Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-04-07, 08:56
  #1
Medlem
plockades bort och ersattes med nya och mycket tyngre sådana. Hur vet politikerna och ansvariga att terrorister återvänder just igen till Drottninggatan? Denna gata är mycket smal i Göteborg och Kungsgatan med. Likaväl som i Stockholm. Det finns hundratal andra "atraktiva" gator, man borde inte stirra blind just bara på dessa två gator. Tycker jag.
Citera
2018-04-07, 09:02
  #2
Medlem
sommarlovs avatar
Ditt inlägg passar bättre i en befintlig tråd.

Men visst har du rätt, en terrorist skulle kunna kaosa vart som helst...
Citera
2018-04-07, 09:02
  #3
Medlem
borrizs avatar
Det handlar nog mer om att politikerna tagit till sig av kritiken att de ursprungliga lejonen var för lätta.
Hade man verkligen velat spärra gatan så finns det betydligt billigare (om jag inte minns fel så bad man konstnären gjuta ett antal större lejon) och effektivare hinder att köpa.
Citera
2018-04-07, 09:04
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flora1230
plockades bort och ersattes med nya och mycket tyngre sådana. Hur vet politikerna och ansvariga att terrorister återvänder just igen till Drottninggatan? Denna gata är mycket smal i Göteborg och Kungsgatan med. Likaväl som i Stockholm. Det finns hundratal andra "atraktiva" gator, man borde inte stirra blind just bara på dessa två gator. Tycker jag.

Man borde inte heller gå runt och vara rädd hela livet eftersom det är helt omöjligt att säga vad som händer nästa gång. Du borde nog vara mer rädd för den där galna Nord Koreanen än för en lastbil. Det är väl dessutom större risk att bli träffad av blixten än att bli utsatt för terror, är du rädd för blixten med?

Man byter självklart lejonen på dessa gator eftersom det funnits lejon där hela tiden. Men man ställer ju självklart inte dit lejon på varenda gata i hela Sverige. Det kommer ju kosta hur mycket som helst. Går aldrig säkra upp.

Dessutom tyder väl allt på att Räkmackan tog lastbilen mer eller mindre i farten, det kunde likaväl blivit Kamakargatan eller Mäster Samuels Gata om lastbilen istället stått där.
Citera
2018-04-07, 10:00
  #5
Medlem
Kämpendahls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flora1230
plockades bort och ersattes med nya och mycket tyngre sådana. Hur vet politikerna och ansvariga att terrorister återvänder just igen till Drottninggatan? Denna gata är mycket smal i Göteborg och Kungsgatan med. Likaväl som i Stockholm. Det finns hundratal andra "atraktiva" gator, man borde inte stirra blind just bara på dessa två gator. Tycker jag.
Om politikerna inte gjorde något så skulle de bli hudflängda i media och på sociala medier. Men inte ens när de gör något så blir folk nöjda. Snillet Marcus Birro upprörs över att betonglejonen inte genomgått någon krocktest.

"För övrigt är det ingen som vet om den nya betongen pallar något alls eftersom ingen har krocktestat dem."

De nya betonglejonen väger fyra ton och om Marcus Birro inte begriper att en kollision med ett betonglejon gör en lastbil obrukbar så bör han nog läsa lite grundläggande fysik.

https://nyheter24.se/debatt/905574-m...oppa-terrorism
Citera
2018-04-07, 10:01
  #6
Moderator
Tinuviels avatar
Politik: inrikes --> Terrorism
/Moderator
Citera
2018-04-07, 10:26
  #7
Medlem
deadsets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ultra24
Man borde inte heller gå runt och vara rädd hela livet eftersom det är helt omöjligt att säga vad som händer nästa gång. Du borde nog vara mer rädd för den där galna Nord Koreanen än för en lastbil. Det är väl dessutom större risk att bli träffad av blixten än att bli utsatt för terror, är du rädd för blixten med?

Nu sitter inte jag på statistik om hur många som dött av blixten sedan den 9/11 2001, men jag tror knappast att det är fler än 32.861, vilket är siffran på dödliga muslimska terrorattacker sedan samma datum.


EDIT: Kollade upp det åt dig.

Citat:
Total: 1,171 deaths

__________________
Senast redigerad av deadset 2018-04-07 kl. 10:33.
Citera
2018-04-07, 10:30
  #8
Avstängd
ja varför måste alla terrorattacker göras med en jävla lastbil.
Citera
2018-04-07, 10:34
  #9
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av deadset
Nu sitter inte jag på statistik om hur många som dött av blixten sedan den 9/11 2001, men jag tror knappast att det är fler än 32.861, vilket är siffran på dödliga muslimska terrorattacker sedan samma datum.


Den siffran är väl irrelevant i Sverige den är närmare 1 än över 30000.
Citera
2018-04-07, 10:36
  #10
Medlem
CommonSenses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av deadset
Det finns ett mer effektivt sätt att stoppa terrorismen än att ställa stora betonglejon på Drottninggatan; nämligen att inte släppa in fler terrorister i landet samt att kasta ut de som redan finns här.

Hur hade du tänkt dig att dom ska hitta dom? är man tyst som en mus blir det jävligt svårt att hitta en terrorist. Som att leta efter en nål i en höstack.
Citera
2018-04-07, 10:40
  #11
Medlem
deadsets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rusur
Den siffran är väl irrelevant i Sverige den är närmare 1 än över 30000.

Nej, det är inte alls irrelevanta siffror. Globalt sett har det i nuläget skett 32.861 dödliga muslimska terrorattacker sedan den 9/11 2001 (vilket då innebär minst lika många offer, och ha då i åtanke att vissa attacker skördar hundratals liv), och totalt sett har 1.171 människor dött av blixten. Muslimsk terrorism utgör med andra ord statistiskt ett mycket större hot mot dig än vad blixten gör. Hur många terrorister vi har i landet i dagsläget vet ingen. Inte ens Säpo.
Citera
2018-04-07, 10:43
  #12
Medlem
deadsets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CommonSense
Hur hade du tänkt dig att dom ska hitta dom? är man tyst som en mus blir det jävligt svårt att hitta en terrorist. Som att leta efter en nål i en höstack.

Precis, det fungerar ju inte.

Vi kanske får börja fundera på repatriering av muslimer generellt istället.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback