Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-04-06, 10:49
  #1
Medlem
Som de flesta vet har LO sjösatt en stor desinformationskampanj som i korta drag går ut på att ljuga om övriga partier för att framställa S som ett bra alternativ. Detta då ingenting annat tycks fungera och alla avskyr Socialdemokraterna.
En del i filmen handlar om att Moderaterna vill sänka lönerna för undersköterskor, påstår man.
Vilket man alltså inte har föreslagit.
Man har föreslagit att den som går på bidrag ska kunna ta ett jobb, exempelvis som undersköterska, med tillfälligt lägre lön. Alltså för att komma i arbete istället för att år efter år leva på betydligt lägre bidrag.
Detta vet givetvis LO - men man ljuger om det.

I filmen deltar en socialdemokratisk politiker som skådespelare.
Hon syns på bild här: https://minfil.org/28s1b1e5b3/LO_l_gnen.jpg
Kvinnan på bilden heter Malin Sjunneborn och är aktiv S-politiker i Västra Götaland.
Det framgår här: http://cfwebb.vgregion.se/troint/det...n.asp?inr=5345
Filmen finns här:
https://www.facebook.com/LOSverige/v...5491057766239/

Notera gärna att hon säger "jag kommer inte ha råd med någonting".
Hon ger alltså sken av att hon själv ska få sänkt lön. Nu vet jag inte om hon ens är undersköterska, men i den mån hon har ett arbete så omfattas hon ju ändå inte av förslaget. Det borde hon rimligen veta eftersom hon representerar Göteborgs hälso- och sjukvårdsnämnd som ersättare.
S-politikern gör sig alltså skyldig till en direkt lögn oavsett om hon är undersköterska eller inte.
Dessutom medveten.

Frågeställning:
1. Ska politiker verkligen ställa upp som skådespelare i filmer hos särintressen?
2. I den mån man ställer upp, ska man verkligen medverka till att sprida "fake news"?
3. Hade exempelvis Hanif Bali kunnat vara med i en film hos Svenskt Näringsliv och påstå att Socialdemokraterna föreslagit en kilometerskatt på avstånd för ALLA bilar, när det i själva verket rör sig om tunga lastbilar på vissa vägsträckor?

Jag menar nog att det rimliga svaret är nej på alla tre frågor. Jag köper om politiker är med i exempelvis reportage som är av redaktionell karaktär, men i rena reklamfilmer bör det anses vara väldigt känsligt.
Att utöver det ljuga är anmärkningsvärt.
Trots detta fortgår Socialdemokraterna och LO:s öppna korruption och underminering av det demokratiska samhället inför öppen ridå. Media granskar aldrig S och LO på samma sätt som man skulle göra mot andra partier.
Missköter inte media sig i det avseendet?
__________________
Senast redigerad av Hyresgasten 2018-04-06 kl. 10:55.
Citera
2018-04-06, 11:01
  #2
Medlem
elmhedens avatar
I resan mot makten och härligheten skyr man inga medel.

"Den som nämndet, klämdet" sa man när jag var liten. De röda vilda iver att måla upp sina motståndare som spridare av fake-news och osann propaganda döljer på ett utmärkt sätt att de själva är den största boven i det dramat.

Herr och fru stämpelklocka är för korkade för att inse det dock. Vill man ha bevis för det påståendet hänvisar jag till (s) valresultat de senaste 40 åren.
Citera
2018-04-06, 11:01
  #3
Medlem
Enligt hennes egen Facebook är hon handledare på Kommunal.
https://www.facebook.com/malin.sjunneborn

Hon ljuger alltså om att hon skulle vara undersköterska i filmen.
Dessutom väldigt udda att man kan vara politiker samtidigt som man jobbar för ett särintresse, som ju Kommunal är.
Citera
2018-04-06, 11:04
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hyresgasten
Enligt hennes egen Facebook är hon handledare på Kommunal.
https://www.facebook.com/malin.sjunneborn

Hon ljuger alltså om att hon skulle vara undersköterska i filmen.
Dessutom väldigt udda att man kan vara politiker samtidigt som man jobbar för ett särintresse, som ju Kommunal är.

Filmen är ju fruktansvärd och jag håller med om att det är mycket tveksamt om man kan vara anställd av Kommunal och samtidigt aktiv politiker. Det känns jävligt udda.
Och uppenbarligen är hela filmen lögn. Hon har ju inte ens det yrke hon ger sken av i filmen.
Citera
2018-04-06, 11:07
  #5
Medlem
Detta är så klart ingenting jämfört med att, som Hanif Bali, dela en allmän handling.

Medias olika måttstockar är faktiskt äcklig. Det här är ju rena lögner som är så uppenbart medvetna och sanktionerade av regeringspartiet S, som själva deltar i det.
Citera
2018-04-06, 12:31
  #6
Medlem
Ankdammsmans avatar
Som vanligt kan en ställa sig frågan "hur hade de reagerat om SD gjort samma sak?".

Jag tror vi alla vet svaret. Gammelmedierna hade skrikit ut rubriker som Här låtsas sverigedemokraten skådespela i fejkfilmen och Undersköterska kräver: stoppa SDs ljugfilm om oss. På Twitter hade Schyffert, Wolodarski och de andra gått bananer.
Citera
2018-04-06, 12:35
  #7
Medlem
Om man betänker medias reaktioner på att Moderaterna hade en brinnande bil från Kanada i sin film så... Detta är ju på riktigt totalbluff i så väl innehåll som personer.
Ändå låtsas media som att det regnar.

Svensk media är en förlängning av hatorganisationen Socialdemokraterna.
Citera
2018-04-06, 12:40
  #8
Medlem
YP4XQs avatar
Härligt att se så många i tråden vaknar till och ser djupet i den svenska "korruptionen". Det är så djupt att den är svår att se för den är överallt, det finns inget som utmärker den utan hela systemet ÄR "korruptionen".

Hittar inget bättre ord just nu därav citationstecken.
Citera
2018-04-06, 12:46
  #9
Medlem
Ankdammsmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vildgrisen
Om man betänker medias reaktioner på att Moderaterna hade en brinnande bil från Kanada i sin film så... Detta är ju på riktigt totalbluff i så väl innehåll som personer.
Ändå låtsas media som att det regnar.

Mycket bra exempel. De verkade tycka att en bil från fel plats, som dessutom var en allmängiltig illustration av den typ de själva hela tiden använder, gjorde hela filmen och alla argument i den till fejk. Men här både ljugs det och spelas amatörteater, och reaktionen ser ut att utebli.
Citera
2018-04-06, 14:10
  #10
Medlem
Oljeapans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vildgrisen
Då får man ju lov att säga det istället och försöka motivera det faktamässigt.
Det kan ju också betyda färre i bidrag och fler som är med och bidrar till det gemensamma med så väl arbete som skattemedel och konsumtion.
Vilket stärker ekonomin och på sitt eget sätt kan leda till att kommuner och landsting får större utrymme att satsa på... bättre löner för den som jobbat ett tag!

Hade diskussionen varit sådan hade det varit ett ickeproblem, men nu är den inte sådan.
Ingenting av det du skriver innebär att det är rimligt att förklä politiker till undersköterskor och rakt upp och ned ljuga.
Man kan också lägga in en bilbrand från Kanada och ojja sig över det otrygga Göteborg. Valfilmer är inga dokumentärer, det är filmer med snäva vinklingar för att föra fram en poäng.
Citera
2018-04-06, 18:18
  #11
Medlem
http://www.goteborgsfria.se/artikel/131884

Malin Sjunneborn

Yrke: undersköterska, fackligt förtroendevald och sitter i hälso- och sjukvårdsnämnden för Socialdemokraterna

Familj: Två barn, 2 och 5 år, som bor hos föräldrarna varannan vecka

Söker: Minst 3 rum, maxhyra 8 000 kr
Citera
2018-04-07, 10:13
  #12
Medlem
JoeDevolas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ankdammsman
Som vanligt kan en ställa sig frågan "hur hade de reagerat om SD gjort samma sak?".

Jag tror vi alla vet svaret. Gammelmedierna hade skrikit ut rubriker som Här låtsas sverigedemokraten skådespela i fejkfilmen och Undersköterska kräver: stoppa SDs ljugfilm om oss. På Twitter hade Schyffert, Wolodarski och de andra gått bananer.

Expressens elitgarde har grävt fram att katten på Jimmie Åkessons bokomslag är photoshoppad. Det är den nivån jag förväntar mig av svenska journalister och det är den nivån som levereras. Jag blir aldrig besviken längre.

I spel 5 mot 6 dimper pucken ner på Orrenius blad. Han skrinnar ensam mot öppet mål. I det läget ska vi inte ha några höga förhoppningar. Det bästa som kan hända är att han inte gör självmål.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback