Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-04-07, 17:01
  #1
Medlem
ChiliPepperss avatar
Hej!

Jag tankade ned min facebook-databas (hur man gör det får ni googla på själva) och hittade många bilder och fotografier som skickas genom messenger. Det jag undrar är om det går att hitta var bilden eller filmklippet tagits och vilket datum?

Det är lite svårt att kolla genom alla meddelanden på facebook och det står bara "senast ändrat" *dagens datum* på alla bilderna.
Citera
2018-04-07, 17:10
  #2
Medlem
Facebook raderar väl aktivt all exif i bilderna som laddas upp genom facebook? Åtminstone bilderna som laddas upp i flöden saknar helt information.
Citera
2018-04-07, 19:30
  #3
Medlem
st0ckiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ChiliPeppers
Hej!

Jag tankade ned min facebook-databas (hur man gör det får ni googla på själva) och hittade många bilder och fotografier som skickas genom messenger. Det jag undrar är om det går att hitta var bilden eller filmklippet tagits och vilket datum?

Det är lite svårt att kolla genom alla meddelanden på facebook och det står bara "senast ändrat" *dagens datum* på alla bilderna.
Kolla egenskaperna för varje bild, under fliken Information finns det en del info.
Du kan även använda dig av tjänsten http://exif.regex.info/exif.cgi
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback