslösa censureringsanhängare.

Citat:
Ursprungligen postat av Linguas
Det handlar om att få bort obekväm fakta genom att hänvisa den till ett delforum med namnet "konspirationsteorier." På så sätt kan man effektivt ogiltligförklara fakta som inte stämmer in på rådande konsensus.

Lägg även märket till att forumet "konspirationsteorier" aldrig hamnar på heta ämnen medan politisk korrekt information (oftast utan fakta) alltid hamnar på heta ämnen och lockar till sig läsare

Vet inte ens vad nån annan förklaring skulle kunna vara. Agera Gatekeepers, kontrollera diskussioner och information som kommer ut, censurera och i går inte det så kontaminera infon i ”Konspirationsteorier”

Citat:
Ursprungligen postat av Linguas
Det är extremt uppenbart att flashback kastat in handduken och bytt sida. En handling säger helt enkelt mer än tusen ord.
Ja..
Men då kan man ju säga det, detta hyckleri är enormt frustrerande. Men Flashbacks problen är enorma ju mer man kollar och nått har onekligen hänt sedan admjn dog.
__________________
Senast redigerad av Arbetarbroder 2018-09-15 kl. 14:19.
Citera
2018-09-15, 16:11
  #42
Moderator
vfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arbetarbroder
P

Syrien-tråden likaså, enormt svart minneshål av inlägg som av en slump raderats då det rör Israel även om det varit topic. Men de skrivs inte om det i BBC så censurera är ok typ.

.

Jag räknade till drygt 500 inlägg som berör Israel, många av dom påstod att Israel skapat IS och andra grupper, borde inte dom varit raderade om vi agerade i Judarnas intressen?
Citera
2018-09-15, 16:38
  #43
Avstängd
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vf
Jag räknade till drygt 500 inlägg som berör Israel, många av dom påstod att Israel skapat IS och andra grupper, borde inte dom varit raderade om vi agerade i Judarnas intressen?
Att klaga på vad Israel gör i MÖ är väl en klassisk avledningsmanöver (inte vårt bord) för att flytta bort fokus från vad judiska intressen gör med Sverige via mediemonopolet.
Citera
2018-09-15, 17:26
  #44
Medlem
Arbetarbroders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vf
Jag räknade till drygt 500 inlägg som berör Israel, många av dom påstod att Israel skapat IS och andra grupper, borde inte dom varit raderade om vi agerade i Judarnas intressen?
Du räknade till 500 och många var inlägg om Israel inblandning i ISIS, ”borde inte dem varit raderade om agerade i Judarnas intresse” - fan.. kanske är jag som är riktigt trög nu men sa du inte att det var raderade?
(Inlägg om Israels inblandning i ISIS bör givetvis inte raderas)

Jag har fått flera inlägg raderade som det inte finns nån anledning till, tex. diskussion om Israeliska Strikes i Syrien där man påstår de är Hezbollah, attacken på Mezzeh Airport och hur hur stagade gas attacker icensätts och av vilka och vart spåren ledde. Med mera. Med mera.
Dock blivit bättre med tiden men fall de handlar om ni lyssna på kritiken, eller att Israels inblandning är uppenbar även i sionistisk media vet jag inte.

Du skulle ju kunna gå Bananas Bokbål på i princip alla mina inlägg där om du vill med denna skeva regel. Varför ha den övht då om de inte är för en Judisk Agenda? Tysta Israel-Kritik och likrikta diskussioner och styra dem mot godkända narrativ.
Citera
2018-09-15, 18:42
  #45
Medlem
Hestapos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arbetarbroder
Du räknade till 500 och många var inlägg om Israel inblandning i ISIS, ”borde inte dem varit raderade om agerade i Judarnas intresse” - fan.. kanske är jag som är riktigt trög nu men sa du inte att det var raderade?
(Inlägg om Israels inblandning i ISIS bör givetvis inte raderas)

Jag har fått flera inlägg raderade som det inte finns nån anledning till, tex. diskussion om Israeliska Strikes i Syrien där man påstår de är Hezbollah, attacken på Mezzeh Airport och hur hur stagade gas attacker icensätts och av vilka och vart spåren ledde. Med mera. Med mera.
Dock blivit bättre med tiden men fall de handlar om ni lyssna på kritiken, eller att Israels inblandning är uppenbar även i sionistisk media vet jag inte.

Du skulle ju kunna gå Bananas Bokbål på i princip alla mina inlägg där om du vill med denna skeva regel. Varför ha den övht då om de inte är för en Judisk Agenda? Tysta Israel-Kritik och likrikta diskussioner och styra dem mot godkända narrativ.


Du har som vanligt nästan helt rätt och Flashbacks ledning samt vissa moderatorer har så inihelvete fel, tror vi är många som med stort intresse följer utvecklingen med tanke på antalet besök i trådarna som berör just detta.

Kämpa på, för vi är säkert många som ser skenheligheten i vissa moderatorers argument, tyvärr har jag inte förståndet att argumentera i sakfrågorna gällande detta ämne när det bryts ner så djupt.

Du får mer cred av fler användare när vindarna vänt!
__________________
Senast redigerad av Hestapo 2018-09-15 kl. 19:09.
Citera
2018-09-15, 19:00
  #46
Medlem
Arbetarbroders avatar
Admins beskrivelse av Fakta och alternativa förklaringar vs. Konspirationsteorier
Ena är för korrekt information, andra för faktlös info, vilseledande etc.

Gällande Skripal Fallet så är det en konspiration
Citat:
(av latinets conspirare: 'andas tillsammans'), eller sammansvärjning, syftar på ett hemligt samarbete mellan en grupp individer med dunkelt, olagligt eller illasinnat syfte.
Teori
Citat:
En teori är resultatet av ett kontemplativt och rationellt abstrakt, eller generaliserande tankearbete. Beroende av kontext kan resultatet exempelvis utgöra en generaliserande förklaring på hur något komplext fungerar.

konspiration är det oavsett vilken sida man kollar på detta fallet. Dock är ”Konspirationer” en veponariserad term med mycket stigma (som admin visar)

Citat:
Ursprungligen postat av admin
Fakta och "alternativa förklaringar":

1. Sverige har 10 miljoner invånare
2. Sverige har 10,1 miljoner invånare
3. Sverige har 10 120 242 invånare

Trots att dessa tre svar är olika, så anser jag att samtliga av dem är korrekta. Det tredje svaret är från SCB, medan de två tidigare har avrundats till närmaste heltal.

Det finns inga skäl att tro att någon som påstår något av dessa tre alternativ gjort det i syfte att viljeleda, och jag skulle inte heller klassa dessa olika svar som "alternativa förklaringar". De redovisar fakta. Inget annat.

Konspirationer och alternativa teorier

1. Sverige har 10 miljoner invånare
2. Sverige har 13 miljoner invånare

Den som påstår att Sverige har tre miljoner papperslösa som inte ingår i statistiken kan sällan hänvisa till fakta, utan detta är enbart en spekulation som faller under rubriken "konspirationer och alternativa teorier". Denna ståndpunkt behöver inte vara felaktig, men kan samtidigt inte heller klassas som någon "alternativa förklaring", eftersom ordet förklaring betyder något helt annat

Är det inte bättre att ni klargör reglerna och inte anspelar på nån yttrandefrihet, detta är utan motstycke de mest kontrollerade delen jag besöker online. Detta är ingen regel på https://www.flashback.org/rules men ett ihopkok av 0.02 för bedriva censurer och inslag av 0.09 kanske.
Citera
2018-09-16, 06:07
  #47
Medlem
Arbetarbroders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hestapo
Du har som vanligt nästan helt rätt och Flashbacks ledning samt vissa moderatorer har så inihelvete fel, tror vi är många som med stort intresse följer utvecklingen med tanke på antalet besök i trådarna som berör just detta.

Kämpa på, för vi är säkert många som ser skenheligheten i vissa moderatorers argument, tyvärr har jag inte förståndet att argumentera i sakfrågorna gällande detta ämne när det bryts ner så djupt.

Du får mer cred av fler användare när vindarna vänt!

Ja.. det är många som undrar och ser inte nån fördel med att Flashback låtsas som ingenting.
I denna tråden, som alla trådar angående reglerna så ser man hur användare är Pro-Free Speech och Mods är extremt mot.

#wwr har rätt, klart de inte kan förbud mot nån teori, de är ju inne och detaljstyr diskussionerna på ett sätt som bara är sjukt. Han får tom. en varning senare i tråden. Tragikomisk som fan.

admin svamlar om.. massa svammel främst, ärligt talat. Luddigt men ger ett slags godkännande.
Och även om admin är något mindre extrem än Modsen så är de klartecken och Voilà - Regel 0.02 nu frikort för censur som nu förklarar väldigt stor del av inlägg som hamnar i minneshålet.

wmr fortsätter att förklara och håller med han helt. Unity kommer med inlägget https://www.flashback.org/sp63768206
Citat:
Att en tråd "flyter på" betyder inte automatiskt att diskussionen håller sig till ämnet. I det här fallet berodde vad du ser som nyckfull moderering på att ingen hade rapporterat några inlägg i tråden på länge så att några moderatorer haft orsak att titta till den. Jag tyckte att det har varit misstänkt lugnt och tittade, och nu är vi här.

Att koppla ihop attacken med nervgas i Storbritannien med attacken med nervgas i Syrien som något konstruerat av "komplexet" och diskutera Syrien hör helt enkelt inte hemma i Skripal-tråden
Här har alltså diskussionerna gått lösa med teorier som inte Unity vill se, och ingen klagar. Unity ser detta och slår ner på förbjudna teorier, ej godkända kopplingar och detaljstyr diskussioner på närmast kirurgisk ’skicklighet’

Samma sak i (FB) Regeringen passar på att skicka 2 miljarder kronor till Gaza innan valet där allt om varför bistånd var bra censurerades eftersom de föll inom utrikespolitik, vart svenska biståndspengar går alltså. Fan fick varenda inlägg nerhugget trots att det var topic och den här enorma regelfacismen inte gynnar nån.

Då har man uppenbarligen problem att opartiskt modda utan låta sin egen version styra diskussionerna. Men det är nog inget Unity själv konmit på då många gör det.
Frågan är då: varför, vad tjänar man på det?

Man har genomfört sin Judiska Agenda.
Man agerar mer Gatekeepers och åsiktspoliser för kontrollera diskussioner och information till ett godkänt narrativ, motverka fria och öppna diskussioner där olika åsikter möts vilket väl ändå är/var fördelen med Flashback
Citera
2018-09-22, 03:55
  #48
Medlem
Arbetarbroders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vf
Jag räknade till drygt 500 inlägg som berör Israel, många av dom påstod att Israel skapat IS och andra grupper, borde inte dom varit raderade om vi agerade i Judarnas intressen?

Nu är jag möjligen naiv som frågar detta men låt gå.
Hur kommer det sig att min teori om ISIS och Israel attack på Marawi får stå kvar, i ett så hårf bevakad forumsdel som Terrorforumet?
Är det att jag underbyggt med verifiabel fakta dvs länkar, eller nått annat eller att det helt enkelt har missats?
Två sista inläggen i tråden (FB) Misstänkt terroristattack i Manilla Filippinerna.
Framförallt: https://www.flashback.org/sp61544247

Sen, så vill jag inte flytta diskussion hit eller nått men efter Israels Operation Good Neighbor så står de ju rätt klart vilka som de är Israel stödjer. Raderas sammankoppling Israel - Al-Qaeda också i tråden numera?

Notera att jag undrar för jag vill fatta reglerna. Igen så har censuren i (FB) Konflikten i Syrien blivit mycket bättre senaste tiden. Är detta medans Israels roll blivit allt mer klar, eller är det bara en slump, eller kanske direkt fel uppfattat av mig?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback