Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 7
  • 8
2019-02-03, 12:31
  #85
Medlem
Joelfrogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av staylucky
Omgång 1. Anledningen till att det drog igång efter några omgångar förra säsongen var ju för att de inte var färdiga.

Hoppas de förbättrat poängsystemen i år, och att de lägger till lite chips.

Vad bra! Ja finns mycket utvecklingspotential, ser fram emot det
Citera
2019-02-03, 12:44
  #86
Medlem
stayluckys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Joelfrog
Vad bra! Ja finns mycket utvecklingspotential, ser fram emot det

Upplägget med att alla kunde få bonus, till skillnad från FPL, var lite störande. Speciellt när en back kunde få 6 poäng i en match de förlorade med 0-2, bara för att backen slog många inlägg typ. De har ju tagit hela gränssnittet från FPL så man kan ju hoppas att de sneglar lite mer på poängsystemet och chips som triple captain, bench boost osv. Förra året satt ju alla med samma lag till slut och ingen hade chans att komma ikapp ledaren eftersom det inte fanns några chips. Jag slutade ändå topp 100 (84 OR), så det får man väl vara nöjd med

I övrigt var det lite skeva prissättningar på spelarna. Många billiga spelare som var betydligt bättre än de dyrare, men det tar väl ett tag att få ett grepp om det där.
Citera
2019-03-11, 18:55
  #87
Medlem
Losec.Muppss avatar
https://fantasy.allsvenskan.se/

Årets upplaga lanserades idag.

Har inte gått igenom allt jättenoga, men överlag tycker jag prissättningen ser bättre ut än i fjol. Mitt största klagomål förra året var att priserna var för låga (jag förstår dock att det är oerhårt svårt att sätta passande priser innan premiärsäsongen). Det behövs höga priser för att tvinga folk in i mer kreativa truppbyggen.

Återkommer förhoppningsvis snart med ett första lag! Hoppas att supportrar till många lag deltar i tråden så man kan få råd om riktigt billiga spelare som kommer starta och dylikt.
Citera
2019-03-11, 19:14
  #88
Medlem
AIPs avatar
Jag är sjukt taggad. Vann förra säsongen Flashbackligan även om det blev lite avslaget till slut.
Citera
  • 7
  • 8

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback