Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 3
  • 4
2018-09-05, 18:40
  #37
Moderator
Nospheratus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kulturstrateg
Nu har varken du eller jag sett fnittriga storasystern och lillebrodern i fråga, men vi får ju nånstans lita på impastos upplevelse.
Varför får vi det egentligen? Det är ju knappast någon vetenskaplig observation. TS kan ju lika gärna spekulera i att hon fnittrar över att brorsan är sängvätare. Det hade ju varit skillnad om kvinnan ifråga uttryckligen berättat för impasto att hon fnittrar för att hennes bror är snygg.
Citat:
Ursprungligen postat av kulturstrateg
Det blir inte mycket diskussion om man ifrågasätter folks förmåga att tolka andra människors beteende, blickar mm.
Nej, det är ju inte särskilt intressant att diskutera utifrån någons vilda spekulation om sin observation. Annars kan vi lika gärna diskutera om hon är nazist. För jag tycker hon ser ut som en nazist enligt impastos beskrivning.
Citat:
Ursprungligen postat av kulturstrateg
Jag tycker inte din jämförelse med bröder håller alls. Det är en sak att vara imponerad, men att uppvisa ett attraherat beteende är nåt annat.
Exakt min poäng.
Citat:
Ursprungligen postat av kulturstrateg
Han har väl, likt jag med kvinnan på tåget, objektivt och kallt tolkat situationen utan att låta tabut färga hans intryck. När det gäller tabun finns det ett motstånd i folk att erkänna dess existens, ser dom något som är tabu tänker dom "det kan inte vara sant" och låter det hindra dem från att göra en korrekt tolkning av det som sker framför dom. Ibland(måhända i DoraF's fall)är förnekelsen så stor att det kan ha att göra med att man har fantasier om nämnda tabu och att skammen för dessa fantasier gör att man måste förneka det extra mycket.
Bara för att du anser dig själv tabubefriad innebär ju inte att din tolkning är mer relevant än någon annans. Det kan finnas oändligt med anledningar till varför kvinnan på tåget betedde sig på det viset. Vad du väljer att tolka det som är något helt annat. Jag såg en snubbe på torget idag. Med riktig psykopatblick. En iskall mördare. Han hade säkert kunnat ha mördat någon gång. Jag såg det i honom. Men det har jag naturligtvis ingen jävla aning om. Men visst är det kul att fantisera ibland.
Citera
2018-09-05, 18:52
  #38
Medlem
at3ists avatar
Hur vet du att det var mor och son? Det finns folk som är ihop med yngre/äldre.
Citera
2018-11-07, 12:30
  #39
Medlem
Hovslättsmannens avatar
Vem är Chad? Jag tänkte skriva något om familjer där det saknas gränser, men trådstarten verkar lite för skruvad.
Citera
2018-11-07, 15:12
  #40
Medlem
kulturstrategs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hovslättsmannen
Vem är Chad? Jag tänkte skriva något om familjer där det saknas gränser, men trådstarten verkar lite för skruvad.

"Chad" är en urban term för en snygg kille. En alfahane typ.

Vadå skruvad?

Citat:
Ursprungligen postat av at3ist
Hur vet du att det var mor och son? Det finns folk som är ihop med yngre/äldre.
Jag har redan svarat på det, första sidan.
__________________
Senast redigerad av kulturstrateg 2018-11-07 kl. 15:15.
Citera
2018-11-07, 18:30
  #41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kulturstrateg
På tåget i förrgår satt jag mitt emot en mor och hennes son. Sonen såg ut som en svensk Chad ungefär, snygg, vältränad kille runt 20 år. Mamman var närmare 45, välbehållen, söt och snygg i ansiktet, fin kropp. Han satt och grejade med sin mobil under hela resan med hörlurar på. Hon satt tillbakalutad och vilade för det mesta. Vid ett tillfälle vände hon sig mot honom och rättade på ett ömt sätt till lite av hans hår med pekfingret och långfingret(kammade bak det). Efter det lutar hon sig tillbaka men vände sig mot honom igen och granskade honom på ett sätt jag upplevde som moderligt kärleksfullt men lite trånande samtidigt. Hon tittar först på hans ansikte, sen vandrar blicken ner under nån sekund sen upp till ansiktet igen. Det hela tog kanske 7-8 sekunder, hon stannade kvar lite väl länge det sista i blicken tyckte jag, och det var som sagt en viss portion av trånande den kärleksfulla blicken. Jag hade definitivt blivit obekväm om min mamma hade tittat på mig sådär. Han reagerade inte utan tittade ner i sin mobil hela tiden.

Det är inte första gången jag upplever att det har varit nån slags underliggande attraktion mellan snygga familjemedlemmar. Minns särskilt en gång när jag var 14 år och hemma hos en kompis, han har alltid varit snygg och han hade en 16 årig syster som också såg bra ut. Hon kommer in när vi är i hans rum och vi snackar lite. Kommer inte exakt ihåg vad vi snackade om och upprinnelsen till vad som sen hände, men rätt var det var så lägger hon sig ovanpå honom i hans säng som han satt/halvlåg i och dom spexar på ett väldigt sexuellt sätt. Dom skrattar och säger varandras namn typ "ååhh _____" och kramas och håller på nån halvminut. Jag sitter där smått chockad och tittar på. Frågade aldrig honom när hon gått vad i helvete det där vad frågan om. Tyvärr frågade jag honom aldrig sen heller och vi har inte umgåtts på länge. Även om det var en skämtsam ton dom emellan så tyckte jag det var bisarrt, tror aldrig jag hade skojat så med min syster om jag hade haft en snygg syster.

Tyckte även när jag gick i skolan att klassens snygga tjejer ibland hade ett skumt förhållningssätt till sina pappor och kanske framförallt vice versa.

Har ni också lagt märke till detta? Finns det ibland attraktion mellan snygga familjemedlemmar? Har ni kanske t.om själva erfarenhet av det? Berätta och diskutera.

Finns attraktion även mellan familjemedlemmar som ser ganska alldagliga ut vill jag påstå. Eller låt oss kalla det ungdomlig nyfiken och tillgänglighet. Inget som har skadat mig iaf. Och nej, inte samlag, där gick gränsen
Citera
2018-11-07, 18:48
  #42
Medlem
kulturstrategs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frisedeln
Finns attraktion även mellan familjemedlemmar som ser ganska alldagliga ut vill jag påstå. Eller låt oss kalla det ungdomlig nyfiken och tillgänglighet. Inget som har skadat mig iaf. Och nej, inte samlag, där gick gränsen

Utveckla
Citera
2018-11-07, 18:57
  #43
Medlem
Hovslättsmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kulturstrateg
Vadå skruvad?

Jo alltså, det är något med själva idén om "snygga" familjemedlemmar skulle ha någon särskild icenstuös interplay som är jätteskruvad. Jag kan inte ens börja plocka isär den idén, för den är så fel.
Citera
2018-11-07, 18:59
  #44
Medlem
kulturstrategs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hovslättsmannen
Jo alltså, det är något med själva idén om "snygga" familjemedlemmar skulle ha någon särskild icenstuös interplay som är jätteskruvad. Jag kan inte ens börja plocka isär den idén, för den är så fel.

Jag frågar om det är så, eller om andra har märkt dom tendenser jag har märkt. Vad är skruvat i det?
Citera
2018-11-07, 19:09
  #45
Medlem
Hovslättsmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kulturstrateg
Jag frågar om det är så, eller om andra har märkt dom tendenser jag har märkt. Vad är skruvat i det?

Det är givetvis dina iakttagelser som jag tycker är skruvade, inte själva frågan.
Citera
2018-11-07, 19:42
  #46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kulturstrateg
Utveckla

Gemensam onani, mer säger eller utvecklar jag inte.
Citera
2018-11-07, 19:45
  #47
Medlem
kulturstrategs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frisedeln
Gemensam onani, mer säger eller utvecklar jag inte.

Jo, du får utveckla. Vad ledde fram till det. Var det mellan syskon, osv. Du är anonym så skriv nu.
Citera
  • 3
  • 4

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback