Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-04-06, 19:52
  #13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av YP4XQ
Blir inte roligt den dagen säger Sverige kommer att säga Nu får det räcka, till dem. Dock desto fortare Sveriges politiker gör detta desto mera hopp att vi vinner över dem finns.

Politikerna kommer inte backa. De kör ända in i kaklet som det brukar heta. Jag hoppas att folk får fatt på framför allt politiker och journalister men även profitörer när det väl brakar samman. Jag kommer gärna och tittar på de offentliga avrättningarna. Hoppas det blir plågsamt för dem.



Citat:
Ursprungligen postat av Trolltestet
och trots det så begår de sina dåd med hela 3-4 års mellanrum.


För att vara 20 tusen fientliga soldater i Sverige, så sysslar de med ovantligt lite fientlighet.


När det gäller bombdåd i Sverige över de senaste 5 åren så leder ju nazisterna idag med 3-1, och de är ändå bara max ett hundratal individer som är radikaliserade nog att begå bombdåd dessutom.


Kontenta: White people are MORE dangerous.

Exakt Trolltestet! Du skriver så för du tror du provocerar, men sanningen är att vita kommer vara livsfarliga i framtiden. Vi har vår blodiga historia att visa på. Skrapar man lite på ytan, tror du det skiljer så mycket mellan oss och våra förfäder för 3-4-5 generationer sedan? Vi har formats under krig, lidande och hårt klimat i över tusen år. Tror du det bara försvinner på 50 år? Jag ser både unga och gamla, män som kvinnor, högutbildade som arbetare där det blixtrar i ögonen när samhällsutvecklingen kommer på tal. Jag märker också att folk är mer öppna med sina åsikter numera.




Citat:
Ursprungligen postat av pederN
Dom flesta är ju givetvis under bevakning och punktmarkeras , så det är ju liksom befängt att alla ska lyckas begå ett dåd med planering och allt vad det innebär, dock finns det väl dom som smiter igenom nätet, och man missar helt enkelt att bevaka dom, eller att man inte anser personen är ett hot.

För det första tror jag inte ett ögonblick på att det finns ynka 2000 islamister i Sverige. Jag kan lätt föreställa mig tiofalt fler och kanske hundrafalt fler som sympatiserar och som förhållandevis enkelt kan radikaliseras när allt ställs på sin spets.

Det finns inte en chans att SÄPO kan ha koll på 2000 individer.
Citera
2018-04-07, 00:22
  #14
Medlem
deadsets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltestet
och trots det så begår de sina dåd med hela 3-4 års mellanrum.


För att vara 20 tusen fientliga soldater i Sverige, så sysslar de med ovantligt lite fientlighet.


När det gäller bombdåd i Sverige över de senaste 5 åren så leder ju nazisterna idag med 3-1, och de är ändå bara max ett hundratal individer som är radikaliserade nog att begå bombdåd dessutom.

Du är uppenbarligen ett troll, men om det finns människor som läser här och tycker du har en poäng så tar vi det ändå. Det handlar om potentiella jihadister. Alltså muslimer som är beredda att ta till våld och terror för att införa sharialagar i Sverige. Alla kommer givetvis inte att försöka döda så många som möjligt hela tiden varenda dag. Jag tror snarare att det kan komma samordnade attacker i framtiden, och kanske till och med stora långvariga kravaller likt Husby 2013, där de är utrustade med riktiga vapen och börjar röra sig in mot storstäderna. När de är tillräckligt många så kommer de ha möjlighet att lamslå hela landet, genomföra dödliga attentat och ta gisslan för att kunna ställa krav på anpassning till sharia. Det är så jihad fungerar. Men det kommer nog smälla en del längs vägen också.

Citat:
Ursprungligen postat av Trolltestet
Kontenta: White people are MORE dangerous.

Jo, tjena. Ta en titt på nedanstående statistik. 32.855 dödliga terrorattacker sedan 2001.

Citera
2018-04-07, 00:30
  #15
Medlem
deadsets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av in84ever
För det första tror jag inte ett ögonblick på att det finns ynka 2000 islamister i Sverige. Jag kan lätt föreställa mig tiofalt fler och kanske hundrafalt fler som sympatiserar och som förhållandevis enkelt kan radikaliseras när allt ställs på sin spets.

Det finns inte en chans att SÄPO kan ha koll på 2000 individer.

Dessutom har ett flertal terrorattacker de senaste åren utförts av så kallade "moderata" och "välintegrerade" muslimer som helt fallit under radarn, då man endast haft koll på återvändande terrorister och liknande. Islam i västvärlden är en stor tickande bomb. Även muslimer som verkar helt normala kan drabbas av "sudden jihad syndrome".
Citera
2018-04-07, 00:34
  #16
Medlem
deadsets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bulkninja
Det beror ju på vad man räknar. Jihadister finns det sannolikt mycket fler än 2000.
Men de flesta för ju inte ett jihad med våld. Majoriteten för ju ett tyst krig eller vad man ska kalla det.
Alltså de försöket påverka genom lagliga medel.
T.ex nästla sig in i politiken, rättsväsendet, på tidningar eller annan typ av opinionsbildning.
Men det är jihad som är drivkraften och det är detta de själva anser att de utför.

Det är våldsbejakande jihadister som åsyftas gällande siffrorna från Storbritannien och Belgien, och där snackar vi som sagt om över 20.000 i respektive land. Det är sannolikt samma siffror även här i Sverige, om inte högre.
Citera
2018-04-07, 00:34
  #17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av deadset
Dessutom har ett flertal terrorattacker de senaste åren utförts av så kallade "moderata" och "välintegrerade" muslimer som helt fallit under radarn, då man endast haft koll på återvändande terrorister och liknande. Islam i västvärlden är en stor tickande bomb. Även muslimer som verkar helt normala kan drabbas av "sudden jihad syndrome".

Många eller de flesta terrordåden är utförda av andra generationens invandrare uppväxta i medelklasshem och som studerar på högskola samt har radikaliserats på relativt kort tid.

Att kunna ha koll på dem är ju helt omöjligt. Jag kan inte se någon annan lösning än att deportera majoriteten som kommit sedan 80-90-talet. Inte om vi ska ha en lösning.
Citera
2018-04-07, 02:22
  #18
Medlem
20 000 jihadister har ju en enorm kapacitet att ställa till det , ändå är det relativt lugnt på terrordådsfronten, även när man tar med i beräkningen alla hot som avvärjs.
Kan det vara så att jihadisterna ligger lite lågt nu inför valet för de vet att får vissa partier mer makt så kan det innebära att muslimer kanske får en osäker framtid här i Sverige.
Citera
2018-04-07, 10:35
  #19
Medlem
Bulkninjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av deadset
Det är våldsbejakande jihadister som åsyftas gällande siffrorna från Storbritannien och Belgien, och där snackar vi som sagt om över 20.000 i respektive land. Det är sannolikt samma siffror även här i Sverige, om inte högre.

Återigen definiera våldsbejakande. Hade vi haft 20 000 som haft som mål att genom våld föra Jihad i Sverige du tror inte att vi kanske haft liiite mer dåd.

Jämför med att vi skulle haft 20 000 seriemördare eller bankrånare men det bara skett ett bankrån eller mord var 5e år.

Anta att det är ungefär hälften av alla muslimer i danmark som skulle skratta eller önska att Lars Wilks blev dödad och uppspikad på en vägg. Det betyder inte att det kommer att hända.
__________________
Senast redigerad av Bulkninja 2018-04-07 kl. 10:37.
Citera
2018-04-07, 10:41
  #20
Medlem
deadsets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bulkninja
Återigen definiera våldsbejakande. Hade vi haft 20 000 som haft som mål att genom våld föra Jihad i Sverige du tror inte att vi kanske haft liiite mer dåd.

Jämför med att vi skulle haft 20 000 seriemördare eller bankrånare men det bara skett ett bankrån eller mord var 5e år.

Anta att det är ungefär hälften av alla muslimer i danmark som skulle skratta eller önska att Lars Wilks blev dödad och uppspikad på en vägg. Det betyder inte att det kommer att hända.

Jag har redan svarat på det här. Läs tidigare inlägg i tråden.
Citera
2018-04-07, 12:14
  #21
Medlem
Kwatos avatar
Bra tråd! En ännu bättre rubrik hade kanske varit:

Säpo har tappat kontrollen

Det framgår av artikeln i FT att det är så. Och om det är sant att det bara finns 2000 jihadister i Sverige så är följande kommentarer från en Säpochef väldigt märkliga. Det handlar specifikt om Rakhmat Akilov som genomförde attentatet på Drottninggatan:

Citat:
Säpo hade på förhand varnats om islamisten Rakhmat Akilov, som utförde terrordådet på Drottninggatan för ett år sedan. Han lades dock åt sidan när det inte gick att belägga misstankarna. Fredrik Hallström anser dock inte att Säpo misslyckades i det fallet, eftersom myndigheten har så många ärenden att hantera. Man måste sålla, menar han.
http://www.friatider.se/s-po-attenta...e-varannan-dag

Som alla förstår så är det ett "måste" att sålla bland blott 2000 jihadister när det handlar om att skydda helt oskyldiga människor som faller offer för ett ursinnigt och islamistiskt hat mot svenskarna. Nejdu, det tror jag inte på. Eller så gör jag det. I så fall med motiveringen att Regeringen, som styr Säpo, vill att oskyldiga svenskar ska dö för Allahs skull.
Citera
2018-04-07, 12:29
  #22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av deadset
Säpo går nu ut och hävdar att det finns "2.000 personer i den våldsbejakande islamistiska miljön" inom landets gränser. Tycker ni att det låter mycket? Jag kan lova er att det snarare är det tiodubbla. Det finns nämligen färska siffror från både Storbritannien och Belgien som visar att det finns dryga 20.000 potentiella jihadister i respektive land. Vem inbillar Säpo att de kan lura med siffran 2.000, när vi här i Sverige har haft den mest ansvarslösa massinvandringen från tredje världen i hela EU? Det är minst 20.000 här också och i värsta fall det dubbla. Säpo har helt tappat kollen.


Här är siffrorna från Storbritannien och Belgien;


Jaså, är det så många nu. Skräpo har envist hävdat att det inte varit mer än ett par hundra. Har de plötsligt lärt sig att addera (eller det kanske heter plussa på Skräpospråk)?
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback