Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-04-07, 19:24
  #13
Medlem
ritafins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ultrasmisk
Universum är oändligt.

Först när maskinerna är avancerade nog att hjälpa oss kolonisera andra planeter eller städa upp vår egen planet från miljöförstöring, så kan de anses ha kommit tillräckligt långt för att människor ska gå sysslolösa.

Det dröjer således...
Skulle jag med tro
Citera
2018-04-07, 20:52
  #14
Medlem
Skogismyras avatar
Bort med jobben bara, underbart. Jag tror inte att folk kommer arbeta i framtiden.
Typ så här kommer en förälder säga till sitt barn:
"För länge sedan så var människor dumma i huvudet eftersom de var tvungna att jobba och slita i ett ekorrhjul för att få mat på bordet, tak över huvudet och materiella meningslösa leksaker.
Då var människorna som maskiner. De sprang i ekorrhjulet helt tanklöst, de förlorade sig själva.
Därför är vårat samhälle så bra nu, och därför är vi så mycket lyckligare jämfört med förr i tiden, vi låter maskinerna springa i ekorrhjulet istället så att vi kan ägna oss åt viktigare saker, bli mer medvetna och finna vår sanna natur istället."

En till bonus blir säkert att folk inte kommer gå i utbildningar så jävla mycket eftersom det inte finns så många jobb att utbilda sig till.
Så folk skulle bli lite mindre hjärntvättade, indoktrinerade och fördummade. Skygglapparna skulle bli en aning mindre.

PS. Och dessa ord kommer från en som brukar kallas för pessimist.
__________________
Senast redigerad av Skogismyra 2018-04-07 kl. 21:18.
Citera
2018-04-15, 23:59
  #15
Medlem
laxen69s avatar
Största problemet kommer att bli när din självkörande bil utan ratt, fattat destinationen fel och kört in dig på en öde skogsväg mitt in smällkalla vintern, och där fått batteritorsk.
Mobiltäckningen är dessutom som vanligt i skogen, noll.

Edit: Dessutom hände detta medan du tog en tupplur under resan, så du har inte den blekaste aning om hur långt du åkt eller vart du är.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback