Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-04-07, 23:51
  #13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av freee
Nu svetsar jag inte själv så mycket längre men det är just tig man använder när man svetsar just dessa hus, går väl att migga oxå men resultatet brukar bli att det blir mer efterarbete då.

Jag har förstått att det inte är så lätt... Så jag letar begagnat nu, känns nog som bäst
Citera
2018-04-08, 00:25
  #14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Attar87
Från början hade jag problem med växlingen, Så visade det sig att växelstången inte riktigt sätt där den skulle.. Det var något som var knas, så jag försökte plocka ut axlen för att undersöka.
Men nu skiter jag i detta, Jag köper något begagnat bara som passar, Jag behöver bara veta vilka växelhus som passar min jävla motor.
Mvh...
Förklarar ju inte själva materialbrottet - Men, men...

En 50 hp har sannolikt ett nummer mindre växelhus.
Men f.o.m 60 till 90 hp lönar sig nog att kolla.

Samt även Mariner och Mercury har passande delar som Yamaha på vissa motormodeller och årsmodeller.
Börja med att googla/hitta exakt din egen version på sprängskiss / "spare parts list" och jämför sedan part numer (p/n) för tänkbara alternativ.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback